۵۰ فینگرفود (ساندویچ) برای عصرانه

فینگرفود به غذاهایی گفته می شود که سایز کوچک دارد و به راحتی و با یک لقمه خورده می شود.

در اینجا به معرفی چند غذای فینگرفود و هم چنین ساندویچ های مناسب عصرانه می پردازیم.


گوجه و پنیر چدار:

سس مایونز مهرام را بر روی نان سفید بمالید. ساندویچ را با گوجه های خرد شده، برش های پنیر چدار به همراه سبزی اسفناج کوچک درست کنید. به تکه های کوچک برش بزنید.

گوشت و پنیر بری و سیب:

کره آب شده را به همراه سس خردل مهرام بین نان فرانسوی بمالید. گوشت، تکه های پنیر به همراه تکه های سیب سبز مخلوط کرده و با نان فرانسوی میل کنید.

فینگرفود خیار و کره:

۴ قاشق غذاخوری کره نرم شده به همراه نصف قاشق غذاخوری آبلیموی مهرام و یک قاشق سبزی تازه خرد شده را با هم مخلوط کرده و به نان سفید بمالید. به همراه خیار ساندویچی درست کنید و آن را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید.

اسفناج کوچک و کره:

مانند ساندویچ خیار و کره درست کنید و به آن اسفناج کوچک اضافه کنید.

ژامبون کبابی میگو:

۱/۴ پیمانه فلفل هالوپینو را ریز ریز کرده به همراه ۳ قاشق غذاخوری سس مایونز مهرام  را بر روی نان بمالید.ژامبون و  میگو کبابی را روی آن قرار دهید. نان  به تکه های کوچکتر برش زده و میل بفرمایید.

استیک پواوره:

۴ قاشق غذاخوری کره به همراه سبزیجات تازه مخلوط کنید و درون نان باگت بمالید و استیک ها را به همراه فلفل خرد شده در آن قرار دهید.

ژامبون  و نخودفرنگی:

نصف پیمانه نخود فرنگی مهرام به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مهرام را در مخلوط کن ریخته و به آن نمک و فلفل اضافه کنید. سپس آن را بر روی تکه های نان فوکوچیا بمالید و با ژامبون پر کنید.

زیتون و نان فوکوچیا:

یک پیمانه زیتون مدیترانه ای مهرام و سه قاشق غذاخوری جعفری خرد شده را در بین نان فوکوچیا قرار داده و چند قطره روغن زیتون مهرام روی آن بریزید.  با مخلوط زیتون و تکه های پنیر  پر کنید و به تکه های مربعی شکل تقسیم کنید.

مارچوبه:

مخلوط ۳ قاشق غذاخوری کره نرم شده به همراه ۱ قاشق غذاخوری سبزیجات تازه بر روی نان چاودار بمالید و نان را به صورت مربعی برش دهید. مارچوبه های پخته شده را از وسط ببرید و بر روی نان ها به همراه چاشنی با آبلیمو مهرام و روغن زیتون مهرام قرار دهید و بر روی آن تخم مرغ پخته شده بگذارید.

کره لیمویی و ماهی کولی:

۱ قاشق غذاخوری کره نرم شده را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی مهرام مخلوط کنید و بر روی نان بمالید. داخل ساندویچ شما ماهی کولی به همراه گوجه و برگ کاهو می باشد و ساندویچ را به تکه های کوچکتر برش دهید.

فینگرفود سالمون و خیار:

پنیر نرم را بر روی نان بمالید و با ماهی سالمون و خیارهای تکه شده مهرام ساندویچ درست کنید . آن را به تکه های کوچکتر برش دهید.

سالاد میگو:

۱ پیمانه میگو پخته شده به همراه ۳ قاشق غذاخوری سس مایونز مهرام  را به وسیله آبلیمو مهرام و ترشی موسیر مهرام و جعفری طعم دار کنید.

 همه موارد با نان سفید ساندویچ درست کرده و میل کنید.

سالاد خرچنگ:

همان سالاد میگو می باشد که در شماره ۱۲ ذکر شد فقط به جای میگو گوشت خرچنگ استفاده می گردد.

سالاد تخم مرغ:

  ۳ عدد تخم مرغ آب پز را خرد کنید و به همراه ۳ قاشق غذاخوری کره و پیاز قرمز و ۲ قاشق چای خوری خردل مهرام به همراه آبلیمو مهرام  و ۱/۴ پیمانه سس مایونزمهرام اضافه کنید. نان سفید را تکه تکه کرده و بر روی کلم بریزید.

پستو مرغ:

۲ قاشق غذاخوری پستو به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون مهرام  بر روی نان باگت بمالید . بر روی آن مرغ پخته شده به همراه گوجه فرنگی و بر روی آن روغن زیتون مهرام اضافه کنید.

کنگر فرنگی و ژامبون:

۴ قاشق غذاخوری کره نرم شده به همراه تکه های کنگر و نمک و فلفل مخلوط کنید. درون باگت به همراه ژامبون بریزید و بر روی آن روغن زیتون مهرام بچکانید.

فینگرفود کالباس:

خردل را روی نان سفید بریزید و بر روی آن کالباس و خیارشور مهرام گذاشته و کره بمالید.

کره بادام زمینی و بیکن:

کره بادام زمینی را روی نان سفید بمالید یک لایه بیکن به همراه تکه های موز بر روی آن قرار دهید. بر روی آن سس مایونز مهرام بریزید.سپس ساندویچ ها را به  تکه های کوچک تقسیم کنید.

فینگرفود سوسیس و پیاز:

سس خردل مهرام  را در نان بریزید . ساندویچی با سوسیس و تکه های پیاز درست کنید.

پنیر  و میوه به:

برش های نان تست را تکه تکه کنید و بر روی آن پنیر بریزید. میوه را خرد و له کرده و در کنار سالاد قرار دهید.

کالباس مارتادلا و اسفناج کوچک:

کره نرم شده را بر روی نان سفید بمالید و ساندویچی با مارتادلا و اسفناج کوچک درست کنید.

آن را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید و بر روی آن زیتون مهرام بگذارید.

گوشت و کیک ذرت:

۶ قاشق غذاخوری کره نرم شده به همراه ۲ قاشق چای خوری فلفل خرد شده و ۱ قاشق چای خوری عسل مهرام با هم مخلوط کنید.

سپس کیک های ذرت را گوشت و فلفل هالوپینو مهرام پر کنید.

میت لوف و گوجه فرنگی:

سس مایونز مهرام را بر روی نان سیب زمینی بمالید و ساندویچی با تکه های میت لوف و گوجه درست کنید. آن را به تکه های مربعی تقسیم کنید.

ژامبون و انجیر:

درون نان باگت خود کره و مربای انجیر بمالید و با ژامبون و تکه های گلابی و برگ کاهو پر کنید و به آن نمک و فلفل بزنید.

فینگرفود خیار و انجیر:

نان تست را برش دهید و تکه تکه کنید و پنیر کاممبر که نوعی پنیر نرم فرانسوی می باشد به آن بمالید. بر روی آن تکه های انجیر تازه به همراه گردو قرار دهید.

بادمجان و ماست:

نصف نان پیتا را با بادمجان گریل و له شده به همراه خیارشور مهرام پر کنید.

گوشت کبابی و رزماری:

سس رزماری را بر روی نان گندم بمالید و با آن ساندویچی با خیار خرد شده و گوشت کبابی، کاکائو و ادویه هایی مانند نمک و فلفل تهیه کنید.

فینگرفود مرغ کالیفورنیا:

نان تست را تکه تکه کرده و بر روی آن سس ساندویچ بریزید. ساندویچ با تکه های مرغ دودی، تکه های آواکادو، رب گوجه و جوانه ها به همراه نمک و فلفل درست کنید.

سالاد سالمون:

یک تکه سالمون سرخ شده به همراه ۳ قاشق غذاخوری سس مایونز مهرام ، موسیر کوبیده شده به همراه گوجه فرنگی و یک قاشق خردل مهرام و آب لیموی مهرام داخل نان چاودار به همراه سالاد سالمون ریخته و به تکه های کوچک تقسیم کنید.

مرغ سوخاری و سیب:

داخل نان باگت را کره بمالید و با مرغ سوخاری، پنیر چدار و سیب له شده به همراه نمک و فلفل پرکنید. بر روی ساندویچ ها یک تکه ژله سیب بگذارید و میل بفرمائید.

پنیر چدار و خیارشور:

سس مایونز مهرام را بر روی نان ریخته و ساندویچی با خیارشور مهرام و تکه های پنیر چدار درست کنید و بر روی ساندویچ کمی جعفری بریزید.

 Blt:

۱/۳ پیمانه سس مایونز مهرام به همراه بیکن ریز خرد شده را مخلوط کنید و به همراه نان سفید وفلفل و گوجه گیلاسی و سبزیجات تازه میل کنید.

BLT CLUB :

  مانند ساندویچ قبلی می باشد فقط باید به آن مرغ سوخاری اضافه کرد.

سالاد تن:

ترکیبی از ۳۰۰ گرم کنسرو ماهی تن و ۲ قاشق غذاخوری پیاز قرمز خرد شده و زیتون خرد شده به همراه ۱/۴ پیمانه روغن زیتون.چند قطره روغن زیتون بر روی سیب زمینی ها بریزید. آنها را با سالاد تن و تخم مرغ آب پز پر کنید و سپس از وسط نصف کنید.

پیاز شیرین:

کره نرم شده را بر روی نان سفید بمالید و بر روی آن لایه های نازکی از پیاز قرار دهید و نمک بزنید. آن را به تکه های کوچکتر برش دهید و بر روی لبه های برش داده شده جعفری خرد شده بریزید.

فیله و آلبالو:

مربای آلبالو را روی نان کروسان بریزید و ساندویچ فیله اردک یا غاز درست کرده و به تکه های کوچکتر برش دهید.

ماهی دودی:

۴ قاشق غذاخوری کره را با یک قاشق آبلیموی مهرام مخلوط کرده و به نان چاودار بمالید. ساندویچتان را با ماهی دودی و خیار و پیاز خرد شده درست کنید و به تکه های کوچکتر تقسیم کنید.

فینگرفود تربچه و ماهی کولی:

۳ قاشق غذاخوری کره نرم شده را با ۴ عدد ماهی کولی چرخ شده مخلوط کرده و روی نان سفید ریخته و ساندویچ درست کنید.

فینگرفود پنیر بلوچیز و انگور:

پنیر بلوچیز نرم شده را به نان چاودار یا نان سیاه بمالید و بر روی آن انگور قرمز بگذارید.

سبزیجات پخته شده:

پنیر بز را در نان باگت بریزید و بر روی آن گوجه فرنگی که جلوی آفتاب خشک شده بریزید. فلفل قرمز، بادمجان و ترشی قارچ و فلفل قرمز بریزید.

کاپرسه:

مرغ تازه، موتزارلا، گوجه فرنگی و ریحان را در یک کاسه ریخته و مخلوط کنید و نمک و فلفل به آن اضافه کنید. مغز کنگر را به آن اضافه کنید و روی آن روغن زیتون بریزید.

نخودفرنگی و هویج:

۱/۲ فنجان نخود فرنگی با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون مهرام و آب با هم مخلوط کرده و به آن ادویه نمک و فلفل زده اضافه کنید. نان سبوس دار به تکه های مربعی تقسیم کنید و بر روی آن نخود فرنگی مهرام و هویج خلال شده بریزید . در کنارش آبلیمو مهرام و روغن زیتون مهرام به همراه پنیر پارمسان  بگذارید.

فینگرفود توت فرنگی و پنیر خامه ای:

پنیر خامه ای را بر روی تکه ای از نان بمالید و با توت فرنگی برش داده شده ساندویچ درست کنید.

فینگرفود پنیر:

۶۰ گرم پنیر خامه ای به همراه نصف پیمانه پنیر چدار  و ۱/۴ پیمانه سس مایونز مهرام و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. سپس ۱/۴ پیمانه پنیر پایمنتو را اضافه کنید و با نان سفید ساندویچ درست کنید.

سالاد مرغ:

۱/۴ پیمانه سس مایونز مهرام به همراه ۲ قاشق غذاخوری پیاز یا ترخون خرد شده و ۲ قاشق چایخوری خامه و نمک و فلفل  به همراه مرغ ریش شده در یک کاسه مخلوط کنید و هم بزنید. ساندویچ با نان سفید تست با سالاد مرغ، اسفناج کوچک و خیارشور  مهرام خرد شده درست کنید.

پنیر و گلابی:

داخل نان باگت را کره بمالید و با مربای انجیر به همراه تکه های گلابی، پنیر  و نمک و فلفل پر کنید.

فینگرفود لیمو و توت:

نان مافین تست را به ۴ قسمت برش دهید و با لیمو  انواع توت ها آن تزئین کنید.

فینگرفود پنیر خامه ای و توت فرنگی:

ساندویچی با پنیر خامه ای و ژله تمشک یا توت فرنگی بین هر تکه از نان درست کنید.

فینگرفود ریکوتا و تمشک:

نان گندم را مربعی شکل تکه کنید. ساندویچی با پنیر ریکوتا و مارمالاد تمشک درست کنید.

فینگرفود شکلات و تمشک:

شکلات فندق را بر روی نان بمالید و تمشک ها را روی آن بریزید و میل کنید.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط