ده فوت و فن آشپزی که باید بدانید

ده فوت و فن آشپزی در اینجا به شما معرفی می کنیم:

با استفاده از چند ترفند ساده می توانید غذاهای خسته کننده را خوشمزه تر یا حتی پخت آن را ساده تر کند.

فوت و فن آشپزی یک: ظرف پخت را بیش از اندازه پر نکنید.

شاید شما فکر کنید جای اضافی برای یک تکه مرغ در قابلمه می باشد اما به نظرتان این کارریسک نیست؟ زمانی که شما قابلمه را بیش از اندازه پر می کنید، این امکان وجود دارد که حرارت  به تمام مواد نرسد. غذا به درستی پخته نشود و عطر و طعم بدی بگیرد یا حتی از نظر بهداشتی خطر آفرین باشد. برای اقدامات پیشگیرانه بهتر است، بین هر قطعه از مواد کمی فاصله باشد تا حرارت به درستی در آن پخش شود و به خوبی پخته شود.

فوت و فن آشپزی دو: گوشت قرمز را درست بپزید.

هر چقدر یک استیک خوب پخته شود نباید زیاد خشک شود. برای جلوگیری از بین رفتن حالت آبدار استیک بهتر است آن را در بین فویل آلومنیمی پیچیده و داخل فر بگذارید. استیکی که در فویل پیچیده شده را به مدت ۵ دقیقه بپزید. این کار باعث می شود گوشتتان آبدار بماند. پخت گوشت را در فویل ادامه دهید تا زمانی که آبداری آن باب میلیتان باشد.

فوت و فن آشپزی سه: ادویه جات را در جای مناسب نگهداری کنید.

برای نگهداری بیشتر و طولانی تر ادویه جات آنها را در جای سرد و تاریک نگهداری کنید. ادویه جات را بالای گاز نگهداری نکنید. به خاطر اینکه حرارت باعث از بین رفتن طعم و مزه آنها می گردد.

فوت و فن آشپزی چهار: قبل از اینکه تخم مرغ پخته شود زیر گاز را خاموش کنید.

یک ترفند برای اینکه تخم مرغ شما زیاد پخته نشود. زمانی که شما املت، نیمرو یا حتی می خواهید آن را سرخ کنید، این است که قبل از اینکه به طور کامل پخته شود، گاز را خاموش کنید، حتی اگر هنوز شل باشد. حرارت باقی مانده ظرف باعث پخته شدن آن می شود.

فوت و فن آشپزی پنج: سبزیجات و گیاهان را با نمک خورد کنید.

برای جلوگیری از ریختن سبزیجات در هنگام خرد کردن این است که به آنها کمی نمک در سینی یا تخته بمالید. این امر باعث می شود که سبزیجات تکان نخورد.

فوت و فن آشپزی شش: اضافه کردن نمک به آب جوش پاستا

وقتی شما پاستا درست می کنی، آب جوش به همراه نمک باعث بیرون آمدن عطر و طعم آن می گردد. این مقدار فقط ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری برای ظرف بزرگ آب می باشد. بعد از اضافه کردن آن به آب همزده تا حل گردد.

سپس پاستاها را اضافه کنید. به نظر ساده می آید ولی طعم و مزه غذایتان را افزایش می دهد.

فوت و فن آشپزی هفت: استفاده از آب پاستا برای درست کردن سس پاستا

اگر شما فکرمی کردید مزه پاستایتان خوب شده، صبرکنید این ترفند را امتحان کنید . قبل از اینکه آب پاستایتان را دور بریزید به اندازه یک فنجان در ظرف سس بریزید. سس پاستا ها را به قابلمه اضافه کنید. آب نمک طعم بهتر به غذای شما می دهد. آب پاستا کنار گذاشته شده سرشار از نشاسته است که به غلیظ شدن سس کمک می کند. این طعم تا مدت ها به یاد شما می ماند و حس چشایی بابت این طعم از ما تشکر خواهد کرد.

فوت و فن آشپزی هشت: همیشه مقداری ملزومات نگه دارید

ما همه این تجربه را داریم که درب یخچال را باز می کنید و فکر می کنیم هیچ چیز برای خوردن نداریم. شروع کنید سفارش غذا از بیرون دادن، جایی نروید صبر کنید. لیستی از موارد همیشه مورد نیاز خود بنویسید تا بتوانید در خرید بعدی آن را تهیه کنید. راحتر این است کمی خلاقیت داشته باشید و بدانید که چه چیزهایی را می توانید در فریز نگهداری کنید.

فوت و فن آشپزی نه: استفاده از حوله کاغذی برای تازه نگه داشتن سبزیجات

اصلا احساس خوبی نیست، مواد غذایی که حتی دست هم بهشان نزدیم دور بریزیم. شما می توانید به راحتی سبزیجات را بین حوله کاغذی گذاشته و سپس داخل یک کیسه قرار دهید. اکسیژن دشمن سبزیجات می باشد، بنابراین قبل از نگهداری هوای داخل کیسه ها راخالی کرده و تا قبل از مصرف آن را نشویید. ذخیره سازی بیش از حد مواد نیز باعث می شود دمای فریزر هم دمای مناسبی برای نگهداری مواد غذایی نباشد و باعث فساد سریعتر آن ها می گردد.

فوت و فن آشپزی ده: حفظ ریشه پیاز برای راحت تر خورد کردن

خورد کردن پیاز بسیار کار سختی می باشد. برای برش راحت تر آن نباید ریشه آن را قطع کرد.سپس به صورت عمودی آن را تکه تکه کنید.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط