۵ کاربرد خوشمزه‌ی رب انار

رب انار یکی از چاشنی‌های محبوب آشپزها است اما افراد بسیاری نیز هستند که با کاربرد‌های آن آشنایی ندارند. شاید دستور پخت غذایی را خوانده و برای پیروی از آن، یک شیشه رب انار خریده باشید. اگر اینطور باشد احتمالا علاقه دارید تا از آن در غذاهای دیگر نیز استفاده کنید. شاید هم تجربه‌ی استفاده از رب انار را نداشته و با خواندن این متن به آن علاقه‌مند شده‌اید. در هر دو صورت، در ادامه‌ی مطلب، کاربردهایی از این چاشنی ترش و خوشمزه معرفی شده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید غذاهایی خوش‌طعم و دلپذیر آماده کنید.

رب انار چاشنی ساده‌ای است. برای تهیه‌ی این رب، آب انار را تغلیظ می‌کنند تا جایی که به یک شربت غلیظ و با عطر و طعم قوی تبدیل شود. این فرآیند را هم می‌توان با اضافه کردن شکر انجام داد و هم بدون آن.

یکی از مزیت‌‌های رب انار، شیرین نبودن آن است. حتی در مواردی که این چاشنی با شکر تهیه می‌شود نیز، شیرینی آن زیاد نیست. این چاشنی در عوض مزه‌ی ترشی دارد که عطر و طعم قوی آن به همراه گوشت، ترکیبی عالی را بوجود می‌آورد.

۵ موردی که در زیر آمده، کاربردهایی از رب انار است که مطمئنا از امتحان کردن آن‌‌ها پشیمان نخواهید شد:

 

۱. مخلوط کردن با سس سالاد:

برای تهیه سس سالاد می‌توان به جای سرکه، از انواع آبمیوه یا روغن‌های جایگزین استفاده کرد. برای این کار، رب انار یکی از بهترین گزینه‌ها است، زیرا مزه‌ی ترش آن از آبلیمو یا سرکه پیچیده‌تر است. می‌توان رب انار را به طور کامل جایگزین سرکه کرده و یا چند قطره از آن را به سس سالاد اضافه کرد.

 

۲. حل کردن در چای یخ یا دیگر نوشیدنی‌ها:

تهیه‌ی یک مُوکتل (mocktail) خوب که خیلی هم شیرین نباشد، سخت است. می‌توان رب انار را مستقیما در آب‌های گازدار یا چای یخ حل کرد. نتیجه‌ی این ترکیب جذاب، یک نوشیدنی خوشمزه و گوارا است.

 

۳. آغشته کردن آن به عنوان لعاب روی گوشت:

گوشت‌های لعاب‌دار یا مزه‌دار شده با رب انار، مزه‌ی ترش و دلنشینی را از آن می‌گیرند. هنگام ترکیب میوه و گوشت می‌بایست دقت کرد، زیرا ممکن است طعم آن‌ها با یکدیگر مناسب نباشد. اما رب انار مکملی عالی برای گوشت است و بدون اضافه کردن مزه‌ی شیرین به آن، ترکیبی عالی را بوجود می‌آورد.

 

۴. ریختن روی سبزیجات تفت داده:

ترشی رب انار همراه با سبزیجات گریل یا تفت داده شده، ترکیب خوبی را تشکیل می‌دهند. برای این کار، نیازی به مقدار زیاد رب انار نیست. حتی می‌توان آن را با مقدار کمی روغن زیتون مخلوط کرده و به عنوان سس درسینگ برای خوردن سبزیجات استفاده کرد.

 

۵. استفاده در  دیپ ها:

برای اضافه کردن رب انار به  حُموص یا دیگر  دیپ ها، نیازی به دستورالعمل خاصی نیست. مزه‌ی ترش رب انار، عمق و خوشمزگی دلنشینی را به این سس‌ها اضافه می‌کند. این چاشنی بهترین ترکیب را با دیپ مدیترانه‌ای بوجود می‌آورد.

 

به جز موارد بالا، رب انار در غذاها و ترکیبات متنوعی قابل استفاده است و با کمی خلاقیت می‌توانید برای خود و آشنایان، غذاهای بی‌نظیری را آماده کنید.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط