صبحانه بوریتو

بوریتو صبحانه  ای است که در مکزیک کشف و در نیومکزیکو، ایالات متحده آمریکا متولد شد، یک غذای مقوی است که به راحتی می توان آن را با ناهار یا شام اشتباه گرفت. دلچسب، سیر کننده، همه کاره و اغلب تند و پر از کالری است. تهیه صبحانه بوریتو با یک تورتیلای ذرت یا گندم شروع می شود و مواد تشکیل دهنده آن به منطقه و البته ترجیحات شخصی بستگی دارد. به عنوان مثال، در نیومکزیکو، بوریتوهای صبحانه با تخم مرغ، گوشت و سیب زمینی پر می شوند و در سس چیلی قرمز و سبز غوطه ور می شوند. سیب زمینی ها را می توان خرد کرد یا به صورت مکعبی خرد کرد اما باید سرخ و ترد شود. بیکن رایج ترین انتخاب گوشت است، اما سوسیس چوریزو، ژامبون، سایر انواع گوشت نیز یک گزینه هستند. پنیر – معمولاً  چدار – یا در یک بوریتو بسته بندی می شود یا روی آن می پاشند و در فر ذوب می شوند. سایر مواد پرکننده شامل آووکادو، لوبیا، اسفناج، گوجه فرنگی، فلفل و پنیرهای نرم مانند پنیر فتا یا بز است. به طور کلی، بوریتو صبحانه یک غذای خوش طعم است، اما انواع شیرینی نیز وجود دارد. بوریتو صبحانه معمولاً به دو صورت تهیه می شود، یا به صورت دستی، برای صبحانه در حال حرکت عملی است، زیرا همه مواد داخل بوریتو بسته بندی می شوند، یا در سس و پنیر ذوب شده غوطه ور می شوند و در یک بشقاب کم عمق سرو می شوند، در این صورت. با چنگال خورده می شود.

 

نکات آشپزی

  • نان ذرت مکزیکی

چه از انواع ذرت یا گندم استفاده کنید، بهتر است قبل از اینکه بوریتو صبحانه خود را جمع کنید، تورتیلاها را گرم کنید. اگر آنها را در فر گرم می کنید، آنها را در فویل آلومینیومی بپیچید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت/۱۸۰ درجه سانتی گراد حرارت دهید. اگر این کار را روی اجاق می‌گذارید، هر تورتیلا را در یک ماهیتابه خشک قرار دهید  و از هر طرف به مدت ۱ دقیقه روی حرارت متوسط بپزید. در نهایت، برای گرم کردن تورتیلاها در مایکروویو، آنها را روی یک بشقاب بریزید، روی آنها را با یک حوله کاغذی مرطوب بپوشانید و به مدت ۳۰ ثانیه حرارت دهید.

  • تخم مرغ

معمولاً یک بوریتو صبحانه با تخم مرغ های همزده پر می شود. آنها را کمی هم بزنید، نمک و فلفل مزه دار کنید و در ماهیتابه ای که با روغن، کره، اسپری پخت و پز چرب شده بپزید. از طرف دیگر، می‌توانید تخم‌مرغ‌هایتان را روی روغن باقی‌مانده از سرخ کردن بیکن یا سوسیس سرخ کنید، که طعم غنی‌تری به آن‌ها می‌دهد.

  • گوشت

بوریتوی کلاسیک صبحانه معمولاً با محصولات گوشتی مبتنی بر گوشت ژامبون، بیکن یا سوسیس‌های مختلف پر می‌شود و تا زمانی که ترد و طلایی شود سرخ می‌شود. با این حال، انواع مدرن، گوشت های سبک تر مانند بوقلمون و مرغ را انتخاب می کنند، در حالی که انواع گیاهی پروتئین را از لوبیا دریافت می کنند.

  • سیب زمینی ها

قهوه ای هاش بخشی ضروری از بوریتو صبحانه اصلی است. برای تهیه آنها از انواع سیب زمینی غنی از نشاسته استفاده کنید، آنها را کاملا خشک کنید و آنها را ریز خرد کرده یا به صورت مکعبی خرد کنید. در یک ماهیتابه بزرگ روی روغن داغ سرخ کنید و هر چند دقیقه به آرامی آنها را با کفگیر برگردانید تا ترد و طلایی شوند.

  • پنیر

انواع مختلفی از پنیرها وجود دارد که می توان از آنها در یک بوریتو صبحانه استفاده کرد. چدار ملایم معمولاً در نیومکزیکو دیده می‌شوند، یا به صورت چاشنی داخل بوریتو یا ذوب شده روی آن. با این حال، می توانید بوریتو را با موزارلا، فتا، پنیر بز، یا هر نوع دیگری که خوشمزه می دانید پر کنید.

  • قابل حمل یا قابل سرو

دو نوع اصلی بوریتو صبحانه وجود دارد. قابل حمل آن  برای وعده های غذایی در حال حرکت کاربردی است و آبدار بودن آن منحصراً به پر کردن آن بستگی دارد، در حالی که یک بوریتو صبحانه غوطه ور در سس که به نام بانادو نیز شناخته می شود، همیشه در بشقاب سرو می شود و با پنیر ذوب شده و سس هایی مانند چیلی یا ترش یا سس خامه ای پوشانده می شود.

  • انجماد

اگرچه بوریتوهای صبحانه باید گرم سرو شوند، اما به خوبی منجمد می شوند، بنابراین می توانید آنها را از روزها قبل درست کنید. با این حال، از یخ زدن بوریتوهای صبحانه حاوی آووکادو، گوجه فرنگی و سایر مواد غنی از آب خودداری کنید، زیرا آنها پس از ذوب شدن تورتیلاها را لطیف می کنند.

برای دیدن دستور آشپزی کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط