فلافل ترد و لذیذ

آیا کودکان شما غذاهای خاورمیانه را دوست دارند؟ شاید آنها حموص را خیلی دوست داشته باشند و شاید همیشه علاقمند باشند که رستوران های خاورمیانه بروند. شاید شما باور نکنید اما آنها این غذاها را دوست دارند و وقتی حف انتخاب به آنها بدهید این غذاها را انتخاب می کنند.

کودکان برای هر ملیتی که باشند دوست دارند که فلافل ترد و خوشمزه را امتحان کنند. چون این غذا تازه است و از مواد غذایی مقوی تشکیل شده است.

آیا فلافل به دلیل سرخ کردنی بودن سلامت است؟

خوردن غذای سرخ کردنی باعث بیماری قلبی و عروقی و همچنین منجر به مرگ زود هنگام می شود آیا این قضیه صحت دارد؟

خیر همه غذاهای سرخ کردنی برای سلامت ضرر ندارند بستگی دارد که چه جوری سرخ شده است و آیا سرخ کردن آن باعث از بین رفتن خاصیت غذایی آن شده است.

در اینجا طرز تهیه یک فلافل سالم را به شما آموزش می دهیم.

فلافل به دلیل اینکه به صورت سطحی سرخ می شود و در روغن غوطه ور نمی شود روغن کمتری را هنگام پخت جذب می کند و هم چنین با روغن کانولا تهیه می شود که این روغن درست است که خاصیت روغن زیتون را ندارد اما جز روغن های سلامت است.

درنهایت با مصرف آن شما ارزش غذایی خوبی را دریافت می کنید که با روش پخت آن این ارزش ها از بین نمی رود. فلافل دارای پروتئین و فیبر و سرشار از ویتامین است که برای کودکان مناسب است.

بنابراین به دلیل سرخ کردنی بودن فلافل آن را از برنامه غذایی خود حذف نکنید. به طور متعادل آن را مصرف کنید و لذت ببرید. ما به شما آموزش طرز تهیه فلافل را می دهیم و خواهید فهمید که تهیه آن بسیار آسان است.

تهیه آن تنها سه قدم است که در اینجا به شما یاد می دهیم.

  • نخود را درون کاسه ای بزرگ پر از آب ریخته و به مدت ۸ ساعت آن را بخیسانید.
  • آن را آبکش کرده و در غذاساز به همراه سایر مواد موردنیاز آن را له کنید.
  • با دست گرد کرده و سرخ نمایید.

آیا می توانید از کنسرو نخود استفاده کنید؟

به شما خاطر نشان می کنیم که استفاده از نخود کنسروی مناسب نیست، شما نیاز دارید مه تخود را به مدت ۸ ساعت بخیسانید تا بتوانید فلافل تردی تهیه کنید. نمی توان فلافل خوشمزه با کنسرو نخود یا نخود پخته تهیه کرد.

نگران اینکه شما نخود خام می خورید نباشید نخود در هنگام سرخ شدن می پزد.

نکاتی برای سرو

زمانی که یک بشقاب پر فلافل تهیه کرده اید آن را می توانید با کچاپ مهرام یا سس رنچ مهرام  دیپ کنید و یا هم چنین با ماست و حموص می توانید آن را با نان پیتا به همراه مواد زیر نیز سرو نمایید:

گوجه فرنگی خرد شده، پنیر فتا، هویج، حموس، ماست، زیتون، سس رنچ مهرام،پیاز قرمز، فلفل دلمه ای، ترشی بندری مهرام، ترشی مخلوط مهرام، فلفل هالوپینو مهرام اجازه بدهید کودکان خودشان انتخاب کنند.

تهیه این غذا بسیار آسان است کافی کلیه مواد را با هم مخلوط کرده داخل غذاساز ریخته و مخلوط کنید و آن را گلوله ای کرده و سرخ کنید. آیا می توانید فلافل را فریز کنید؟

بله شما می توانید به دو روش آن را فریز کنید:

  • مواد میکس شده را درون زیپ کیپ ریخته و درون فریزر قرار دهید و در زمان مصرف آن را سرخ کنید.
  • بعد از سرخ کردن آن را داخل فریزر قرار دهید سپس برای گرم کردن درون فر با حرارت ۱۸۵ درجه به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط