تارت گوجه فرنگی تاتین

5/5
319-Tomato Tarte Tatin

مواد اولیه: سایر

وعده: غذای اصلی

پخت: 10 دقیقه
آماده سازی: 60 دقیقه
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

تارت گوجه فرنگی تاتین

5/5

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون مهرام
  • ۲ عدد گوجه گیلاسی
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • ۲ قاشق غذا خوری سرکه بالزامیک
  • ۱ قاشق چای خوری عسل مهرام
  • ۲ قاشق چای خوری آویشن تازه خرد شده
  • ۱ ورق خمیر منجمد شده

طرز تهیه :

فر را تا ۴۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. روغن را درون یک قابلمه آهنی در دمای متوسط گرم کنید. سپس گوجه فرنگی،مقداری ادویه مانند نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.بپزید و به مدت یک یا دوبار آن را هم بزنید و با یک قاشق آن را به خوبی بفشارید تا تمام آب گوجه فرنگی تخلیه شود سپس آن را به درون بشقاب انتقال دهید همه گوجه فرنگی ها بعد از ۸ تا ۱۰ دقیقه له می شود.و باید به داخل بشقاب انتقال داد تا خنک شود.

دوباره می توانید گوجه فرنگی ها را به داخل قابلمه انتقال دهید و به آن عسل، سرکه بالزامیک و روغن زیتون اضافه کرد این مخلوط را هم بزنید و بگذارید پخته شود تا زمانی که غلیظ شود.سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید از انگشتان خود برای برگرداندن گوجه ها به داخل قابلمه و درست کردن یک لایه استفاده کنید آنها را در کنار هم به صورت مرتب بچینید. تمام آب های که درون بشقاب جمع شدند را خالی کرده در مرحله بعد آویشن را بر روی گوجه فرنگی ها به همراه مقداری نمک و فلفل زده.

خمیر را بر روی گوجه فرنگی گذاشته.وبه وسیله چنگال خمر را جابجا کنید به مدت ۲۵ تا ۲۵ دقیقه بگذارید پخته شود تا زمانی که به رنگ قهوه ای طلایی در آید.سپس از فر آن را خارج کرده  و به مدت ۵ دقیقه آن را کنار بگذارید سپس به وسیله چاقو اطراف آن را ببرید تا بتوانید از داخل ماهی تابه آن را خارج کنید بشقابی بر روی در ماهی تابه گذاشته و آن را برگردانید فقط دقت کنید که به صورت کامل برگردانده شود. در نهایت به وسیله آویشن روی آن را تزئین کنید.

محصولات مهرام استفاده شده :

,