چگونه بهتر غذاها رو گریل کنید.

آشپزی روی آتش برای تهیه غذاها یک روش آرامش بخش است – همه چیز عالی ، با مزه و بویی عالی است و تمیز کردن معمولاً آسان است. و به طور کلی ، کباب کردن یک روش کاملاً سالم برای تهیه گوشت ، ماهی و مرغ است. باربیکیو  همچنین به نظر می رسد که مردم را دور هم جمع می کند – آیا هرگز متوجه شده اید که وقتی غذاها در حال پختن هستند ، به نظر می رسد همه در اطراف کباب جمع می شوند؟
با وجود تمام آنچه که برای آن مفید بوده است ، چند نکته منفی در وعده های غذایی معمول نوع کبابی وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید. اول اینکه ، بسیاری از افراد گوشت های چربتر را برای کباب کردن انتخاب می کنند ، اما این مواد می توانند به میزان قابل توجهی کالری ، چربی و چربی اشباع شده بیشتری نسبت به برش های نازک تر به وعده غذایی شما اضافه کنند و بسیاری از غذاهای فرعی سنتی که اغلب در کباب پز سرو می شوند – مانند سالاد سیب زمینی ، سالاد کلم و لوبیای پخته – می توانند میزان کالری غذا را نیز افزایش دهند.
آخرین موردی که باید در نظر گرفت این است که پختن گوشت ، ماهی یا مرغ در حرارت بسیار زیاد باعث افزایش قرار گرفتن در معرض برخی از ترکیبات شیمیایی می شود که ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد. ترکیباتی که HCA نامیده می شوند وقتی گوشت ، ماهی یا مرغ در معرض حرارت پخت قرار می گیرند ، تشکیل می شوند. سایر ترکیبات معروف به PAH هنگامی که چربی و آب عصاره گوشت به شعله میریزند ، تشکیل دود می کنند. دود بالا می رود ، PAH ها را با خود می آورد و به سطح گوشت می چسبد.
خبر خوب این است که شما می توانید با شروع کار با برش مناسب گوشت و کمی توجه بیشتر به آماده سازی ، وعده های غذایی را سالم تر کنید. همچنین می توانید برای غذاهای کناری ، و حتی دسر ، مبادله سالم انجام دهید. در اینجا چند نکته برای غذاهای سالم گریل شده آورده شده است:
• برش های بدون چربی گوشت را انتخاب کنید. برشهای نازک به طور کلی از سلامت بیشتری برخوردار هستند و قطرات قطره ای کمتری را روی ذغال سنگ آزاد می کنند که باعث کاهش قرار گرفتن در معرض PAH می شود.
• از ماریناد خوش طعم استفاده کنید. مارینادهایی که دارای اسید هستند (مانند سرکه ، مرکبات یا ماست) به نرم شدن برش های لاغر گوشت کمک می کنند. روغن موجود در ماریناد شما به ایجاد کمی مانع محافظت در برابر تشکیل HCA کمک می کند و گیاهان (به ویژه گل محمدی ، ریحان ، آویشن ، مریم گلی و پونه کوهی) به شما کمک می کنند تا از ایجاد HCA و PAH ها تا حدی جلوگیری کند.
• گوشت ها را کم و آهسته بپزید. بسیاری از مردم گریل های خود را با سوخت بیش از حد گرم می کنند و باعث گرم شدن بیش از حد آنها می شود. وقتی گوشت روی یک گریل خیلی داغ ریخته می شود ، در خارج تمایل به ذغال سوزی پیدا می کند (باز هم ، چیزی که می خواهید از آن اجتناب کنید) ، در حالی که داخل آن نپخته باقی مانده است.
• آن را از قبل کمی بپزید. می توانید گوشت های خود را تا حدی برای چند دقیقه در مایکروویو قبل از انتقال آنها به گریل ، آماده کنید. این مقدار زمان قرار گرفتن گوشت در معرض دمای بالا را کاهش می دهد ، و به شما کمک می کند تا عصاره خوش طعم را به جای چکه شدن روی ذغال داغ ، در آن نگه دارید. هنگامی که روی  گریل قرار گرفتید ، غذای خود را مرتبا با استفاده از انبر یا کفگیر ببرگردانید تا ایجاد ذغال سنگ روی آن کاهش یابد.
• غذاهای کناری سالم و دسر درست کنید. به جای لوبیای پخته شده سنتی که غالباً شکر – و گاهی اوقات بیکن چرب پر می کند – لوبیای کنسروی ساده را با سالسا برای یک غذای کناری تند گرم کنید. به جای سالاد سیب زمینی با مایونز و سالاد گل کلم ، از سالاد سبزیجات استفاده کنید.  کباب پز را برای غذاهای جانبی خود نیز می توانید استفاده کنید – سبزیجاتی مانند بادمجان ، فلفل ، ذرت و کدو سبز کبابی خوشمزه هستند. برای یک دسر خاص و سالم ، برش های میوه های سفت مانند آناناس ، نیمه هلو یا انبه را کباب کنید. کباب کردن قندهای طبیعی آنها را کاراملی می کند و به عمق عطر و طعم می بخشد. نکته مثبت دیگر: HCA و PAH در میوه ها و سبزیجات کبابی تشکیل نمی شوند.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط