هشت نکته برای افزایش انرژی – به طور طبیعی

راه های شگفت انگیز برای دریافت انرژی بیشتر از جمله کاهش استرس و تغذیه سالم

به فروشگاه که می روید تعداد زیادی ویتامین، گیاهان و سایر مکمل ها را خواهید دید که به عنوان تقویت کننده انرژی تبلیغ می شوند. برخی از آنها حتی به نوشابه ها و سایر غذاها اضافه می شوند. اما شواهد علمی کمی وجود دارد که نشان دهد تقویت‌کننده‌های انرژی مانند جینسینگ، گوارانا و کروم پیکولینات واقعاً کار می‌کنند. خوشبختانه، کارهایی وجود دارد که می توانید برای افزایش سطح انرژی طبیعی خود انجام دهید. در اینجا هشت نکته وجود دارد:

  1. استرس را کنترل کنید

احساسات ناشی از استرس، انرژی زیادی مصرف می کنند. صحبت با یک دوست یا خویشاوند، پیوستن به یک گروه حمایتی، یا مراجعه به روان درمانگر همگی می توانند به کاهش استرس کمک کنند. درمان های آرامش بخش مانند مدیتیشن، خود هیپنوتیزم، یوگا و تای چی نیز ابزارهای موثری برای کاهش استرس هستند.

  1. بار خود را سبک کنید

یکی از دلایل اصلی خستگی کار زیاد است. کار بیش از حد می تواند شامل تعهدات حرفه ای، خانوادگی و اجتماعی باشد. سعی کنید فهرست فعالیت های «باید» خود را ساده کنید. اولویت های خود را بر اساس مهمترین وظایف تعیین کنید. آنهایی که اهمیت کمتری دارند را کم کنید. در صورت لزوم درخواست کمک اضافی در محل کار را در نظر بگیرید.

  1. ورزش کنید

ورزش تقریبا تضمین می کند که خواب راحت تری خواهید داشت. همچنین به سلول های شما انرژی بیشتری برای سوخت و ساز می دهد و اکسیژن را به گردش در می آورد. و ورزش می تواند منجر به افزایش سطح دوپامین مغز شود که به بهبود خلق و خوی کمک می کند. هنگام پیاده روی، به طور دوره ای سرعت خود را افزایش دهید تا از مزایای سلامتی بیشتری برخوردار شوید.

  1. از سیگار کشیدن خودداری کنید

می دانید سیگار سلامتی شما را تهدید می کند. اما ممکن است ندانید که سیگار در واقع انرژی شما را با ایجاد بی خوابی تخلیه می کند. نیکوتین موجود در تنباکو یک محرک است، بنابراین ضربان قلب را تسریع می‌کند، فشار خون را افزایش می‌دهد و فعالیت امواج مغزی مرتبط با بیداری را تحریک می‌کند و به خواب رفتن را سخت‌تر می‌کند. و هنگامی که به خواب رفتید، قدرت اعتیادآور آن می تواند شما را با هوس بیدار کند.

  1. خواب خود را محدود کنید

اگر فکر می کنید ممکن است کم خواب باشید، سعی کنید کمتر بخوابید. این توصیه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما تعیین میزان خوابی که واقعاً به آن نیاز دارید، می‌تواند مدت زمانی را که در رختخواب سپری می‌کنید، کاهش دهد. این فرآیند خوابیدن را آسان‌تر می‌کند و در درازمدت خواب آرام‌تری را به همراه دارد. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • از چرت زدن در طول روز خودداری کنید.
  • شب اول دیرتر از حد معمول به رختخواب بروید و فقط چهار ساعت بخوابید.
  • اگر احساس می کنید که در طول آن دوره چهار ساعته خوب خوابیده اید، شب بعد ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بیشتر بخوابید.
  • تا زمانی که در تمام مدتی که در رختخواب هستید آرام می‌خوابید، شب‌های متوالی به آرامی به خواب خود ادامه دهید.
  1. برای انرژی بخورید

خوردن غذاهای با شاخص گلیسمی پایین – که قند آنها به کندی جذب می شود – ممکن است به شما کمک کند از تاخیر انرژی که معمولاً پس از خوردن قندهای سریع جذب شده یا نشاسته های تصفیه شده رخ می دهد جلوگیری کنید. غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین شامل غلات کامل، سبزیجات پر فیبر، آجیل و روغن های سالم مانند روغن زیتون هستند. به طور کلی غذاهای پر کربوهیدرات دارای بالاترین شاخص گلیسمی هستند. پروتئین ها و چربی ها دارای شاخص گلیسمی نزدیک به صفر هستند.

  1. از کافئین به نفع خود استفاده کنید

کافئین به افزایش هوشیاری کمک می کند، بنابراین نوشیدن یک فنجان قهوه می تواند به تیزتر شدن ذهن شما کمک کند. اما برای به دست آوردن اثرات انرژی زا از کافئین، باید با احتیاط از آن استفاده کنید. می تواند باعث بی خوابی شود، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد یا بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر مصرف شود.

  1. آب بنوشید

تنها ماده مغذی که نشان داده شده است عملکرد را برای همه فعالیت های استقامتی به جز سخت ترین فعالیت ها افزایش می دهد چیست؟ این یک نوشیدنی ورزشی گران قیمت نیست. آب است. اگر بدن شما کمبود مایعات دارد، یکی از اولین نشانه ها احساس خستگی است.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط