۱۰ کاربرد متفاوت از سس سزار

سس سالاد سزار، چه فروشگاهی باشد و چه خانگی، بسیار خوش‌طعم است. سیر، پنیر، بوی خوش و بافت غنی و خامه‌ای آن، باعث بوجود آمدن یکی از بهترین سالادهای کلاسیک می‌شود. اما وقتی این سس تا این حد خوشمزه است، چرا آن را تنها به سالاد سزار محدود کنیم؟ چرا به کمک آن ۱۰ غذای دیگر را نیز بهتر از قبل نکنیم؟

به همین دلیل، در ادامه ۱۰ کاربرد دیگر از این سس را به شما معرفی کرده‌ایم.

 

۱. به کمک آن گوشت را مرینید کنید

مرغ را در سس سزار انداخته و آن را برای چند ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید. سپس آن را گریل کرده یا بوداده کنید. طعم لذیذِ سس به درون آن رسوخ کرده و گوشت را آب‌دار می‌کند.

 

۲. قبل از تفت دادن سبزیجات، سس سزار را به آن اضافه کنید

سبزیجات خود مانند بروکلی، گل‌کلم، سبزیجات ریشه‌دار و حتی سیب‌زمینی را به جای روغن زیتون با سس سزار درون ظرف ریخته و آن را بو داده کنید تا کاراملی و ترد شود.

 

۳. از آن به عنوان سس دیپ برای سبزیجات خام استفاده کنید

درست مانند کاهو، باقی سبزیجات خام نیز عاشق سس سزار هستند. این سس را در ظرفی ریخته و با سبزیجات به درون آن شیرجه بزنید.

 

۴. به عنوان سس درسینگ برای پاستا و سالاد سیب‌زمینی به کار ببرید

اگر پاستا یا سالاد سیب‌زمینی درست می‌کنید، سس‌های همیشگی خود را کنار گذاشته و به جای آن سس سزار را به کار ببرید. این سس تمام سالاد شما را پوشانده و طعم آن را بهتر از همیشه می‌کند.

 

۵. قبل از درست کردن ساندویچ و برگر، سس سزار را روی نان پخش کنید

موادی مانند خردل و کچاپ را فراموش کرده و به جای آن، نان همبرگر و ساندویچ‌های خود را به سس سزار آغشته کنید. این سس همراه با غذاهایی مانند بوقلمون، ژامبون، گوشت گاو و ترکیب سبزیجات بسیار توصیه می‌شود.

 

۶. به جای مایونز در سالاد مرغ و ماهی تن از این سس استفاده کنید

استفاده از سس سزار در سالاد مرغ و ماهی تن بسیار هیجان‌انگیز است. در هر دستور پختی، مایونز را با سس سزار جایگزین کرده تا با نتیجه‌ای بهتر از قبل روبه‌رو شوید.

 

۷. هنگام پخت بال مرغ، آن را با سس سزار بپوشانید

به جای سس‌ها و مواد معمول، زمانی که می‌خواهید بال مرغ بپزید، آن را به سس سزار آغشته کنید تا یک میان‌وعده‌ی لذیذ را برای خود و دیگران آماده کنید.

 

 ۸. یک سالاد گل‌کلم بهتر درست کنید

مانند پاستا و سالاد سیب‌زمینی، استفاده از سزار در سالاد گل‌کلم نیز نتیجه‌ی بسیار خوبی دارد. این سس عطر و طعمی فوری به سالاد شما می‌دهد. دفعه‌ی بعدی که سالاد گل‌کلم درست کردید، به جای مایونز از سس سزار استفاده کرده و مطمئن باشید که ناامید نمی‌شوید.

 

۹. قبل از پختن ماهی، سس سزار را روی آن پخش کنید

برای فیله‌ی ماهی‌هایی مانند سالمون، از سزار به عنوان یک سس خوش‌طعم و فوری استفاده کنید. مقداری سس را روی هر تکه پخش کرده و مانند معمول آن را بپزید.

 

۱۰. آن را روی ذرت بریزید

بهترین چاشنی برای ذرت پخته شده، مقداری کره و نمک است، اما بیایید دفعه‌ی بعد این عادت را تغییر داده و به جای آن از سس سزار استفاده کنید.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط