نحوه تفت دادن صیفی جات

نحوه تفت دادن صیفی جات

وقتی پاییز فرا می رسد، هیچ وعده غذایی آسان تر، مغذی تر یا رضایت بخش تر از صیفی جات بو داده نیست. برشته کردن شیرینی طبیعی را از غده های زیبا و غنی از آنتی اکسیدان در بازار محلی شما خارج می کند.

با همه چیزهایی که می توانید آن را به آنها اضافه کنید، تخیل خود را روشن کنید: سالاد، پاستا، غذاهای تخم مرغی، کاسرول و خیلی چیزهای دیگر! این یک افزودنی عالی به برنامه غذایی هفتگی شما است، و آماده کردن و برشته کردن یک دسته از صیفی جات به طور همزمان بسیار ساده است.

در اینجا راهنمای بدون شکست ما برای صیفی جات کاملا برشته شده، هر بار آمده است:

با آماده کردن صیفی جات خود شروع کنید

در صورت امکان  صیفی جات مانند چغندر، شلغم، هویج، جعفری و غیره را با یک چاقوی تیز ببرید. صیفی جات خود را با برس اسکراب کاملا تمیز کنید

نوک و دم هر صیفی  را با احتیاط جدا کرده و با پوست کن صیفی جات پوست آن را جدا کنید.

تصمیم بگیرید که آیا می خواهید صیفی جات خود را کامل برشته کنید یا خرد شده. در حالی که صیفی جات برش‌شده یا خرد شده خیلی سریع‌تر برشته می‌شوند، برخی از صیفی جات کامل برشته شده، مانند هویج و شلغم بچه، می‌توانند یک نمایش دوست‌داشتنی و روستایی ایجاد کنند.

صیفی جات خود را تفت دهید

فر را از قبل با دمای ۲۲۰ درجه گرم کنید و یک ورقه پخت بزرگ یا ماهیتابه را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

صیفی جات – کامل یا خرد شده – را با مقدار زیادی روغن زیتون و مقداری نمک، فلفل سیاه و هر سبزی یا ادویه دیگری که دوست دارید بریزید.

صیفی جات را روی تابه پخش کنید. آنها را بیش از حد شلوغ نکنید، زیرا باعث می شود به جای برشته شدن بخارپز شوند. اگر چندین نوع صیفی جات را تفت می‌دهید، هر نوع را در تابه مخصوص خود قرار دهید، زیرا انواع مختلف صیفی جات زمان‌های متفاوتی برای پختن کامل نیاز دارند.

صیفی جات را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه تفت دهید و هر ۱۰ دقیقه تابه را هم بزنید. مدت زمان پخت آنها به نوع صیفی جات و همچنین اندازه ای که برش داده می شود بستگی دارد. در حدود ۳۰ دقیقه، صیفی جات را از نظر آماده بودن بررسی کنید. آنها باید از بیرون کاراملی و از داخل نرم باشند.

پس از اتمام آنها، هر طور که می خواهید از آنها استفاده کنید. یا پس از سرد شدن، آنها را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید تا چهار روز در آنجا نگهداری شوند.

نکات حرفه ای:

  • حدود ۱۰ دقیقه قبل از اینکه صیفی جات آماده شوند، مقداری حبه سیر پوست کنده را که در روغن زیتون و نمک نیز ریخته شده است، روی تابه برای حبه های شیرین و آبدار بپاشید تا در ظرف خود، روی ساندویچ ها یا هر جای دیگری که می خواهید طعم سیر برشته داشته باشد، استفاده کنید.
  • آیا می دانستید تربچه از صیفی جات است؟ در حالی که ما اغلب آنها را به صورت خام، تربچه کامل بو داده، با مقداری کره ذوب شده، جعفری تازه و نمک می خوریم، یک غذای جانبی فوق العاده درست می کند.
  • برش دادن سیب زمینی یا سیب زمینی شیرین و تفت دادن آنها یک جایگزین مغذی برای سیب زمینی سرخ شده سرخ شده است.
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط