ماه رمضان با چهار منوی غذایی برای افطار

غذای ماه رمضان (افطاری) بسیار متنوع است و هیجان انگیز.

ماه رمضان به عنوان ماه مقدس مسلمانان در سراسر جهان محسوب می شود.هر ساله، رمضان درب برکت معنوی واقعی را برای میلیون ها مسلمان در سراسر جهان، باز می کند.با توجه به اسلام، هدف اصلی این ماه این است که به مسیر صحیح دست یابیم و به تعالیم پیامبر (ع) منتهی شود.یک روز عادی ماه مبارک رمضان با سحری آغازمی شود و هنگامیکه خورشید بالا می رود، مسلمانان روزه خود را آغاز می کنند تا زمانی غروب خورشید و اذان  مغرب که با انجام افطار پایان می یابد.افطار متشکل از یک وعده غذایی کامل برای اتمام یک روز کامل روزه است.

به طور سنتی، ما سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را می خوانیم و روزا را با خرما و شیر می گذرانیم.  برنامه غذایی افطار بعد از اتمام یک روز تحمل گرسنگی در فصل گرما می تواند خیلی خاص باشد .

در اینجا به معرفی مناسب ترین غذای ماه رمضان (افطاری) می پردازیم  که می تواند اشتهای شما را برانگیزد:

سالاد الویه (سالاد روسی)

این سالاد همان سالاد روسی می باشد که در روسیه به نام سالاد الویه نیز شناخته شده است.این سالاد دارای کالری کامل است که مناسب روزه داران می باشد شامل سیب زمینی، تخم مرغ، خیارشور، نخودفرنگی، مرغ و سایر مواد بر اساس ذائقه خودتان، این مواد را با هم مخلوط کرده و به آن مایونز یا سس سالاد الویه اضافه نمایید.مرغ پخته و نخودفرنگی به آن مزه غنی تری می دهد. این غذا یک غذای مناسب برای یک روز روزه می باشد.

مرغ منچوری

یکی از محبوب ترین غذاهای چینی است که در سراسر آن کشور سرو می شود و مرغ مانچوریان را همه دوست دارند.این ظرف یک شام کامل برای غذای ماه رمضان (افطاری) است. دستور غذا با کمک مواد اولیه مانند فلفل سیاه، زنجبیل و سیر، رب، کچاپ، دیگر ادویه های پایه و کتلت مرغ تهیه شده است.  بهتر است با برنج سرو شود.

مرغ بریانی

این غذای تند یکی از لذت بخش ترین غذا ها برای غذای ماه رمضان(افطاری) می باشد. تهیه مرغ بریانی زمان زیادی نمی برد و با مواد اولیه ابتدایی تهیه می شود.

مرغ پاکورا

این غذا بهترین اسنک برای افطار می باشد که مقداری از گرسنگی شما را کم کند.این یک غذای دل انگیز برای ماه رمضان می باشد. این غذا را می توانید با سس کچاپ میل نمایید. این غذا بسیار ساده تهیه می شود و مواد اولیه آن مرغ خرد شده، چیلی، آرد نخودچی. تنها با مخلوط کردن این مواد و سرخ کردن آنمی توانید آن را سرو نمایید.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط