سه دلیل برای اینکه لوبیا برای سیاره خوب است

آیا قوطی کنسرو بازیافت میشود؟ وقتی در حال برنامه ریزی شام (و صبحانه و ناهار و میان وعده ها) هستید، چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد. آیا سالم است؟ آیا در بودجه شماست؟ آیا کودک نوپای حساس شما واقعاً آن را خواهد خورد؟ می تواند طاقت فرسا باشد. گاهی اوقات اضافه کردن ماندگاری به آن لیست بیش از حد به نظر می رسد. اما انتخاب یک پروتئین گیاهی در زمانی که می توانید یک راه بسیار آسان برای ایجاد یک انتخاب خوشمزه است که اتفاقاً ماندگار نیز می باشد.

 

در اینجا سه دلیل عالی و سیاره پسند برای انتخاب لوبیا آورده شده است:

لوبیا نسبت به پروتئین حیوانی آب و انرژی کمتری مصرف می کند.

انسان‌ها به پروتئین نیاز دارند و تولید پروتئین هم آب تازه و هم انرژی می‌گیرد – دو منبع حیاتی که در حد محدود هستند. اما وقتی نوبت به جایگزین های پروتئین دوستدار سیاره می شود، لوبیاها کمتر مصرف می کنند و بیشتر انجام می دهند. آنها نسبت به پروتئین های حیوانی به آب و انرژی کمتری نیاز دارند، به این معنی که می توانند افراد بیشتری را با استفاده از منابع گرانبهای زمین کمتر تغذیه کنند.

لوبیا نیتروژن را به خاک باز می گرداند.

چرا این مهم است؟

دو دلیل بزرگ: نیتروژن موجود در جو عامل اصلی تغییرات آب و هوایی است. با این حال، نیتروژن موجود در خاک باعث رشد گیاهان می شود. بنابراین، محصولی مانند لوبیا نیتروژن را از اتمسفر خارج می کند، جایی که می تواند باعث آسیب شود و آن را به خاک برمی گرداند تا سالم بماند. این می تواند به کشاورزان کمک کند تا میزان کود مصرفی خود را کاهش دهند – پیروزی دیگری برای سیاره زمین.

حبوبات در قوطی کنسرو بازیافت قابل بازیافت بسته بندی می شوند.

بسته‌بندی مدرن این امکان را فراهم می‌آورد که مواد غذایی را به سرتاسر کره زمین ارسال کرده و با خیال راحت آن‌ها را به میلیاردها آشپزخانه منتقل کنیم، اما همچنین محل‌های دفن زباله و حتی اقیانوس‌های ما را نیز پر می‌کند. قوطی‌های فلزی، مانند آنهایی که برای بسته‌بندی دانه‌های مهرام  استفاده می‌کنیم، بی‌نهایت قابل بازیافت هستند، در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند و به نجات اقیانوس‌ها و سیاره‌مان کمک می‌کنند.

لازم نیست ۱۰۰% بدون گوشت باشید تا سهم خود را برای این سیاره انجام دهید. در عوض، با اضافه کردن حبوبات چند وعده غذایی یا چند روز در هفته، عضلات انعطاف‌پذیر خود را خم کنید.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط