دور دنیا به دور ۵ میز

از مراکش تا مکزیک، میز شام از دیرباز محل دورهمی و تجمع دوستان، خانواده و غذا بوده است. اما غذای اصلی تنها نقطه اوج یک فرهنگ یا آشپزی نیست. یک صندلی را در هر یک از این پنج میز بین المللی بگذارید تا حس و حال خانه در سراسر جهان را بچشید.

  1. مراکش

میزهای مراکش با در نظر گرفتن راحتی چیده می‌شوند، زیرا وعده‌های غذایی مفصل و با چندین غذا، اغلب تا شب طول می‌کشد. میزهای کوچک و بزرگ برای خانواده های بزرگ و گروهی از دوستان قرار می گیرند و برای حفظ صمیمیت از کوسن و بالش استفاده می کنند.

اغلب دیوارها و سقف ها با فانوس ها و پرده های نقش دار پوشانده می شوند و به فضای ناهارخوری عمق و رمز و راز می بخشند. در حالی که پارچه‌هایی با رنگ جواهر برای روتختی و دستمال سفره استفاده می‌شوند، در این میزهای سنتی هیچ ظروف نقره‌ای پیدا نخواهید کرد.

 

  1. فرانسه

چه در یک رستوران پاریسی پنج ستاره غذا میل کنید و چه در یک میز روستایی و خانوادگی، غذاخوری فرانسوی آرام، سخاوتمندانه و شیک است. بشقاب‌های سرو به‌ عنوان راهی برای نمایش عتیقه‌های خاص یا ارث خانوادگی، در کنار هم قرار میگیرند و ظروف به ترتیبی که استفاده می‌شوند چیده می‌شوند.

همیشه پارچه های کتان معمولی اما با کیفیت استفاده می‌شود و گل‌آرایی‌های بدون مجسمه و دست‌چین شده اغلب در مرکز میز دیده می‌شود.

 

  1. ژاپن

چیدمان میز ژاپنی همگی نشان سادگی و سنت است، با تمرکز بر خطوط تمیز و متعادل. رنگ‌های خنثی و استفاده از بامبوی طبیعی مرسوم است. بسیاری از ظروف در دار هستند و کمی رمز و راز به غذا می‌بخشند.

خانواده‌هایی که در خانه‌های مدرن ژاپنی زندگی می‌کنند پشت میزهای بلند و به سبک غربی می‌نشینند، اما برخی از خانواده‌های سنتی ممکن است میزهای کم ارتفاعی روی تشک‌های تاتامی داشته باشند و به جای صندلی از کوسن استفاده کنند. کفش ها اغلب قبل از شام کنار گذاشته می شود و حوله های گرم قبل از غذا برای تمیز کردن دست ها توزیع می شود. اگر مهمان افتخاری باشد، او در مرکز و تا حد امکان دورتر از ورودی نشسته است. میزبان همیشه تا حد امکان نزدیک به ورودی می نشیند.

  1. چین

تقارن و هماهنگی، اصول راهنما برای چیدن سفره در خانواده های چینی است. معمولا از بشقاب های سرامیکی یا فلزی برجسته با چاپ های سنتی چینی، استفاده می شود. برای جشن‌های رسمی، سفره‌های ابریشمی روی میز پهن می‌شود و فانوس‌های قرمز روشن روی دیوارهای اطراف نصب می‌شوند. برای گل آرایی اغلب گیاهان بلند و کوتاه را برای تأثیر چشمگیر ترکیب می کنند. غذاها اغلب به صورت جمعی سرو می‌شوند و سینی چرخان، در مرکز میز قرار می‌گیرند تا غذاخوری آسان و خانوادگی باشد.

 

  1. مکزیک

چیدمان میز مکزیکی مانند انواع غذاهای محلی آن، سرزنده و پر جنب و جوش است. میزهای روشن، رومیزی های بافته شده و دستمال سفره در هر دو وعده غذایی رسمی و غیررسمی استفاده می شود. بنرهای رنگارنگ پاپل پیکادو برای به تصویر کشیدن میراث مکزیکی نصب شده است. شمع ها و گل های تازه تقریبا همیشه در مرکز میز ناهارخوری قرار می گیرند. در وعده های غذایی رسمی تر، میزبان در سر میز و مهمان افتخاری در سمت راست میزبان می نشیند.

به دنبال راه هایی برای آوردن میزهای شام از سراسر جهان به خانه خود هستید؟ سعی کنید برای یک وعده غذایی شگفت انگیز بدون بلیط هواپیمای گران قیمت، طعم بین المللی را وارد آشپزی روزمره خود کنید.

 

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط