دور دنیا با مهرام (فرانسه)

هر ماجرا یک زندگی تازه است که می‌تواند امیدی نو در دل ما بکارد و بستر تازه‌ای برای رشدمان باشد… مهرام به شیوه‌های گوناگون از این سبک زندگی حمایت می‌کند: با محصولات متنوع، ترویج دستورهای غذایی بین‌المللی و ترویج فعالیت‌های اجتماعی مرتبط با «رشد شخصی».

فرانسه شهر رویایی است. مکانهای دیدنی بسیاری دارد همچون برج ایفل، موزه لوور و کاخ ورسای و صدها مراکز دیدنی دیگر که جذابیت های خاص خود را دارد. شهری خستگی ناپذیر.

از مکانهای معروف این شهر:

جدیدترین اثر “فرانک گری” معمار مشهور امریکایی، ساختمانی عجیب و غریب به نام بنیاد لویی ویتون است که مانند قایقی با بادبان شیشه‌ای در یک پارک جنگلی قرار گرفته است. در سال‌های اخیر این ورقه‌های بزرگ منحنی که به شکل بادبان دیده می‌شوند به امضای معمار معروف تبدیل شده است. زاویه‌های عجیب و غریب آنها از درختان بالاتر رفته و از فاصله‌ای دور قابل مشاهده است. در هنگام طوفان شدید بادبان‌ها از جای خود حرکت کرده و به سمت داخل متمایل می‌شوند. در یک گالری موزه بیش از ۱۰۰ مدل قرار گرفته که مراحل ساخت بنا را نشان می‌دهد. این ساختمان که توسط برنارد آرنالت رئیس امپراطوری لویی ویتون با هزینه بسیار بالایی راه‌اندازی شده، یک ویترین فرهنگی بزرگ برای شرکت است که به نگهداری و نمایش مجموعه او از آثار هنری مدرن و معاصر اختصاص یافته است. بنیاد لویی ویتون که در زمین‌های عمومی و با بودجه خصوصی ساخته شده به عنوان “یک هدیه به شهر” معرفی شده است.

مناسبت های ویژه این شهر:

Menton lemon festival
به مدت ۲ هفته هر سال در فصل بهار پرتقال و لیموی شهر منتون جمع آوری می شود و مجسمه هایی پوشانده شده از این میوه ها به ارتفاع ۱۰ متر در شهر رژه می روند. در این جشن نوشیدنی، مربا، صابون و عطر ساخته شده با این میوه ها را می توان خریداری کرد

غذای معروف این کشور :

قطعه گوشت گاو یا گوساله است که دربین دنده وجود دارد و در ضمن نام یکی از غذاهای بسیار پر طرفدار و معروف فرانسوی است با سسی خاص ٬ که توریست ها را برای خوردن در صف های طولانی می کشاند.

 سس فرانسوی مهرام هدیه‌ای از فرانسه برای تمام سالادهای خانگی

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط