دور دنیا با مهرام (بلغارستان)

هر ماجرا یک زندگی تازه است که می‌تواند امیدی نو در دل ما بکارد و بستر تازه‌ای برای رشدمان باشد… مهرام به شیوه‌های گوناگون از این سبک زندگی حمایت می‌کند: با محصولات متنوع، ترویج دستورهای غذایی بین‌المللی و ترویج فعالیت‌های اجتماعی مرتبط با «رشد شخصی».

بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپاست . یکی از کشورهای توریستی به دلیل ساحل های تفریحی آن می باشد. سواحل تفریحی کشور بلغارستان در اطراف شهر وارنا واقع شده اند اما بزرگترین آن یعنی سانی بیچ در نزدیکی شهر بورگاس قرار گرفته است.

از مکانهای معروف این شهر:

Belogradchik
قلعه بلگراچیک (به معنی شهر کوچک سفید) در در شمالی ترین قسمت بلغارستان قرار دارد .این قلعه برای فرم سنگ هایی که از آن ساخته شده است معروف شده است.

مناسبت های ویژه این شهر:

فستیوال تعطیلات گیلاس در۲۷ جولای در کیستندیل در جنوب بلغارستان برگزار می شود.در بلغارستان گیلاس نماد خوبی است ، که به زندگی مردم پیوند خورده است و آن را محافظ عشق و زندگی می دانند. در ابتدای تابستان تولید کنندگان گیلاس در این فستیوال شرکت کرده وگیلاس های خود را با چیدمان خاص به نمایش قرار می دهند.

بلغارستان، کشوری سرسبز که به داشتن طبیعتی زیبا و گلهای رز معروف است، بهار را با مناسکی خاص آغاز می ‌کند. یکی از این مناسک، کوکری است. کوکری اغلب در اوایل بهار که در بازه ی زمانی آغاز سال جدید میلادی نیز هست برگزار می شود. یکشنبه و دوشنبه ی پیش از برگزاری جشن روزه، روزهای اصلی فستیوال کوکری است.با این صداهای بلند و رنگ های متنوع وقت دور کردن ارواح شیطانی فرا رسیده است. این رویداد نمادین در شهر برنیک در نوع خود بزرگ ترین رویداد در بلغارستان به شمار می رود و در آن نزدیک به شش هزار رقصنده برای دو روز هنرنمایی می کنند. هدف ترساندن و دور کردن نیروهای شر و استقبال از یک بهار توام با موفقیت است.با وجود اینکه سابقه این مراسم به دوران باستان بازمی گردد اما در دوره معاصر، این جشن توانست از سال ۱۹۶۶ جای خود را در رویدادهای فرهنگی باز کند.

غذای معروف این کشور :

موساکا یکی از غذاهای محلی بلغارستان می باشد که تشکیل شده از گوشت چرخ کرده، سیب زمینی،پیاز، تخم مرغ، شیر و ادویه جات. این غذا را با سس کچاپ هالوپینو سرو کنید.

سس کچاپ هالوپینومهرام، قهرمان تازه‌نفس مهرام است.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط