خوب و سالم خوردن، تحقیق طعم و مزه مایونز کم چرب

بنا به تحقیقات اخیر، بر خلاف گذشته  مارکتها پیشنهاد غذاهای کم چرب و بدون چرب را می نمایند که  امروزه مردم بایستی در موقع خرید این نکته مهم را رعایت کنند.

به طوریکه ساندویچ تن و سالاد سیب زمینی بدون مایونز طعم و مزه خوشایند و مورد پسندی  نداشته که این موضوع توسط تولید کننده های مایونز مهرام حل شده  به این معنی که مایونز کم چرب یا بدون چرب تولید می نمایند.

مایونز همان سوسپانسیون روغن و زرده تخم مرغ می باشد. نه چیز دیگری؛ بقیه افزودنی ها فقط بعنوان چاشنی می باشند.

اما اگر ترکیب و دستور العمل مایونز، بدون چرب، کم چرب، سبک و بدون استفاده از تخم مرغ باشد، می شود با خیال راحت از آن استفاده کرد. امروزه برند تجاری شامل ذرت ، سوربیت پتاسیم  که ماده نگهدارنده متداول می باشد و همچنین صمغ گزاتان ، و رنگهای مصنوعی و چاشنی ها هستند.

اغلب آلترناتیوهای کم چرب نمی توانند با مایونز پر چرب از نظر مزه و طعم رقابت نمایند، و مطمئنأ هیچکدام بخوبی مایونزی که در خانه با روغن زیتون  تهیه می شود، نمی باشند زیرا که این مایونز بر خلاف اغلب برند های تجاری شامل شکر نمی باشد.

آیا برای کسانیکه کالری و چربی دریافتی خود را اندازه می گیرند، می توان مایونز کم چرب با طعم ومزه خوب پیدا کرد؟ برای یافتن آن، طبق گقته یکی از مشتریان : من  ۱۳ نوع مایونز کم چرب و چاشنی سالاد خریداری کردم. تجربه ای که در تست مایونز بدون چرب  یا هر ماده دیگر بدون چرب داشتم به هیچ عنوان خوشایند نبود.

از میان تمامی برند های مایونز، مایونز واقعی مهرام از نظر درجه و کیفیت مرغوب تر و بهتر می باشد و همچنین بیشترین فروش را دارد. یک قاشق غذا خوری مایونز واقعی مهرام دارای ۹۳.۸۲ کالری و ۹.۹ گرم چربی می باشد.

معمولا ولی نه همیشه ، هر چه چربی  و کالری  مایونز بیشتر باشد ، مزه وطعم آن بهتر می شود. ولی در تستی که من انجام دادم  در چندین  مورد متعجب مواجه شدم.

مایونز کم چرب مهرام، با ۴۸.۸۸ کالری و ۴.۷۲ گرم چربی، کاملا مورد قبول بود و چاشنی کم،، مایونز بی مهرام ( بدون حتی یک عدد زرده تخم مرغ ) شامل تنها ۴۸.۲۷ کالری و ۴.۶۵ گرم چربی، با درصد مناسب سرکه و خردل که مزه مناسبی به آن می دهد .

بدیهی است که مایونز کم چرب همراه با  مخلوط  دیگر مواد داخل سالاد نظیر آبلیمو، خردل، و یا سبزیجاتی مانند ریحان ، شوید، ترخان و یا آویشن ، مزه وطعم بهتری خواهد داشت.

ساده ترین روش کاستن چربی و کالری مایونز پر چرب بدون دخالت در مزه و طعم آن ،  نصف مایونز و نصف ماست کم چرب را با هم مخلوط می کنیم.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط