حقایق تغذیه و فواید سلامتی سس ایتالیایی

وقتی زمان خوردن سالاد میرسد، چه در رستوران و چه در خانه، احتمالاً  سالاد خود را با سس ایتالیایی آغشته می کنید. این سس سراسر کشور محبوب است. با پایه ای از سرکه، گلوکز مایع، شکر، نمک تصفیه شده خوراکی، ادیوه و سبزیجات معطر که به آن عطر و طعم می دهد.

سس ایتالیایی نسبت به سس‌های خامه‌ای کالری و چربی صفر دارد، بنابراین اگر روی حفظ یا کاهش وزن کار می‌کنید، می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به برخی جایگزین‌ها باشد. با این حال، معایب تغذیه ای خود را نیز دارد.

 

حقایق تغذیه ای سس ایتالیایی

اطلاعات تغذیه ای زیر، برای ۱ قاشق غذاخوری (۳۰ گرم) سس ایتالیایی

  • کالری: ۱۹.۸۸
  • چربی: ۰ گرم
  • نمک: ۹۱ میلی گرم
  • قند: ۴.۶۳ گرم

 

فواید سلامتی

سس ایتالیایی یک گزینه همه کاره است که هم به عنوان مارینید و هم به عنوان سس سالاد، گوشت و سبزیجات عمل می کند. بعلاوه، مواد تشکیل دهنده سس ایتالیایی می تواند برخی از مزایای سلامتی بالقوه را ارائه دهد. این چیزی است که باید بدانید.

ممکن است برا قلب سلامت باشد

همه سس‌های ایتالیایی وقتی صحبت از فواید آن‌ها برای قلب  می‌شود یکسان ساخته نمی‌شوند، اما بدون چربی بودن این سس برای سلامت قلب مفیداست.

 

ممکن است جایگزین سس های خامه ای کم کالری باشد

آیا می خواهید سالاد خود را طعم دار کنید اما نمی خواهید تلاش های کاهش وزن خود را از مسیر خارج کنید؟ سس ایتالیایی انتخاب هوشمندانه‌تری نسبت به بسیاری از گزینه‌های پرکالری دیگر دارد. اگرچه مقدار قابل توجهی از کالری آن از قند می‌آید، اما معمولاً از نظر کالری کمتر از سس‌های خامه‌ای مانند رنچ، هزار جزیره است.

 

به سایر غذاها طعم می بخشد

در حالی که سس ایتالیایی ممکن است به خودی خود غذاهای سالمی نباشد، اما یک مزیت مخفی دارد – ممکن است به شما کمک کند که غذاهای مفیدی مانند سالاد یا سبزیجات را بخورید. اگر طرفدار سبزیجات بدون سس نیستید، یک سس ایتالیایی ممکن است شما را به خوردن آن‌ها ترغیب کند.

 

ممکن است برای یک رژیم غذایی بدون چربی مناسب باشد

سس ایتالیایی برای کسانی که برنامه غذایی بدون چربی دارند خوب است.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط