۱۸ کاربرد سرکه‌ی سیب که شما را شگفت‌زده می‌کند

سرکه‌ی سیب ماده‌ای است که به طرز شگفت‌انگیزی کاربردهای متنوعی دارد، از نظافت و ضدعفونی کردن گرفته تا آشپزی و زیباسازی. لیست زیر را بررسی کنید تا به زودی سرکه‌ی سیب به عضوی جدانشدنی از زندگی روزمره شما تبدیل شود.

۱. سرکه‌ی سیب ماده‌ای طبیعی و عالی برای پوست شما است که pH پوست را خنثی کرده و حس نرمی و لطافت را به آن می‌بخشد. اگر بوی سرکه برای شما شدید است، آن را با نسبت ۵۰/۵۰ با آب رقیق کرده و روی صورت خود بمالید.

۲. برای حالت‌دهی به موهای خود از سرکه‌ی سیب استفاده کنید. این کار بعد از شست‌وشو با جوش‌ شیرین ضروری است تا pH پوست را به تعادل برساند، اما بعد از استفاده از شامپوهای معمولی نیز به حالت‌دهی بیشتر مو کمک می‌کند. همچنین سرکه سیب باعث براق شدن موهایتان خواهد شد.

۳. برای یک حمام آرامش‌بخش، یک فنجان سرکه را به آب داخل وان حمام اضافه کنید. این کار به آرام شدن خارش پوست و آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند.

۴. سرکه‌ی سیب می‌تواند به عنوان تسکین‌دهنده‌ی طبیعی برای بعد از اصلاح بکار رود. آن را با نسبت ۵۰/۵۰ با آب رقیق کرده، به خوبی تکان داده و روی صورتتان بمالید.

۵. نوشیدن ترکیب یک فنجان آب با ۱ قاشق غذاخوری قبل از هر وعده، به هضم غذا، گاز و نفخ معده کمک می‌کند. سرکه‌ی سیب دارای پکتین است که اسپاسم روده را آرام کرده و با باکتری‌های عامل اسهال مبارزه می‌کند.

۶. با استفاده از سرکه سیب رقیق نشده از شر قارچ انگشتان پا و زگیل‌ خلاص شوید. می‌توانید یک پنبه‌ی آغشته به سرکه‌ی سیب را روی زگیل چسبانده و آن را در طول شب به حال خود بگذارید.

۷. با یک قاشق سرکه‌ی سیب خالص، سکسکه‌ی خود را متوقف کنید. این اتفاق به علت تحریک بیش از حدِ اعصاب گلو که وظیفه‌ی اسپاسم را بر عهده دارند، اتفاق می‌افتد.

۸. با غرغره کردن ترکیب سرکه‌ی سیب و آب با نسبت ۵۰/۵۰ گلودرد خود را درمان کنید. این ترکیب، میکروب‌هایی که نمی‌توانند در محیط اسیدی زنده بمانند را از بین می‌برد.

۹. با اضافه کردن یک قاشق چای‌خوری به یک لیوان آب، مجاری بینی خود را پاک‌سازی کنید. اسید استیک، باکتری‌ها را از بین برده و پتاسیم موجود در سرکه‌ی سیب، مخاط را نازک می‌کند.

۱۰. با اسپری کردن ترکیب آب و سرکه با نسبت ۵۰/۵۰ روی پوست سر خود، شوره سر را از بین ببرید. اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه خیس خورده و بعد آبکشی کنید. بوی آن به محض خشک شدن موی سرتان از بین می‌رود.

۱۱. با ماساژ دادن قسمت‌های ورم‌ کرده‌ی بدن با سرکه‌ی سیب، می‌توان تورم آن را کاهش داد.

۱۲. با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب به یک لیوان آب، انرژی خود را افزایش دهید. این ماده دارای پتاسیم و آنزیم‌هایی است که از احساس خستگی جلوگیری می‌کند.

۱۳. با غرغره کردن آب و سرکه‌ی سیب، از بوی بد دهان خلاص شوید.

۱۴. با استفاده از سرکه‌ی سیب، ماسک صورت خانگی درست کنید. آن را با خاک رس و عسل ترکیب کرده، روی پوست مالیده و بعد از ۱۵ دقیقه آبکشی کنید.

۱۵. لکه‌های کبدی پوست خود را به کمک سرکه‌ی سیب رقیق نشده درمان کنید. آن را روی پوست زده، یک شب رها کرده و سپس بشویید.

۱۶. سرکه‌ی سیب یک دئودورانت طبیعی است. آن را به زیر بغل خود زده و بوی آن را خنثی کنید.

۱۷. برای تمیز کردن خانه از سرکه‌ی سیب استفاده کنید. در یک بطری، آن را با آب مخلوط کرده و با یک پارچه‌ی تمیز به پاک کردن خانه بپردازید.

۱۸. با استفاده از ترکیب ۱ به ۴ سرکه‌ی سیب و آب، آکنه را درمان کنید. آکنه‌ی شدید با سرکه‌ی سیب رقیق نشده قابل درمان است.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط