کریسمس چیست؟

۲۵ دسامبر جشن کریسمس گرفته می شود که مهم ترین روز مسیحی هاست. کریسمس از کلمه Christ و hole mass آمده است. اعتقاد بر این است که این روز تولد عیسی مسیح بوده است  اگرچه بعضی ها بر روز تولد مسیح شک دارند. این روز در خیلی از مکان ها که حتی مسیحی نیز نیستند جشن گرفته می شود. در این روز افراد کارت تبریک و هدایا رد و بدل می کنند. خانه ها تزیین کریسمس خواهد داشت و نورانی می شود. در هنگام شام غذای مخصوص تهیه می شود و همگی دور هم جمع می شوند.

در این روز مرسوم است که پدر کریسمس که نام آن سانتا است برای بچه ها هدیه می آورد. اعتقاد بر این است که سانتا پرواز می کند و برای بچه ها هدیه می آورد.

کریسمس بهترین زمان رونق اقتصادی است. بهترین زمان برای فعالیت کسب و کارها می باشد. فروشگاه ها در این دوره سود زیادی می کنند. خیلی کشورها این را تشخیص داده اند.

اما سمبل های کریسمس چیست؟

درخت کریسمس یکی از معروف ترین سمبل های کریسمس است که در جشن کریسمس از آن استفاده می شود. معمولا از درخت سبز با چراغ های دکوری استفاده می شود. روی آن ستاره قرار می دعند و با لوازن دکوری رنگی آن را تزئین می کنند و در دوران کریسمس در خانه خود قرار می دهند. کریسمس بدون درخت کریسمس قابل تصور نیست.

ستاره

ستاره کریسمس نمادی از ستاره بیت لحم است که طبق داستان کتاب مقدس،  سه پادشاه یا سه فرد خردمند در کودکی مسیح را هدایت می کردند. این ستاره نیز نشان آسمانی پیشگویی است که مدت ها پیش برآورده شده است و امید درخشان بشریت است.

شمع

شمع آینه اس از نور ستارگان است و سمبل ستاره بیت لحم است. قبل از اینکه الکتریسیته اختراع شود نور درخت کریسمس با شمع تامین می شده است. و خانواده ها از شمع برای روشن کردن درخت کریسمس استفاده می کردند. علاوه بر این در این فصل ادیان دیگر نیز از شمع استفاده می کنند هانوکا که فستیوال روشنانی دارد.

هدایا با رمان

افرادی که هدایای خود را به افتخار تولد عیسی به ارمغان می آورد الهام بخش مفهوم هدیه دادن در طول تعطیلات است. طبق آیین مسیحی هدایای طلا به فرزندان تازه به دنیا آمده می دهند.

یک ربان دور هدیه پیچیده می شود که نشان دهد طی دوره کریسمس چگونه افراد با هم وحدت دارند.

رنگ سبز و قرمز

رنگ قرمز در آیین مسیحی نشان دهنده خون است که در زمان مرگ مسیح جاری شده است و مقدس است و هم چنین در رم باستان در فصل زمستان در جشن ها استفاده می شده است. رنگ سبز نشاندهنده نور و زندگی جاودانه است. رومی ها خانه هایشان را شاخه های همیشه سبز تزئین می کنند. روایت شده است که هنگامی که عیسی مسیح از دنیا رفت تمام شاخه های درختان برف خود را تکان دادند و دوباره برگ های سبز درآورند.

زنگ

زنگ در این دوره نشان دهنده فرارسیدن فصل زمستان و تولد عیسی مسیح است. زنگ در زمان قبل مسیح هم نشان دهنده رانده شدن ارواح شیطانی بوده است.

آب نبات های چوبی

نشاندهنده عصای چوپان هاست که روایت شده است که عیسی مسیح چوپان بوده است و که به رنگ سفید و قرمز است. سفید نشاندهنده پاکی است.

قرمز هم نشاندهنده خون است.

 

تاج گل
تاج نمادی دایره ای و سمبل بی پایان عشق جاودانه و تولد دوباره است. هالی همچنین مخفف جاودانگی و قدرت است. امروزه ، تاج گل نمادی از سخاوت ، هدیه ، و دورهمی و خانواده است.

میستلتو
میستلتو نوعی گیاهی است ، به این معنی که بر روی درختی که به آن متصل شده است زندگی می کند و بدون آن می میرد. این گیاه از دیرباز نمادی از عشق بوده است ، و برخی بر این باورند که به عنوان درمان می توان از آن استفاده کرد و در واقع برای تقویت باروری است.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط