فوت و فن های نگهداری سالاد الویه

مدت زمان ماندگاری سالاد الویه در یخچال چه مدت می باشد؟

پاسخ دقیق به این سؤال تا حد زیادی به شرایط ذخیره سازی بستگی دارد.بدین معنا که به مدت دو ساعت بعد از آماده سازی یا خرید از فروشگاه در یخچال نگهداری شود. لازم به ذکر است که برای به حداکثر رساندن زمان نگهداری سالاد و حفظ کیفیت و سلامت آن، بهتر است در یخچال قرار گیرد.درنتیجه می توان به مدت ۲-۳ روز در یخچال نگهداری شود.

 

چه مدت می توان سالاد الویه را در دمای اتاق نگهداری کرد؟

از آنجاییکه باکتری ها در دمای ۴۰ -۱۴۰ درجه فارنهایت به سرعت رشد می کنند، سالاد الویه نباید بیش از ۲ ساعت در دمای اتاق نگهداری شود.

 

چگونه میتوان تشخیص داد که سالاد الویه خراب شده است؟

اگر سالاد بدون بو و عطر شود یا ظاهری نامناسب به خود گیرد و بافتش را از دست بدهد، خراب شده است. دقت شود که هیچگاه برای اطمینان از سلامت سالاد آن را نچشید.این ذهنیت که سس باعث فساد الویه میشود تفکری کاملا اشتباه است درصورتیکه اگر خیار شور همراه مرغ و کالباس و یا سیب زمینی  به مدت ۲۴ ساعت بمانند باعث خراب شدن الویه میشوند. بهتراست قبل از مصرف این مخلوط را اضافه کنیم.

بهتر است از چه ظروفی برای پخت مواد اولیه سالادالویه استفاده کنم ؟

ظروف های تفلونی و لعابی اگر در شرایط استاندارد تولید نگردد حاوی سمومی از جمله سرب و کادمیوم ، آرسنیک ، پیگمنت های رنگی می باشد که با کوچکترین آسیبی وارد غذای شما می گردد پس از این رو بهتر است از ظروف ساخته شده از شیشه یا همان پیرکس به خاطر استفاده فقط از شیشه بدون هیج سمومی برای پخت و آماده سازی مواد اولیه الویه استفاده شود .

بهتر است از چه ظروفی برای نگهداری سالاد الویه استفاده کنم ؟

به خاطر اینکه در تهیه سالاد الویه هیج مواد اسیدی و ترشی استفاده نشده ، می توان از ظروف آلومینیمی و پیرکس یا همان شیشه ای استفاده کرد .حتما در نظر داشته باشید که ظرفتان درب دار باشد تا تبادلی با محیط یخچال نداشته باشد .از ظروفی استفاده کنید که سریع تبادل دمایی را انجام داده و سالاد الویه شما را خنک کند. سعی کنید سالاد الویه را به وعده های کوچکتر تقسیم کنید تا برای استفاده هر وعده درب ظرف را باز نکرده. این کار باعث میگردد غذا در مجاورت هوا نبوده و مابقی آن گرم و سرد نمی گردد .

 با سالاد الویه چه نانی بهتر است مصرف شود؟

در کشورمان تنوع نان بسیار می باشد . مانند سنگک ، لواش و بربری و سنتی و … که بسته به ذائقه افراد تهیه و مصرف می گردد .در ایران بهترین نان سنگک می باشد آرد سنگک حاوی بیشترین سبوس بوده در نتیجه از بسیاری از امراض و عوارض عروقی، گوارشی و سرطان جلوگیری می‌‌کند و تنها نان سنتی مطلوب بیماران دیابتی به حساب می‌‌آید .اما نان لواش از درجه سبوس پایین‌تری برخوردار بوده و در ۱۰۰ گرم آن ۲۹۳ کالری انرژی نهفته است.دارای کوتاه‌ترین زمان تخمیر بوده و پخت آن سریع‌تر است و استفاده از جوش شیرین در آن معمول است .فقدان تخمیر کامل و طولانی در برخی از نان‌های لواش و تافتون و استفاده از جوش شیرین که به شدت قلیایی بوده و سبب تخمیر سریع می‌شود منجر به بروز عوارضی نظیر کم‌خونی، پوکی استخوان، سوءهاضمه، افسردگی، بی‌حالی، افزایش فشار خون، سوزش جدار داخلی معده و سوء جذب آهن و کلسیم در بدن می‌شود.

#الویه_من

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط