غذاهایی برای بهبود خلق و خو

اگر خود را بداخلاق، تحریک پذیر و حساس به دوستان، خانواده و همکاران می یابید – ممکن است یک برنامه غذایی بهتر همان چیزی باشد که شما نیاز دارید! استراتژی های زیر قند خون شما را تثبیت می کند و امیدواریم خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

هر ۴ تا ۵ ساعت یکبار غذا بخورید – خوردن مداوم در طول روز منبع ثابتی از سوخت را برای مغز و بدن شما فراهم می کند. این استراتژی غذایی ۴ تا ۵ ساعته می تواند به طور چشمگیری از کاهش سطح قند خون شما جلوگیری کند. برخی از افراد مبتلا به هیپوگلیسمی تشخیص داده شده ممکن است نیاز به خوردن مکرر (هر ۲ تا ۳ ساعت) داشته باشند.

برای کمک به کاهش نوسانات فرار قند خون، کربوهیدرات های تصفیه شده را محدود کنید – منابع غلیظ قند مانند نوشابه، آب نبات، آب میوه، مربا و شربت می تواند باعث ایجاد نوسانات رادیکال (و افت!) در قند خون شما شود – که باعث ایجاد احساس بدخلقی و خستگی در شما می شود و اگرچه نشاسته سفید تصفیه شده مانند نان سفید، کراکر، نان شیرینی و برنج به طور طبیعی حاوی ترکیبات قندی نیستند، اما آنها خیلی سریع به قند متابولیزه می شوند و اغلب می توانند همین تأثیر را ایجاد کنند.

فیبر محلول را بگنجانید – غذاهای غنی از فیبر محلول این توانایی را دارند که جذب قند در خون شما را کاهش دهند و در نتیجه قند خون و نوسانات خلقی را کاهش دهند. جو، برنج قهوه ای، سیب، گلابی، توت فرنگی، پرتقال، سیب زمینی شیرین، هویج، نخود فرنگی و لوبیا را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

پروتئین را با وعده های غذایی و میان وعده ها (در صورت امکان) بگنجانید – افزودن پروتئین به وعده غذایی به کاهش جذب کربوهیدرات در خون کمک می کند. این می تواند به شما کمک کند تا ساعت ها پس از صرف غذا احساس شادابی و بازدهی داشته باشید.

 

یک ماده مغذی اضافی که ارزش توجه دارد:

چربی های امگا ۳ – اسیدهای چرب امگا ۳ روی عملکرد ذهنی کار قابل توجهی انجام می دهد. اسیدهای چرب امگا ۳ در سطوح بالاتری نسبت به هر قسمت دیگر بدن در مغز وجود دارد و اگرچه این ناحیه به طور کامل مورد تحقیق قرار نگرفته است، چندین مقاله مروری به طور کامل از استفاده از امگا ۳ در روانپزشکی حمایت می کنند. توانایی چربی‌های امگا ۳ برای بهبود خلق و خو و شاید کمک به کاهش افسردگی بسیار جالب توجه است. مطمئناً یک ماده مغذی ارزش توجه دارد – اما همیشه قبل از شروع مصرف مکمل ها با پزشک خود صحبت کنید.

 

مصرف روزانه غذاهای غنی از چربی های امگا ۳ مانند ماهی های روغنی، دانه های کتان آسیاب شده، روغن کانولا، گردو، تخم مرغ غنی شده با امگا ۳ و سایر محصولات غذایی غنی شده را هدف قرار دهید.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط