آیا ترشی خوردن باعث کاهش وزن می شود؟

کاهش وزن زمانی اتفاق می افتد که نسبت به غذایی که می خورید کالری بیشتری مصرف کنید، بنابراین کاهش وزن با ترشی  به تنهایی نمی شود.

اما ترشیجات کالری کمی دارند و بنابراین شما می توانید آنها در برنامه رژیم غذایی لاغری خود قرار دهید و بعضی از ترشی ها چربی سوز هستند. استفاده از ترشی ها با سدیم بالا باعث می شود شما آب بیشتری مصرف کنید در نتیجه روی وزن شما تاثیر دارد.

مصرف اسنک های کم کالری برای کاهش وزن

مصرف ترشی ها به عنوان اسنک  به دلیل کالری کم آنها کمک به کاهش وزن می کند. یک پیمانه خیارشور، کم سدیم، تنها ۱۷ کالری دارد. اگر شما رژیم ۱۲۰۰ کالری در روز را داشته باشید مصرف آن ۲% کالری روزانه شما را خواهد داشت. اگر شما به جای استفاده از چیپس و پاپ کورن از خیارشور استفاده کنید به کاهش وزن شما کمک می کند. هر ۲۸ گرم چیپس ۱۶۰ گرم کالری دارد. اگر شما خیارشور را جایگزین چیپس کنید سه بار در هفته، در سال شما تقریبا ۳ کیلو کم می کنید.

مطمئن باشید خیارشوری که مصرف می کنید شیرین نباشد. خیارشورهای شیرین کالری بالایی دارند و به میزان ۱۴۶کالری در یک پیمانه.

بیشتر این کالری از شکری است که برای تهیه خیارشور استفاده می شود. در نتیجه خیارشور شیرین گزینه مناسبی برای رژیم غذایی شما نیست.

فواید سرکه

ترشی خیارشور از سرکه ای است که برای تهیه آن ازش استفاده می شود. سرکه حاوی اسید استیک است که نقش خوبی را برای از دست دادن وزن ایفا می کند. مطالعات نشان داده است که موش هایی که اسید استیک مصرف می کنند کمتر از موشهایی که اسید استیک مصرف نمی کنند، چاق می شوند.

سرکه ممکن است غذا را زمان بیشتری در معده شما نگه دارد که باعث می شود شما احساس سیری و رضایت کنید. سرکه هم چنین نقش مهمی در سوزاندن کالری و در نتیجه کاهش وزن دارد. سرکه باعث می شود کالری بیشتری در طی روز بسوزانید در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند.

سدیم و کاهش وزن

ترشی ها دارای سدیم هستند که این سدیم باعث جلوگیری از کاهش وزن می شود. اما به دلیل داشتن سدیم شما آب بیشتری مصرف می کنید و مصرف آب بیشتر بهتر است اما وزن شما را هم بیشتر می کند. در هر پیمانه خیارشور به طور متوسط ۱.۱۵۷ میلی گرم سدیم وجود دارد که ۴۸% مصرف مورد نیاز روزانه است و خیارشور شیرین ۷۳۱ میلی گرم سدیم دارد که ۳۰% مصرف روزانه است . برای سلامت بیشتر از خیارشور کم سدیم استفاده کنید.

مصرف ترشی برای کاهش وزن

مصرف خیارشورهای کم سدیم در برنامه غذایی خود کمک شایانی به رژیم غذایی شما می کند. خیارشور ها را خرد کرده و در سالاد سبزیجات استفاده کنید و یا هم چنین با ساندویچ مرغ و با بوقلمون می توانید استفاده کنید که نه تنهای طعم خوبی به ساندویچ شما می دهد بلکه به جای مایونز چرب می توانید از آن استفاده کنید. حتی می توانید آن را خرد کرده و در سالاد تن یا سالاد مرغ استفاده کنید. خیارشور نسبت به مرغ و مایونز و تن کالری کمی دارد و می توانید به مقدار زیاد از آن استفاده کنید.

اگر از مصرف خیارشور خسته شدید می توانید ترشی های دیگر را استفاده کنید مانند ترشی موسیر، ترشی مخلوط، ترشی بندری و ترشی فلفل.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط