۱۵ ماده غذایی با خاصیت آبرسانی به بدن

آبرسانی به بدن از ضروریات ادامه حیات است. در این مقاله به شما مواد غذایی که می تواند آب بدن شما را تامین کنید می پردازیم:


خوردن آب:

این ۱۵ ماده غذایی دارای آب فراوان و غنی شده با مواد مغذی و به طور طبیعی حاوی کالری کم می باشد با توجه به قانون قدیمی ، شما باید هشت لیوان آب روزانه بنوشید و برخی از کارشناسان حتی آب بیشتری را توصیه می کنند.

به نظر می رسد نوشیدن ۸ لیوان در آب مثل یک انجام وظیفه است.

شما لازم نیست ۸ لیوان آب را مصرف کنید می تواند ۲۰% آب مورد نیاز بدن را از سبزیجات و میوه ها دریافت کنید. همچنان مهم است که روزانه به میزان کافی آب بنوشید به خصوص در تابستان، اما شما می توانید تشنگی خود را با این ۱۵ ماده غذایی که ۹۰% وزن آنها را آب تشکیل داده است تامین کنید. 

خیار

محتوی آب: ۹۶.۷%

خیار از صیفی جات تابستانی است که دارای بیشترین مقدار آب در تمامی مواد غذایی جامد است که می توان  در سالاد به صورت حلقه حلقه شده و یا در کنار حموص سرو کنید.

اگر می خواهید قدرت مرطوب کنندگی خیار را بیشترکنید سعی کنید آن را با ماست بدون چربی، نعناع و مکعب های یخ (آب دوغ خیار) ترکیب کنید.

آب دوغ خیار یک غذای خوشمزه است که در طول سال شما را با طراوت می کند.

کاهوی سالادی

محتوی آب:۹۵.۶%

کاهوی سالادی تمایل دارد رژیم غذایی سالم را به دست آورد و کارشناسان بهداشتی اغلب آن را به جای سبزی های تیره مانند اسفناج و کاهو، که حاوی مقادیر بیشتری از فیبر و مواد مغذی مانند فولات و ویتامین K هستند، توصیه می کنند.

هر برگ کاهو را می توان در ساندویچ و یا در سالاد مرغ هم چنین به عنوان پوشش روی تاکو یا همبرگر استفاده کرد. 

 

کرفس

محتوی آب:۹۵.۴%

این افسانه در مورد کرفس با کالری منفی کاملا درست نیست، اما مانند تمام مواد غذایی که دارای آب فراوان است، کرفس کالری بسیار کمی ( فقط ۶  کالری ) در هر ساقه دارد و دارای فیبر و آب است و با خوردن ان شما احساس سیری می کنید و اشتهای شما را مهار می کند.
این گیاه سبک  ارزش غذایی پایینی ندارد.کرفس حاوی فولات و ویتامین های A، C و K  و محتوای آب فراوان است.

کرفس اسید معده را خنثی می کند و اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای سوزش معده و بازگشت اسید به مری توصیه می شود.

تربچه

محتوای آب :۹۵.۳%

این سبزیجات ریشه دار طراوت را به سالادهای بهاره و تابستانه شما می آورد.

آنها در بسته های کوچک تندی شیرین، عطر و طعم و رنگ متفاوت دارند مهم تر از آنها دارای آنتی اکسیدانی مانند کاتچین ( که در چای سبز یافت می شود ) پر شده است.
بافت ترد تربچه در سالاد تابستانه کلم دیگر نیازی به سس مایونز ندارد. سالاد ترکیبی از ( تربچه و کلم و هویج خرد شده ، نخود فرنگی، فندق خرد شده، جعفری، آب لیمو، روغن زیتون، نمک، و فلفل ) است. 

 

گوجه فرنگی ها

محتوای آب:۹۴.۵%

گوجه فرنگی خرد شده همیشه یک جز اصلی سالاد، سس ها و ساندویچ است اما گونه های شیرین گیلاسی را که یک میان وعده آبدار بسیار عالی هستند فراموش نکنید.

آنها اگر با برخی از آجیل و یا مقداری پنیر کم سدیم خورده شوند عطر و طعم خوبی پیدا می کنند.

با پنیر موتزارلا و نعناع و گوجه فرنگی گیلاسی یک پیش غذای سریع و آسان تهیه کنید. 

 

فلفل سبز

محتوای آب:۹۳.۹%

فلفل دلمه ای از هر گونه ای دارای محتوای آب فراوان است تنها گونه های فلفل قرمز و زرد ( که محتوی ۹۲٪ آب است) و بر خلاف باور عموم، فلفل سبز به همان اندازه سایر فلفل ها، حاوی آنتی اکسیدان می باشد. فلفل ها یک پیش غذایی مناسب است.

گل کلم

محتوای آب:۹۲.۱%

رنگ پریده گل کلم شما رو گول نزد این سبزی علاوه بر داشتن مقدار زیادی آب، دارای ویتامین ها و مواد مغذی است که برای کمک به کاهش کلسترول و مبارزه با سرطان، از جمله سرطان سینه موثر است در یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ توسط محققان دانشگاه واندربیلت روی بیمار مبتلا به سرطان پستان نشان داده است که خوردن سبزیجات کلم، خطر مبتلا به این نوع سرطان را کاهش می دهد.

آن را خرد کرده و به سلاد خود اضافه کنید و از تردی آن لذت ببرید.
.

هندوانه

محتوای آب:۹۱.۵%

این کاملا واضح است که هندوانه آب فراوانی دارد، اما این هندوانه آبدار نیز دارای منابع غنی از لیکوپن و یک آنتی اکسیدان ضد سرطان که در میوه ها و سبزیجات قرمز یافت می شود نیز هست.

در واقع، هندوانه حاوی لیکوپن بیشتر از گوجه فرنگی خام است، حدود ۱۲ میلی گرم در هر قاچ ازهندوانه، در مقابل ۳ میلی گرم در یک گوجه فرنگی متوسط است. هندوانه به تنهایی آبرسان است.

آب هندوانه رو درون جایخی ریخته و داخل فریزر قراردهید و به صورت روزانه از آن استفاده کنید.

اسفناج

محتوای آب:۹۱.۴%

کاهو سالادی ممکن است مقدار آب بیشتری داشته باشد اما اسفناج معمولا در شریط کلی بهتر است.

برگ اسفناج خام در ساندویچ یا سالاد تقریبا به همان اندازه هیدراتاسیون فراهم می کند اسفناج سرشار از لوتئین، پتاسیم، فیبر و فولات است و فقط یک فنجان برگ خام اسفناج حاوی ۱۵ درصد مصرف روزانه ویتامین E بدن شما را تامین می کند . دارای آنتی اکسیدانی است که از تخریب مولکول ها توسز رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

 

میوه ستاره

محتوای آب:۹۱.۴%

یکی از میوه های گرمسیری که به عنوان کارامبولا نیز شناخته شده است، دارای انواع شیرین و ترش است، بافت آن آبدار شبیه به آناناس است.

ظاهر چشم گیری دارد و  از آن در سالاد میوه یا در نوشیدنی های تابستانه از آن استفاده می شود این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها، به ویژه اپیکاتچین است که برای سلامت قلب مناسب است. اپیکاتپین در شکلات تیره و چای سبز نیز یافت می شود.
افراد مبتلا به مشکلات کلیوی به دلیل سطح بالای اسید اگزالیک، باید از خوردن میوه ستاره اجتناب کنند. 

توت فرنگی

محتوای آب:۹۱.۰%

انواع توت ها برای هیدراتاسیون مناسب هستند اما آب توت فرنگی قرمز بهترین نوع از این گروه است.

تمشک و بلوبری هر دو در حدود ۸۵٪ آب دارند در حالی که شاتوت کمی بیشتر یعنی به میزان ۸۸.۲٪ آب دارد.

یکی از محققان رژیم غذایی  می گوید من علاقه زیادی به توت فرنگی مخلوط شده در اسموتی دارم یا توت فرنگی مخلوط شده با ماست ساده کم چرب که از دیگر مواد غذایی هیدرات می باشد.

توت فرنگی شیرینی طبیعی به ماست اضافه می کند و ترکیبی از کربوهیدرات ها،پروتئین هاو فیبر به وجود می آورد و یک نوشیدنی عالی پس از کار است.

 

کلم بروکلی

محتوای آب:۹۰.۷%

کلم بروکلی مانند گل کلم خام به سالاد اضافه می شود این کلم تردی را به سلاد می بخشد.

دارای مقدار زیادی فیبر، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین  Cاست، کلم بروکلی (از خانواده کلم و کلم پیپ) تنها سبزیجاتی است که دارای مقدار قابل توجهی از سولفورافن، یک ترکیب قوی که باعث افزایش آنزیم های محافظ بدن و سبب خارج کردن گرگرفتگی مواد شیمیایی سرطان زا است.

 

گریپ فروت

محتوای آب:۹۰.۵%

این میوه آبدار، از میوه های خانواده مرکبات است، تحقیقات نشان می دهد که می تواند سبب کاهش کلسترول و کوچک کردن دور کمر شود.

مطالعات نشان داده است که  افرادی که یک گریپ فروت در یک روز مصرف می کنند ۱۵.۵%  کلسترول بد (LDL) و ۲۷% تری گلیسیرید خود را  کاهش می دهند.

از سوی دیگر خوردن نیمی از یک گریپ فروت ( حدود ۴۰ کالری ) قبل از هر وعده غذایی به افراد رژیمی کمک کرده تا در حدود بیش از سه و نیم پوند در ۱۲  هفته وزن خود را کاهش دهند.

محققان می گویند که ترکیبات در این میوه به سوخت چربی و تثبیت قند خون کمک کرده و در نتیجه سبب کاهش اشتها می شود.

هویج کوچک

محتوای آب:۹۰.۴%

هویج کوچک حاوی آب بیشتر از هویج بزرگ است آب هویج بسیار سالم است و ارزش غذایی زیادی دارد.

هویج متوسط دارای ۲۵ کالری، ۶ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر گیاهی، یک منبع عالی از ویتامین A است بیش از ۲۰۰ درصد نیاز روزانه ویتامین A فقط با خوردن یک هویج فراهم می شود.


طالبی

محتوای آب:۹۰.۲%

طالبی کالری کمی دارد . هر قاچ طالبی تقریبا ۵۰ کالری دارد اما ۱۰۰% ویتامیت A , C بدن شما را تامین می کند.

طالبی به عنوان یک دسر بسیار مناسب استفاده می شود. زمانی که خسته از سرکار برگشته اید یک لیوان آب طالبی به همراه یخ و یا به همراه آب پرتقال و نعناع بسیار انرژی بخش است.

 

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط