۸ نوع غذایی که به کاهش وزن شما کمک میکند!

وقتی صحبت از کاهش وزن می آید ،۸  نوع غذا به شرح  ذیل جواب  هزاران مشتری را داده  که به هدف و مقصود خود یعنی کاهش وزن دست یافته اند.

  • فیبر:

هر دو نوع فیبر ، محلول و نا محلول که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. فیبرنامحلول مقدار و حجم غذا را بدون افزایش کالری فراهم می کند. غذاهای حاوی فیبر بالا شامل حبوبات و غلات،نان گندم کامل، سبوس گندم، میوه جات و سبزیجات می باشد. فیبرهای محلول باعث تثبیت میزان قند خون شده  که کنترل خوبی در کنترل گرسنگی  را دارند. همچنین، این نوع فیبر باعث کاهش انتقال غذا به روده شما شده، در نتیجه این عملکرد باعث می شود که شما برای مدت طولانی احساس سیری بکنید. غذاهایی که غنی از  فیبر محلول می باشند عبارتند ازتوت فرنگی، سیب، گلابی، جو دو سر، نخود وانواع  لوبیا  می باشد.

  • غذاهای آبدار :

میوه جات و سبزیجات حاوی آب فراوان” در ترکیب غذایی”در طی روز به شما  کمک  موثری می کنند که کمتر بخورید و زودتر احساس سیری کنید.این غذاها شامل : هندوانه، کاهو، گوجه، خیار، قارچ، گریپ فروت و طالبی می باشند.

 

  • پروتئین کم:

پس از خوردن غذا،  پروتئین می تواند باعث  سریع شدن متابولیسم بدن شما شده  ( بیشتر از چربی ها و کربو هیدراتها)  بنابر این بایستی غذای روزانه ما شامل  پروتئین از نوع ضعیف باشد. منابع خوب این نوع پروتئیین ها شامل سینه مرغ، تن ماهی، سالمون، تخم مرغ، میگو، خرچنگ، سینه  بوقلمون، گوشت قرمز کم، لبنیات کم چرب، انواع لوبیا و عدس می باشد .

  • غذاهایی که باعث فعالیت شما می شوند:

مردم وقتی نیاز به کار و فعالیت کم دارند غذاهای کمتری می خورند. برای مثال بادام زمینی با پوست ، سویا و لوبیا  .

  • آدامس بدون شکر:

بر خلاف آنچه که مردم فکر می کنند، آدامس بدون شکراشتها آور نمی باشد.در حقیقت، این یک روش خوبی است که به جای خوردن غذاهای پر کالری یک بسته آدامس بدون شکر در دست داشته باشید (یا یک بسته نعنا).

  • نوشابه های گرم:

نوشیدن نوشابه های گرم با کا لری کم بهترین روش برای کاهش  ودفع کالریها می باشد و چون این نوشیدنیها  گرم می باشند شما مجبورید که کم کم و به آرامی در یک پرید زمانی طولانی مدت بنوشید.  می توانید از نوشابه های کمتر از ۱۰۰ کالری انتخاب کنید نظیر: چای سبز و چای های گیاهی، کاکائو داغ رژیمی، کاپوچینو بدون خامه و کافه لاته .

 

  • غذاهای تند:

مشتریان و تحقیقات گزارش داده اند که وقتی غذا تند و ادویه دار باشد،  غالبا غذا  کم خورده می شود. به این معنی که اتوماتیک وار و نا خود آگاه غذای کمتر و آب بیشتر خورده می شود. اگر ذائقه شما بتواند که غذاهای تند را  تحمل کند، می توانید از سسهای تند و فلفل دار در غذاهایتان استفاده کنید.

  • چند تکه اسنک:

اگر شما فقط یک تکه اسنک در مقابلتان باشد،به جز آن هیچ  شانس دیگری برای خوردن ندارید. سعی کنید که ازچندین  نوع اسنک استفاده کنید، مثل  یک بسته چیپس سویا، پاپ کورن ،کورن فلکس، پودینگ بدون چرب، بستنی رژیمی ……….

 

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط