۱۰ اصل برای یک روز غذای خوب

گرفتار شدن در جزئیات در حال تحول و گاهی گیج کننده توصیه های تغذیه سالم آسان است. هیچ رویکرد یکسانی برای یک روز غذای خوب وجود ندارد و ممکن است تعریف خودتان از آن در طول زمان تغییر کند.

۱- غذا خوردن باید لذت بخش باشد. در یک روز غذای خوب، خوردن همچنان منبع اصلی لذت است. با مواد باکیفیت، چند مهارت اولیه آشپزی و دستور العمل های موجود ، می توانید غذاهایی بسازید که به قدری خوشمزه و رضایت بخش هستند که احساس لذت می کنند. محرومیت راه حل نیست، رضایت است.

۲- آشپزی به شما قدرت می دهد که بهتر غذا بخورید. با پختن غذای خود، بر آنچه در بدنتان می گذرد کنترل دارید و تقریباً به اندازه آنچه با غذاهای فرآوری شده به دست می آورید، شکر، نمک و چربی نخواهید خورد. همانطور که مایکل پولن گفت: «آشپزی، تبدیل مواد خام طبیعت به چیزهای مغذی و جذاب برای خوردن ما

۳- برنامه ریزی صحیح قبلی از عملکرد ضعیف جلوگیری می کند. تغذیه خود (و دیگران) با غذاهای مناسب نیاز به فکر و برنامه ریزی دارد. شما نمی خواهید هر بار که نیاز به غذا دارید آشپزی کنید، بنابراین برنامه ریزی کنید که از میزان بیشتری از غذاهای باقی مانده را که می توانند به وعده های غذایی جدید تبدیل شوند، استفاده کنید. ممکن است در ابتدا بیش از حد وقت گیر به نظر برسد، اما هنگامی که سیستمی را ایجاد می کنید – برنامه ریزی برای وعده های غذایی، انتخاب روز خرید، و برنامه ریزی برای روزهای پخت و پز – به یک بازتاب تبدیل می شود.

۴-  با مادر طبیعت هماهنگ شوید. مواد تشکیل دهنده هر فصل را بررسی کنید: طعم بهتر، مغذی تر، کیفیت بالاتر و مقرون به صرفه تر هستند. با تغییر فصل ها و مواد تشکیل دهنده، روش های آشپزی شما نیز تغییر می کند. شما یک سوپ داغ در یک روز گرم تابستان یا یک سالاد گوجه فرنگی سرد در زمستان نمی خواهید، درست است؟

۵-  مواد اولیه با کیفیت همه چیز هستند. هرچه یک غذا به شکل خود نزدیکتر باشد، بهتر است. مطمئن ترین راه برای یافتن مواد اولیه با کیفیت، بازار کشاورزان محلی شماست، جایی که همه چیز تازه و در فصل است. در یک سوپرمارکت، ارگانیک اولویت بیشتری پیدا می کند، زیرا غذاهای ارگانیک تایید شده دارای استاندارد بالاتری از تولید هستند. با کیفیت ترین گزینه ای را که می توانید انتخاب کنید.

۶- غذای واقعی بخورید. بسیاری از غذاهای فرآوری شده دارای ترکیبات مصنوعی، مواد شیمیایی، افزودنی ها، نمک، شکر و انواع بالقوه مضر چربی هستند. این می تواند درست باشد حتی اگر غذا ارگانیک یا از یک فروشگاه مواد غذایی سالم باشد، یا کلماتی مانند “غلات کامل” را فریاد بزند. روی بسته بندی اگر غذاهای فرآوری شده خریداری می کنید، برچسب ها را نادیده بگیرید و اجازه دهید لیست مواد تشکیل دهنده راهنمای شما باشد. به دنبال مواد واقعی باشید که می دانید برای شما مفید هستند.

۷- یک غذاخور آگاه باشید. عمل غذا خوردن باید ترمیم کننده باشد. در روز پر استرس و پر هرج و مرج خود، زمانی را برای چندوظیفه بودن وقت بگذارید. با توجه به وعده‌های غذایی، با سرعت کمتری غذا می‌خورید و به بدن خود فرصتی برای ثبت طعم و رضایت بدهید. با وعده های کوچکتر احساس سیری کنید و از غذایتان بیشتر لذت می برید. آهسته تر جویدن. غذای خود را مزه دار کنید.

۸- گرسنگی پایان دنیا نیست. بسیاری از ما غذا را با بیل پایین می اندازیم که نمی دانیم احساس گرسنگی چیست. آشنایی با علائم گرسنگی بخش مهمی از یادگیری تغذیه خوب است. نه گرسنگی لرزان، سبک سر و ناامیدی، بلکه پیچ و تاب سفت شدن شکم شما که ابتدا به شما هشدار می دهد که گرسنه باشید. وقتی از این نقطه شروع کنید، متوجه خواهید شد که کدام غذاها و مقادیر واقعاً شما را سیر می کند. ممکن است به غذای بسیار کمتری از آنچه فکر می کنید نیاز داشته باشید.

۹-  تنوع ایجاد کنید. بی حوصلگی غذا ناامید کننده است و به عادت های قدیمی و انتخاب های بیهوده باز می گردد. خوب غذا خوردن برای طولانی مدت مستلزم انتخاب غذاهایی با طیف گسترده ای از طعم ها، رنگ ها و بافت ها است.

۱۰- زیاده خواهی را به بخشی عاری از گناه از برنامه تبدیل کنید. اسمش را روز تقلب بگذارید، قانون ۹۰/۱۰ (در ۹۰ درصد مواقع خوب غذا بخورید، ۱۰ درصد دیگر را ولخرجی کنید)، یا هر چیزی که در ذهن شما طنین انداز است. به خودتان اجازه بدهید که هر چند وقت یکبار بگویید «به جهنم»، شانس شما را برای پایبندی موفقیت آمیز به عادات غذایی خوب افزایش می دهد.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط