چقدر سالادی که مصرف می کنید سالم است؟

یک ظرف  سالاد نیز می تواند کالری داشته باشد. ما بسیاری از سالادها و همچنین سس های که برای این سالادها استفاده می شود را مورد بررسی قرار دادیم.

سالاد سیب زمینی

میزان کالری: ۲۸۷ میزان چربی: ۲۶.۵

این سالاد سلامت نیست به دلیل اینکه دارای مایونز است و بنابراین چربی دارد . سیب زمینی به تنهایی بد نیست به دلیل اینکه فیبر دارد و هم چنین سرشار از پتاسیم و ویتامین c است و این مایونز است که آنرا ناسالم می کند. ما پینهاد می کنیم که از سیب زمینی های کوچک استفاده کنید که نیازی به پوست گیری نداشته باشم که سرشار از ویتامین c  است و آن را خورد کرده به آن پیاز خورد شده اضافه کنید و آنرا با مایونز کم چرب مخلوط کنید.

سالاد سزار

میزان کالری: ۵۰۰ میزان چربی: ۴۰

کاهو سالادی ارزش غذایی کمی دارد اما فیبر و آب کافی دارد. برگ های کاهو سالادی به خصوص آن هایی که تیره تر هستند ارزش غذایی بیشتری دارند. این سالاد به دلیل دارا بودن پنیر پارمزان نان سالادی و سس سالاد دارای چربی است و کالری بالایی نیز دارد. استفاده از سس های سالاد کم کالری تر و یا بدون چربی برای این سالاد مناسب تر است. برای دریافت ارزش غذایی بیشتر به آن پروتئین مانند سینه مرغ اضافه کنید.

سالاد والدروف

میزان کالری: ۱۹۳  میزان چربی: ۱۷.۷

این سالاد تنها دارای سیب، کرفس و مایونز می باشد اما به طور معمول به آن گردو خرد شده نیز اضافه می کنند.

آجیل ها معمولا دارای چربی بالایی هستند اما مطالعات نشان داده است که ۸۵ گرم گردو در روز باعث کاهش چربی LDL  می شود. مایونز کم چرب و ماست بدون چربی راه های سلامت تری هستند که می توان در این سالاد استفاده کرد.

سالاد کلم

میزان کالری: ۲۵۸  میزان چربی: ۲۶.۴

 

این سالاد سرشاز از فیبر و ویتامین است. این سالاد دارای ویتامین A-C- بتاکاروتن و اسید فولیک است به دلیل دارا بودن  هویج این سالاد سرشار ساز مواد مغذی است. اما با اضافه کردن مایونز به این سالاد از فواید آن کسر می گردد، بهتر است از مایونز کم چرب و یا ماست کم چرب استفاده کنید.

سالاد تن با ذرت و پاستا

میزان کالری: ۲۰۳  میزان چربی: ۱۲.۲

اگرچه ارزش غذایی بدی ندارد ولی سرشار از پروتئین و کربوهیدارت است. این سالاد به دلیل دارا بودن روغن تن ماهی چربی بالایی دارد. سعی کنید از تن ماهی استفاده کنید که روغن نداشته باشد و یا ماهی های دیگری چون سالمون و ماکرل رو  که امگا ۳ بیشتری دارند را جایگزین کنید. میگو هم به دلیل دارا بودن چربی کم گزینه مناسبی است. میگو دارای ویتامین  B12، A،D محلول در چربی است.

سالاد یونانی

میزان کالری: ۱۳۰  میزان چربی: ۱۲.۵

گوجه فرنگی دارای ویتامین C و ویتامین A است. به علاوه گوجه فرنگی دارای لیکوپن است که از مبتلا شدن به سرطان تا حدی جبوگیری می کند. پنیر استفاده شده در این سالاد سرشار از کلسیم و ویتامین B2 است. این دارای چربی و نمک نیز هست. به این سالاد، زیتون (دارای کمتر از ۱۰ کالری است) برای  چربی اشباع نشده که از حملات قلبی جلوگیری می کند اضافه کنید.


سالاد برنج

میزان کالری: ۱۶۶  میزان چربی: ۷.۵

یک انتخاب سالم. از سالاد کوس کوس که کوس کوس آن در کره پخته شده است اجتناب کنید بهتر است از برنج قهوه ای به جای برنج سفید استفاده کنیم. این سالاد سرشار از فیبر، پروتئین، ویتامین B، آهن و اسیدهای چرب است. منبع خوبی از ویتامین A و ویتامین C است.

سالاد لوبیا

میزان کالری: ۱۴۷  میزان چربی: ۹.۳

یک انتخاب مناسب در صورتی که در روغن زیتون نباشد. لوبیا علاوه بر دارابودن پروتئین، دارای ویتامین B ، آهن و فیبر بالایی است. لوبیا  دارای کربوهیدرات زیاد و گلیکامیک پایین است به این معنی که سالاد لوبیا به کندی هضم می گردد برای همین احساس سیری بیشتری می کنید.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط