آب لیمو ترش

__

آبلیمو ترش مهرام حاصل استخراج مستقیم از لیموی تازه شیراز است که کلیه خواص تغذیه ای لیموی تازه را به همراه دارد. لیموها، با  استفاده از دستگاه‌های مجهز، آب‌گیری و سپس بسته‌بندی و روانه بازار می‌شوند تا با کیفیت عالی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

مهم‌ترین مورد‌ی که مصرف‌کننده به‌هنگام خرید باید به آن توجه کند رنگ طبیعی آب‌لیموست که، طبق استاندارد اداره کل استاندارد ایران، زرد یا زرد کهربایی باید باشد. از دیگر خصوصیت‌های آب‌لیمو طعم طبیعی لیمو است که ترشی‌ای مایل به کمی تلخی دارد که ناشی از اسانس‌های موجود در پوست لیموست. این اسانس‌های روغنی موجود در پوست لیمو، که موقع آب‌گیری وارد آب‌لیمو می‌شود، خود خواص ضدعفونی‌کننده بسیاری دارد و مانند حفاظی ویتامین ث موجود در آن را حفظ می‌کند. از دیگر مشخصات یک آب‌لیموی طبیعی، بوی آن است که باید همان بوی طبیعی لیموترش باشد؛ که آب‌لیموی مهرام همه این ویژگی‌ها را دارد.

آب‌لیموی مهرام لِرد یا مواد جامد محلولی دارد که متأسفانه عوام فکر می‌کنند که هرچه این مواد جامد در آب‌لیمو کم‌تر باشد بهتر است؛ ولی، از لحاظ استانداردها، حداقل لرد موجود در هر لیتر آب‌لیمو ۸ گرم است و این مقدار می‌تواند بیش‌تر هم باشد که بستگی به کیفیت لیمو و طبیعی بودن آب‌لیمو دارد. مقداری از این لرد نیز، که در شیشه ته‌نشین می‌شود، به‌دلیل خاصیت سوسپانسیونی آب‌لیمو کاملاً طبیعی بوده، بر اساس استانداردها تا ۵ درصد مجاز است. بنا بر این، می‌توان گفت آب‌لیموهایی که فاقد این ویژگی‌ها باشند، باید به طبیعی بودن‌شان شک کرد.

ترکیبات:آب لیمو ترش ،آنتی اکسیدان (متابی سولفیت سدیم حداکثر۲۰۰ میلی گرم در کیلوگرم)