مزایای سس باربیکیو برای سلامتی

سس باربیکیو از آنچه که فکر می‌کنید مزایای بیشتری برای سلامتی شما دارد. اغلب سس‌های باربیکیو از سس گوجه‌فرنگی، سرکه و چاشنی‌هایی مانند طعم‌دهنده‌ی دود، شکر، مایونز، سیر، ادویه‌جات تند، پیاز، خردل و… تهیه می‌شوند.

سس‌ باربیکیو بیشتر به همراه غذاهایی مانند گوشت قرمز، مرغ و برگرها مصرف می‌شود. می‌توان از آن برای مزه‌دار کردن غذا یا به عنوان چاشنی برای آن استفاده کرد. بیشترین استفاده از سس باربیکیو برای گوشت‌های باربیکیو شده است.

مناطق جنوبی کشور آمریکا، اصلی‌ترین طرفداران این سس هستند. گفته می‌شود که تاریخچه‌ی سس باربیکیو به قرن ۱۷ میلادی بازمی‌گردد، هرچند که این سس، در اوایل قرن بیستم برای اولین بار به صورت تجاری به فروش رسید. در ادامه‌ی مطلب، مزایای سس باربیکیو برای سلامتی و تغذیه را بیان کرده‌ایم.

 

کمک به جلوگیری از طیف وسیعی از بیماری‌ها

سس باربیکیو از مواد مختلفی تشکیل شده که بسیاری از آن‌ها دارای مواد مغذی ارزشمندی هستند. این سس که اغلب همراه با گوشت خورده می‌شود تا طعم آن را بهتر کند، سرشار از آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌هایی که در سس باربیکیو هستند به جلوگیری از طیف وسیعی از بیماری‌های مرگ‌بار کمک کرده و از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد – که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند – محافظت می‌کند.

سس باربیکیو به خاطر آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد، ممکن است به دوری از سرطان و مشکلات قلبی کمک کرده و همچنین فشار خون را تحت کنترل قرار داده و کلسترول را پایین آورد. مواد مغذی موجود در این سس می‌تواند به حفظ سلامت قلب و محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب اُکسیداتیو کمک کند.

 

ویتامین‌های موجود در سس باربیکیو

آنتی‌اکسیدان لیکوپِن به عنوان ماده‌ای شناخته می‌شود که به جلوگیری از بعضی سرطان‌ها کمک می‌کند. گوجه‌فرنگی که از مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی سس باربیکیو است، دارای مقادیر زیادی از این ماده است. برخی‌ از آنتی‌اکسیدان‌های اصلی در سس باربیکیو، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و سِلِنیوم هستند.

ویتامین A می‌تواند سیستم ایمنی و تولید مثل را سالم نگاه داشته و برای بینایی نیز ماده‌ای حیاتی به شمار می‌رود. این ویتامین همچنین باعث عملکرد صحیح ریه‌، قلب، کلیه و بسیاری دیگر از اندام‌ها شده و از سلول‌های بدن محافظت می‌کند.

ویتامین C برای حفاظت از سیستم ایمنی مشهور بوده و ویتامین E نیز از پوست در برابر التهاب، آفتاب‌سوختگی و پیری مراقبت می‌کند.

لیکوپن به کاهش ریسک ابتلا به سرطان مانند سرطان پروستات و ریه کمک می‌کند. موردی که می‌بایست در هنگام خوردن سس باربیکیو در نظر بگیرید، این است که این سس دارای نمک زیادی است. بدن برای تنظیم فشار خون نیاز به سدیم دارد، اما در صورت مصرف بیش از حد سس باربیکیو، احتمال افزایش فشار خون وجود دارد.

 

درباره‌ی سس باربیکیوی مهرام

سس باربیکیوی مهرام تهیه شده تا به شما کمک کند که در هنگام آشپزی و گریل کردن، به غذاهای خود طعم و عطر مضاعفی ببخشید. این سس را می‌توان برای پخت‌وپز، گریل کردن، مزه‌دار کردن و حتی به عنوان سس دیپ برای انواع گوشت، غذای دریایی، مرغ و سبزیجات به کار برد.

مهرام ادویه‌جات این سس به روشی منحصر بفرد با آن ترکیب کرده تا محصولی کاملا متمایز با هر آنچه که دیده‌اید را تولید کند. این سس، طعم بی‌نظیر و متعادلی از شیرینی و تندی را ارائه می‌کند که مقاومت در برابر آن را بسیار سخت می‌کند.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط