طرز تهیه: استیک شش مرحله آسان برای کباب کردن یک استیک عالی

تاکنون پیش آمده که تمام روز به آن فکر کنید که کی استیکی که در یخچال شماست و التماس می کند که کباب شود نوش جان کنید. چه در حال کباب کردن دنده، چه فیله مینیون و چه یک راسته باشید، اگر این شش مرحله ساده را با استفاده از زغال چوب دنبال کنید، یک استیک خوشمزه ای پیش رویتان است.

 

گریل را روشن کنید.

برای استیک ها، می خواهید حرارت تا حد امکان بالا باشد – به طور جدی داغ. یک زغال چوب را آتش بزنید. وقتی زغال ها آماده شد، آنها را دو قشمت کنید. صفحه مشبک را روی آن قرار دهید و اجازه دهید گرم شود – همه دریچه‌ها باید کاملا باز باشند – سپس روغن را روی یک دستمال کاغذی تا شده بریزید و صفحه مشبک  را با استفاده از انبر دسته بلند چرب کنید.

 

استیک را آماده کنید.

استیک را از یخچال خارج کنید و بگذارید به دمای اتاق برسد – حدود ۳۰ دقیقه. چربی های اضافی را برای جلوگیری از شعله ور شدن برش دهید و تکه نازک چربی را به صورت عمودی در اطراف بیرونی استیک برش دهید تا از پیچ خوردن آن جلوگیری کنید. نمک و فلفل تازه آسیاب شده را روی آن بپاشید. استیک را برگردانید و روند را تکرار کنید.

 

استیک را تفت دهید و برگردانید.

استیک را در داغ‌ترین قسمت صفحه مشبک، دقیقاً بالای ذغال‌ها قرار دهید و بگذارید دو تا سه دقیقه گریل شود، سپس استیک را برگردانید و طرف دیگر را دو تا سه دقیقه گریل کنید. در طول فرآیند پخت، در برابر از جابجایی استیک با انبر مقاومت کنید، زیرا این کار کیفیت پخت شما را خدشه دار می کند. برای جلوگیری از شعله ور شدن درب آن را ببندید.

 

استیک را به قسمت گرم حرکت دهید.

بعد از اینکه استیک به خوبی گریل شد، اگر تمام نشد، آن را به سمت گرم (نه مستقیماً روی ذغال‌ها) ببرید، درب آن را ببندید و به پختن استیک ادامه دهید تا به دمای دلخواه شما برسد. در این مرحله کباب کردن غیرمستقیم، نیازی به برگرداندن استیک ندارید.

 

پختن آن را بررسی کنید

با استفاده از یک دماسنج دیجیتالی ، دمای استیک را در حالی که هنوز روی BBQ است بررسی کنید. استیک را به سلیقه دلخواه خود کباب کنید: ۵۴

۵۴°C for rare

۵۷°C medium-rare

۶۳°C medium

۶۶°C medium well

۷۱°C for well done

 

به خاطر داشته باشید که وقتی استیک از باربیکیو خارج شود، چند درجه بیشتر به پختن ادامه خواهد داد. از روی گریل بردارید و بگذارید کنار تا جهت سرو آماده گردد.

 

پس از خارج کردن استیک از  گریل، روی تخته برش قرار دهید، روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه “استراحت” کند (در حالی که عصاره آن دوباره در گوشت پخش می شوند دما چند درجه افزایش می یابد).

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط