شایعه ها در مورد سس مایونز: آیا مایونز مضر است؟

سس مایونز کارخانه ای به دلیل فساد مواد غذایی و به نوبه خود مسمومیت غذایی شهرت نامطلوبی دارد. برخی از مواد تشکیل دهنده مایونز که به صورت تجاری ساخته می شوند در واقع می توانند به تازه ماندن ساندویچ کمک کنند. این سس مایونز خانگی است که باید نگران آن باشید.
به راستی باید گفت که معمولاً آلودگی متقابل سایر مواد (مانند مرغ موجود در سالاد مرغ) باعث بیماریهای غذایی می شود ، نه مایونز.
سس مایونز
سس مایونز در ابتدایی ترین سطح خود از روغن، زرده تخم مرغ و اسیدی مانند سرکه یا آب لیمو ساخته شده است ، اما آیا تا به حال لیست مواد تشکیل دهنده را روی یک شیشه مایونز خوانده اید؟ مایونز شیشه ای کارخانه ای مملو از اسید و مواد نگهدارنده است که با از بین بردن باکتری ها می تواند در واقع عمر چاشنی را افزایش دهد. علاوه بر این ، تخم مرغ های مورد استفاده در سس مایونز برای از بین بردن باکتری های مضر پاستوریزه می شوند.
مطالعه منتشر شده در مجله حفاظت از غذا نشان داد که وقتی سس مایونز کارخانه ای  با مرغ و ژامبون آلوده مخلوط می شود ، مایونز تولید سالمونلا و استافیلوکوک را کند یا حتی متوقف می کند. هرچه سس مایونز بیشتر شود ، رشد باکتری ها کندتر می شود.
سس مایونز خانگی
از طرف دیگر ، اگر سس مایونز خانگی به درستی کنترل نشود ، خطر بیشتری را به همراه دارد. سس مایونز خانگی سنتی حاوی زرده تخم مرغ خام است که معمولاً از تخم مرغ هایی است که پاستوریزه نشده اند ، بنابراین غذاهایی که حاوی مایونز خانگی هستند باید به سرعت مصرف شوند. بهترین شرط این است که فقط مقدار مایونز مورد نیاز خود را تهیه کنید و مانده را دور بریزید. ماندگاری سس مایونز خانگی در یخچال درست تا یک هفته دوام خواهد داشت.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط