سس های دارای کربوهیدرات کم و چربی کم (بهترین و بدترین سس ها)

بهترین و بدترین سس ها از نظر چربی و کربوهیدارت کدام ها هستند. افرادی که دارای رژیم غذایی کم کربوهیدارت هستند چربی بالایی نیاز دارند تا طاقت بیارند. برای اطلاعات بیشتر نقش چربی را در بدن و اینکه چه اتفاقی می افتد اگر چربی مصرف کنید و کی باید نگران کلسترول خود باشد.

در هر ۱۰۰ گرم از سس های زیر چه میزان چربی و کربوهیدرات وجود دارد.غذاهای سبز کمتر از ۵ درصد کربوهیدارت دارند. توجه داشته باشید که میزان درصد آنها در برندهای مختلف متفاوت است. برای اطمینان جدول ارزش غذایی پشت لیبل را حتما مطالعه کنید.

 

سس خردل یا کچاپ

 

سس خردل یا کچاپ کدامیک کربوهیدرات کمتری دارد. کچاپ به طور کلی کربوهیدارت بیشتری نسبت به خردل دارد، اما بستگی به اینکه چه برندی استفاده می کنید هم دارد. در بعضی از برندها به سس خردل شکر اضافه می کنند. برای دریافت کربوهیدرات کمتر باید از سس خردل بدون شکر استفاده کنید و جدول ارزش غذایی پشت آن را مطالعه فرمایید.

 

سس باربیکیو

 

لطفا توجه داشته باشید که سس باربیکیو ممکن است از شکر زیادی تشکیل شده باشد. ممکن است فکر کنید این سس مناسب است اما میزان قند آن بالاست. اگر رژیم کربوهیدرات دارید باید از این سس استفاده نکنید یا بدانید که چه ارزش غذایی دارد.

چطور می شود چربی بیشتر مصرف کرد:

چربی باعث خوشمزه شدن غذا می شود. اما از کجا باید بدانید که میزان چربی که مصرف می کنید مناسب است و زیاده از حد نیست. بهترین قانون این است که نیاز شما را در خوردن چربی بر آورده شود نه بیشتر

رژیم غذایی کتوژنیک برای مبتدیان

 

رژیم غذایی کتوژنیک یا کتو رژیم کم کربوهیدارت است و کمک به سوختن چربی می کند. خیلی از افراد این رژیم را برای کاهش وزن، سلامت و بهبود بدن به کار می برند.

در اینجا به شما آموزش می دهیم چطور رژیم کتو را بر اساس غذاهای واقعی بگیرید. یا آموزش تصویری لازم در عرض دو هفته می توانید این رژیم را اجرا کنید و موفق باشید.

 

کتو به چه معنایی است؟

 

کتو به این معنی است که بدن مولکول سوختی به نام کتون را برای بدن تولید می کند. این یک سوخت اضافه برای بدن است و زمانی تولید می شود که بدن قند کمی در خون خود داشته باشد. کتونز زمانی تولید می شود که شما کربوهیدرات کمی مصرف کنید. در آن زمان قند خون پایین می آید و کبد کتونز را از چربی بدن تولید می کند. این کتونز سوخت مورد نیاز بدن و هم چنین مغز را تامین می کند. مغز یک عضو گرسنه است که انرژی زیادی را روزانه مصرف می کند  و به تنهایی نمی تواند با چربی کار کند و باید با قند یا کتونز سوخت مورد نظر خود را تامین کند.

در رژیم کتوژنیک سایر اعضا سوخت خود را از چربی تامین می کند و این باعث از بین رفتن چربی می شود. زمانی که انسولین در بدن کم شود به صورت خودکار چربی سوزی شروع می شود. در واقع دسترسی سریع تر به چربی و چربی سوزی است.

باعث می شود که شما وزن کم کنید و هم چنین با چربی سوزی احساس گرسنگی کمتری داشته باشد و همیشه انرژی لازم را داشته باشید. وقتی بدن کتونز تولید می کند به این متابولیسم کتونیزیز گویند. روزه گرفتن نیز خود بهترین راه برای تولید کتون است اما شما نمی توانید برای همیشه روزه باشید. رژیم کتو در واقع همان عملکرد روزه را دارد و بدون آنکه روزه باشید و باعث کاهش وزن نیز می شود.

 

چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک را بگیرند؟

 

برای اکثر افراد این رژیم مناسب است ولی برای سه گروه از افراد باید ملاحظاتی صورت گیرد:

  • کسانی که دیابت دارند و انسولین استفاده می کنند
  • کسانی که فشار خون بالایی دارند
  • مادرانی که به کودک خود شیر می دهند.

در این رژیم غذایی چه چیزهایی را باید خورد؟

در این عکس غذاهایی است که می توانید در این رژیم مصرف کنید و میزان کربوهیدارت آن را در ۱۰۰ گرم نشان می دهد.

مهمترین چیز در این رژیم منع مصرف مقدار زیاد کربوهیدارت است. شما باید میزان مصرف کربوهیدرات را به زیر ۵۰ گرم در روز برسانی بهترین حالت ۲۰ گرم در روز است. هرچه کربوهیدارت کمتری مصرف کنید وزن بیشتری از دست می دهید. محاسبه کربوهیدرات در ابتدا بسیار کمک می کند

در این رژیم غذایی این خوراکی ها را نباید استفاده کنید. خوراکی هایی که نشاسته و قند زیادی دارد از قبیل پاستا، برنج، سیب زمینی. این غذاها دارای کربوهیدرات زیادی است:

اعدادی که نوشته شده در ۱۰۰ گرم است. در این رژیم شما باید از همه خوراکی های قندی دوری کنید و همچنین غذاهای نشاسته دار مانند برنج و پاستا و سیب زمینی . غذاهایی که چربی و پروتئین بالایی دارند مناسب است پروتئین نیز تبدیل به قند در خون می شود. از استفاده از خوراکی های کم چرب خودداری نمایید. انرژی بدن ۵% از کربوهیدرات، ۱۵ تا ۲۵ % از پروتئین و ۷۵% از چربی است.

چه چیزی بنوشید:

در این رژیم غذایی چه چیزی بنوشید؟ آب به میزان کافی، چایی و قهوه هم مناسب است البته بدون شکر و شیرین کننده استفاده شود. استفاده مقدار کمی شیر یا خامه در قهوه یا چای ایرادی ندارد.

 

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط