روش باربیکیو کردن مرغ

روش مطمئن برای کباب کردن ماهرانه بال ها، ران ها.

همه ما این اتفاق را در باربیکیو کردن در حیاط پشتی دیده‌ایم – بال‌های مرغ ذغالی که با ران‌های نپخته سرو می‌شود. اما هنگامی که بر این روش ساده برای کباب کردن تکه‌های مرغ با استخوان با استفاده از ذغال چوب مسلط شدید، دیگر نگران سرو مرغ خشک یا نیم پز نخواهید بود.

 

گریل را روشن کنید.

برای کباب کردن تکه های مرغ با استخوان، به یک آتش دو منطقه ای با حرارت متوسط ​​نیاز دارید. مخزن کباب پز را  از ذغال چوب پر کرده و روشن کنید . وقتی ذغال ها آماده شد، آنها را در آتش دو منطقه ای بچینید. روی آن صفحه مشبک قرار دهید و بگذارید تا گرم شود . درست قبل از قرار دادن مرغ روی باربیکیو، یک دستمال کاغذی تا شده را در روغن آشپزی آغشته کنید و با استفاده از انبر دسته بلند تمام صفحه را روغن بزنید. این کار از چسبیدن مرغ به صفحه جلوگیری می کند.

 

تکه های مرغ را آماده کنید.

برای به حداقل رساندن شعله ور شدن، چربی اضافی را از تکه های مرغ جدا کنید. در صورت امکان، اجازه دهید مرغ به مدت یک یا دو ساعت در یخچال بماند تا مارینید با سس باربیکیو مهرام در گوشت نفوذ کند.

 

مرغ را تفت دهید.

تکه‌های مرغ را روی قسمت داغ صفحه، دقیقاً بالای ذغال‌ها قرار دهید، ابتدا از بزرگترین تکه‌های گوشت در مرکز ذغال‌ها شروع کنید. تمام تکه‌های مرغ را برای حدود دو تا سه دقیقه در هر طرف گریل کنید. فقط یک بار بچرخانید تا قهوه‌ای طلایی شود، مطمئن شوید که پوست آن زبر نمی‌شود. برای تکه های ران، هر ۹۰ ثانیه یک چهارم چرخش بدهید. اگر باربیکیو شعله ور شد، مرغ را به طور موقت از ذغال ها دور کنید. در «سمت گرم» قرار دهید.

 

وقتی همه تکه ها به درستی سرخ شدند، آنها را به سمت گرم منتقل کنید. در صورت استفاده از دماسنج ، دما را به ۱۷۷ درجه سانتیگراد برسانید.

 

افزودن سس باربیکیو مهرام

 

اگر می خواهید طعم دودی به مرغ بدهید، این کار را در ۱۰ دقیقه آخر پخت انجام دهید. یک لایه سس را در یک طرف تکه های مرغ قرار دهید، درب آن را به مدت پنج دقیقه ببندید تا سس پخته شود، سپس درب آن را باز کنید، تکه ها را برگردانید و این کار را تکرار کنید.

 

 

تست انجام کار

دو روش متداول برای تست آماده شدن قطعات مرغ با استخوان وجود دارد: ۱) سریعترین و مطمئن ترین روش استفاده از دماسنج دیجیتالی گوشت است. نوک آن را در ضخیم ترین قسمت گوشت فرو کنید، اما به استخوان آن دست نزنید. هنگامی که دمای داخلی به ۷۴ درجه سانتیگراد رسید، مرغ را از BBQ خارج کنید. ۲) گوشت را برش دهید و نگاهی بیندازید – گوشت باید سفید، بدون بافت لاستیکی باشد و آب آن شفاف باشد. با این حال، این روش مقداری عصاره آزاد می کند.

 

استراحت کنید و سرو کنید.

اگر در حال کباب کردن تکه‌های مرغ مختلف هستید – مانند مخلوطی از سینه، ران و بالای ران – آنها در زمان‌های مختلف آماده می‌شوند، زیرا گوشت تیره حاوی چربی و رطوبت بیشتری نسبت به گوشت سفید است. در حالی که منتظر تمام شدن گوشت های بزرگتر یا تیره هستید، تکه های کوچکتر یا سفید را زیاد نپزید. پس از اتمام پخت، مرغ را با فویل بپوشانید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه استراحت کند تا آب آن دوباره داخل گوشت بنشیند. پس از پختن تکه‌های مرغ در باربیکیو، آن‌ها را تا زمان سرو در دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت یا بیشتر گرم نگه دارید.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط