خوردن چه چیزی در ماه اکتبر (مهر) مناسب است

اکتبر، هالووین، تغییر ساعت و مقدار زیادی میوه و سبزیجات فصلی را به ارمغان می آورد. کلم برگ و تره فرنگی را می توان به سوپ ها و خورش های سبز سالم اضافه کرد، در حالی که کدو حلوایی روشن به سینی رنگ می بخشد. هنگامی که کدو تنبل هالووین خود را حکاکی کردید، سعی کنید آن را هم بپزید – در قطعات بزرگ کباب کنید یا در کیک کدو حلوایی شیرین بپزید. سیب‌ها و گلابی‌های نیز در تمام ماه اکتبر (مهر) هستند، بنابراین از شیرینی‌هایی با کرامبل‌ها و کیک‌های فراوان لذت ببرید.

۱. کدو حلوایی

کدو حلوایی به همراه کدو تنبل، خربزه و خیار از خانواده کدو حلوایی است. طعمی شیرین، آجیلی و گوشت نارنجی  دارد. به دنبال کدوهایی باشید که نسبت به اندازه شان سنگین هستند، با پوست مات و رنگ یکنواخت بژ-نارنجی. اگر در جای خشک و خنک نگهداری شود،  تا سه ماه ماندگاری دارد. در سالاد ادویه دار، کدو حلوایی و حلومی پاییزی استفاده کنید، در سینی، سوسیس و کدو سبزی کباب کنید یا از شیرینی طبیعی آن در مافین کدو و دارچین استفاده کنید.

۲. سیب

سیب یکی از میوه های مورد علاقه افراد است و با بیش از ۷۰۰۰ نوع ما واقعاً برای انتخاب ناامید هستیم. سیب‌های ترد وقتی در کیک‌ها پخته می‌شوند، روی آن را با کرامبل می‌پوشانند یا با تافی پوشانده می‌شوند، خوشمزه هستند. سیب ها را در یخچال یا یک نقطه تاریک خنک در کیسه سوراخ دار نگهداری کنید.

۳. کلم کیل

این عضو با طعم شدید از خانواده کلم بیش از ۲۰۰۰ سال است که کشت می شود و به دلیل مقاومت عالی در برابر یخ زدگی، مدت ها در مناطق سردتر محبوب بوده است. در بهترین حالت خود بین سپتامبر و فوریه است. کلم کیل تازه باید به رنگ سبز روشن با برگ های ترد و پژمرده باشد. لازانیای گیاهی خوشمزه را با کلم پیچ، قارچ و پنیر بز امتحان کنید یا برای روی پیتزاهای مینی کلم، گودا و چیلی استفاده کنید. برای یک میان وعده سالم، برگ ها را به مدت ۳۰ دقیقه برای چیپس ترد کلم برگ برشته کنید.

۴. کدو تنبل

گوشت سفت و شیرین کدو حلوایی که به خانواده کدو تعلق دارد، در دستور العمل های خوشمزه و شیرین مانند پای، کیک و سوپ به خوبی عمل می کند. این کدو تنبل دوبار پخته شده را به طور کامل برای یک شام چشمگیر هالووین روی میز بیاورید، با یک پانچ کدو تنبل آماده مهمانی باشید یا سبزیجات خود را برش دهید و با فتا و آویشن  بریان کنید. برای پخت با کدو تنبل، یک پای کدو تنبل و یا یک کیک سیب تافی کدو تنبل تند و شبح وار را برای یک دسر غیر قابل مقاومت امتحان کنید.

۵. تره فرنگی

تره فرنگی مانند پیاز و سیر از خانواده آلیوم است، اما طعم شیرین تر و ملایم تری دارد. طبق افسانه، سربازان ولزی قرن هفتم، تره فرنگی را در کلاه خود می گذاشتند تا آنها را از ارتش دشمن متمایز کنند. از آن زمان، آلیوم نماد ملی ولز بوده است. تره فرنگی هایی را با رویه سبز روشن انتخاب کنید و قبل از اینکه خوب آبکشی کنید، ریشه و قسمت بالای برگ ها را کوتاه کنید تا شن و خاک از بین برود. تره شیرین قهرمان این لینگوین ساده و خامه ای تره فرنگی یک وعده غذای وسط هفته است.

۶. گلابی

شیرین و آبدار، گلابی ها به طرز شگفت انگیزی همه کاره هستند – آنها به صورت خام، آب پز یا برشته خورده می شوند و می توان از آنها در مجموعه ای از غذاهای شیرین و خوش طعم استفاده کرد. میوه های سفت با پوست بدون لک انتخاب کنید. با لکه های قهوه ای ناامید نشوید، زیرا این طبیعی است. نان های گلابی  صبحانه را برای یک غذای آخر هفته درست کنید، یا در یک کیک شکلاتی و گلابی رسیده و وارونه بپزید. برای اینکه به گلابی طعمی خوش بدهید، این سوپ گلابی و کلم بروکلی پاییزی را امتحان کنید.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط