بهترین مواد غذایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

این مواد غذایی سیستم ایمنی بدن را در مقابل بیماری ها تقویت می کند. زمانی که شما می خواهید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید تا در مقابل بیماری ها ایمن باشید، یک سری به سوپر مارکت بزنید و این مواد را خریداری کنید:

آب مرکبات

نارنگی، گریت فروت، لیمو دارای ویتامین سی غنی هستند، که برای مقابله با میکروب ها مناسب هستند. یک سری از میوه ها مانند لیمو، پرتقال و گریپ فروت تقریبا در تمامی سال وجود دارند و نارنگی در پاییز تا بهار هست.

غذاهای تخمیرشده

پروبوتیک ها در بسیاری از مواد غذایی مانند کلم قرمز، کیمچی، … که کمک به هضم غذا می کند. طبق تحقیقات انجام شده، پروبیوتیک ها  سیستم ایمنی بدن را در مقابل بیماری عفونی، آلرژی و اگزما محافظت می کند. بین پروبیوتیک ها و باکتری و سیستم ایمنی بدن ارتباط چشم گیری وجود دارد.

غذاهای دریایی

غذاهای دریایی مانند میگو، تن ماهی، ساردین و انواع ماهی دارای سلنیوم هستند که باعث سلامت سیستم ایمنی بدن می شوند. سلنیوم بدن را در مقابل اکسیداتیو و عفونت محافظت می کند. گوشت قرمز، مرغ و پنیر کاتیج نیز منبع غنی از سلنیوم هستند.

چای سبز

چای سبز دارای پلی فنول اسن که نوعی آنتی اکسیدان است. این نوع پلی فنول کاتچین نام دارد که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند. زمانی که چای سبزدم می کنید بگذارید زمان بیشتری بماند تا طعم تلخ تری بگیرد و از شیر استفاده نکنید چون باعث می شود اثر پلی فنول آن کم شود.

تخم آفتابگردان

دو قاشق تخم آفتابگردان ۳۰% میزان ویتامین E بدن را تامین می کند. این آنتی اکسیدان شما را از رادیکال های آزاد نجات می دهد. ویتامین ای هم چنین بدن را در مقابل باکتری ها محافظت می کند.  حتی می توانید از کره تخم آفتابگردان نیز استفاده کنید. کولاک می کند.

سوپ مرغ

اگر مادر شما زمانی که بیمار هستید سوپ مرغ تهیه کرد به حرف او گوش دهید و حتما بخورید. مطالعات نشان می دهد که یک کاسه سوپ مرغ دوره بیماری سرماخوردگی را کاهش می دهد. دقیقا مشخص نیست مخلوط آب مرغ و سبزیجات به کوتاه کردن دوره بیماری کمک می کند با خیر اما در هر صورت بسیار خوشمزه است.

سیر

این ماده غذایی بودار دارای آنتی باکتریال است و همی چنین السین دارد. توصبه می شود که یک حبه سیر تازه را به صورت روزانه مصرف کنید و یا می توانید در غذاهایی چون خوراک سبزیجات، گوشت چرخ کرده، مرغ و سالاد از آن استفاده کنید.

می دانید که ترشی سیر حبه مروارید مهرام همان خاصیت را دارد اما بود ندارد. پس حتما آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

 

 گوشت قرمز

گوشت گاو، گوسفند به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. گوشت قرمز منبع غنی زینک و مواد معدنی مورد نیاز سیستم ایمنی بدن هستند. گوشت را در برنامه غذایی خود قرار دهید اما بدون چربی آن را و مراقب کلسترول خود باشید.

زنجبیل

این طعم دهنده قوی کمک به سیستم ایمنی بدن می کند. بیماری های التهابی را کاهش می دهد.زنجبیل اگر به همراه به همراه مواد غذایی که دارای آنتی اکسیدان هستند مصرف شوند مانند مرکبات سیستم ایمنی بدن را دو برابر تقویت می کند.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط