چربی هایی که برای سلامت مفید است.

اگر به دنبال موادی هستید که برای سلامت پوست شما مفید باشد وپوست شما بدرخشد، رژیم غذایی نقش مهمی در زیبایی پوست دارد. چربی خوب بخورید تفاوت چشم گیری احساس می کنید، این مواد خوشمزه هستند و پوست شما را فوق العاده می کنند.

چربی خوب و چربی بد چیست؟ ما در اینجا به معرفی چربی ها می پردازیم:

امگا ۳

امگا ۳ کمک به کاهش پروسه پیر شدن پوست می کند و رطوبت لازم را به پوست های خشک می رساند. زیرا دارای مواد لازم ضد التهاب هستند. امگا ۳ کمک به درمان و کاهش التهای زیر پوست می شود که در نتجیه باعث کاهش آکنه می گردد. غذاهایی جون روغن ماهی، گردو،  تخم کتان و دانه چیا از دارای امگا ۳ هستند.

بادام

بادام دارای ویتامین E است. یک آنتی اکسیدان ایس که از آسیب دیدن سلول های پوست جلوگیری می کند و جلوگیری از پیر شدن آنها می کند.

آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین E است (ویتامین E باعث تولید کلاژن می کند) که دارای آنتی اکسیدان است، که کمک به حذف مواد سمی در بدن می شود. چربی اشباع شده در آووکادو آن را دارا می باشد.

زیتون/ روغن زیتون فرابکر (تشکیل شده از اسید چرب اشباع شده است)

زیتون ( روغن زیتون فرابکر) یکی از سلامت ترین میوه هاست و یکی از رازهای زیبایی است. زیتون دارای ویتامین A  و ویتامین E است هردو روغن روی پوست را از رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

زیتون بافت پوست را تقویت می کند و در مقابل اشعه های UV محافظت می کند. فنل غنی پوست را در مقابل اکسیداسیون محافظت می کند. با استفاده از روغن زیتون فرابکر شما از پوست خود در مقابل پیر شدن محافظت می کنید. به علاوه روغن زیتون به دلیل داشتن خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ برای درمان آکنه، اگزما و پسوریازیس مناسب است.

به درمان سلول های آسیب دیده کمک می کند و پوست را براق می کند و به نوسازی پوست کمک می کند. تشکیل شده از اسید چرب اشباع شده است که برای سلامت قلب نیز مناسب است و باعث کاهش کلسترول می شود و به دلیل داشتن اولئیک اسید برای درمان سرطان نیز مناسب است.

رطوبت و چربی لازم را به پوست می دهد. روغن زیتون فرابکر سرشار از اسکوالان طبیعی است که عنصر اصلی در محصولات مراقبت از پوست است. اسکوالان به راحتی جذب پوست می شود وپوست را مرطوب نگه می دارد و در رطوبت از دست رفته را به پوست بر می گرداند.

روغن زیتون مهرام

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین انتخاب های زیبایی است بدون اینکه کالری زیادی داشته باشد. روغن نارگیل کالری کمتری نسبت به سایر روغن های دیگر دارد. با اینکه این یک روغن اشباع نشده است به دلیل زنجیره روغنی متوسط آن به راحتی جذب می شود.

به این معنی که بیشتر از سایر چربی ها انرژی را افزایش می دهد. روغن نارگیل دارای خاصیت ایمنی است که ضد ویروس، ضد باکتری و ضد قارچ است. این برای افرادی که از بیماری های قارچی عذاب می کشند مناسب است و هم چنین برای آکنه و خارش و حساسیت های پوستی مناسب است.

با اضافه کردن این روغن به رژیم غذایی خود متوجه می شوید که پوست شفافی دارید. با توجه به دارابودن اسید چرب به عنوان مرطوب کننده نیز مناسب است. پوست را براق می کند و کمک به کاهش جای زخم می شود. محکم کننده پوست است، این اسید چرب دیواره سلول ها را قوی تر می کند و باعث سلامت آن می شود.

گردو و روغن گردو ( امگا ۳ و چربی اشباع شده)

گردو بیشتر از گذشته در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. به دلیل داشتند امگا ۳ و اسید چرب نه تنها باعث می شود پوست سالم و درخشان شود بلکه باعث کاهش التهاب می شود. با توجه به شیوع التهاب ها گردو به عنوان درمان آکنه مناسب است.

علاوه بر امگا ۳ گردو دارای ویتامین E نیز هست کهیک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی است که باعث کاهش التهاب می شود و هم چنین رطوبت لازم را به پوست می دهد و پوست را در مقابل اشعه مضر آفتاب محافظت می کند.

روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان سرشار از ویتامین E است که رطوبت پوست را حفظ می کند و پوست را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند و پوست خشک را آرام می کند و زمانیکه به صورت مستمر استفاده شود، چروک های پوست را کاهش می دهد. ویتامین E اثر مخرب اشعه آفتاب را کاهش می دهد و از سرطان پوست جلوگیری می کند.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط