نکاتی در مورد سبک زندگی سالم برای کاهش چربی بدن و بهبود سلامت قلب

در اینجا دلیل کنترل وزن برای سلامت قلب بسیار مهم است و اینکه چگونه یک رژیم غذایی سالم برای قلب می تواند به شما در کنترل وزن کمک کند.

چرا چربی اضافی بدن بر سلامت قلب تأثیر می گذارد؟

هرچه بزرگتر و سنگین تر باشید ، قلب شما نیز سخت تر کار می کند. با افزایش چربی بدن ، بدن شما مجبور است رگهای خونی بسیار کمی ایجاد کند تا اکسیژن و مواد مغذی سلول های چربی را تأمین کند. اما رگهای خونی بیشتر به معنای افزایش کار برای قلب شما است ، زیرا – برای اینکه خون به همه سلولهای شما برسد – قلب شما باید بیشتر کار کند ، و فشار خون بیشتری نیز می گیرد.

جایی که چربی خود را حمل می کنید نیز تفاوت ایجاد می کند. چربی موجود در اطراف شکم (که اغلب به آن چربی شکم گفته می شود) با رسوبات چربی موجود در سایر قسمت های بدن متفاوت است. بیش از حد چربی بدن که در اطراف بخش داخلی و اندام های داخلی شما جمع می شود ، با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است – تا حدی به دلیل تأثیر بر فشار خون و میزان چربی ها در جریان خون.

حمل وزن اضافی همچنین می تواند بر سلامت قلب شما از طریق دیگری مهم اما در عین حال کمتر مستقیم تأثیر بگذارد. بسیاری از افراد شکایت دارند که اضافه وزن ورزش را دشوار یا ناخوشایند می کند – که البته این امر برای سلامت قلب ، مدیریت وزن و سلامت کلی و سلامتی بسیار مهم است.

رژیم غذایی و سبک زندگی برای کنترل وزن و ارتقا سلامت قلب
از یک رژیم غذایی سالم و متعادل لذت ببرید. هیچ رازی نیست که یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای سلامتی مهم است. اما این تکرار وجود دارد که خوردن غذاهای مناسب – و زیاد نخوردن – کلید مدیریت وزن است ، که به نوبه خود به سلامت قلب کمک می کند.
پروتئین های کم چربی از ترکیب منابع گیاهی و حیوانی به کاهش مصرف چربی اشباع کمک می کند ، در عین حال گرسنگی را همزمان برطرف می کند. آنها همچنین کمترین کالری انتخابی را دارند. پروتئین های گیاهی به طور طبیعی فاقد کلسترول هستند و غذاهای دریایی اسیدهای چرب امگا ۳ سالم برای قلب فراهم می کنند که به عنوان EPA و DHA شناخته می شوند.

میوه ها و سبزیجات رنگارنگ ، و غلات کامل ، باید به عنوان کربوهیدرات مورد علاقه شما قرار گیرند. آنها غنی از مواد مغذی هستند ، در عین حال کالری نسبتاً کمی دارند ، که باعث می شود آنها بهترین گزینه برای تأمین نیازهای شما به کربوهیدرات باشند. فیبر و محتوای آب آنها به شما کمک می کند تا سیر شوید ، و دریافت کافی فیبرهای خاص – مانند فیبر محلول موجود در غذاهایی مانند سیب ، جو دوسر و لوبیا – تا زمانی که به آن متصل باشید ، با سطح پایین تر کلسترول در خون ارتباط دارد. یک رژیم کم چربی و وقتی روی این منابع کربوهیدرات “خوب” تمرکز کنید ، غذاهای کمتری را که حاوی قند زیادی و کربوهیدرات تصفیه شده هستند ، کاهش می دهید و این می تواند به سرعت کالری شما را تأمین کند.

مقادیر کمی چربی سالم ، مانند آجیل ، یک قطره چکه روغن زیتون یا چند برش آووکادو ، می تواند باعث افزایش عطر و طعم و تغذیه در وعده های غذایی کنترل شده با کالری شود. استفاده متفکرانه و محدود از چربی ها به شما در کنترل کالری کمک می کند ، زیرا چربی ها بیشتر از پروتئین ها یا کربوهیدرات ها کالری دارند.
به طور منظم ورزش کن. ورزش های قلبی عروقی – ورزشی که تنفس و ضربان قلب شما را افزایش می دهد – به روش های مختلف سلامت قلب را تقویت می کند. مانند هر ماهیچه دیگری ، قلب شما نیز به ورزش پاسخ مثبت می دهد و در پمپاژ خون و رساندن اکسیژن به بافت ها کارآمدتر می شود. همچنین هنگام ورزش کالری می سوزانید ، که می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند و همچنین باعث حفظ وزن بدن می شود. ورزش منظم همچنین به کنترل فشار خون کمک می کند و یک تسکین دهنده فشار عالی است. کنترل فشار خون و فشار روانی هم برای سلامت قلب مهم است.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط