تفاوت پیازهای زرد، سفید و قرمزدر چیست؟

آیا هرگز تعجب کرده اید که چرا برخی از دستور  آشپزی ها  با نوع خاصی پیاز تهیه می شود و آیا می توان آن را با هم جایگزین کرد؟ ما در اینجا به شما توضیح می دهیم .

همه این پیازها از نظر طعم ، بافت و رنگ کمی متفاوت هستند ، اما معمولاً می توانند جایگزین یکدیگر شوند. از نظر پخت و پز ، همه آنها در تابه یکسان رفتار می کنند.
هنگام خرید پیاز ، به سراغ آنهایی بروید که در دستتان حس محکمی و سنگین بودند می دهد. از خرید پیاز های نرم و یا آنهایی که قبل از پوست کندن بو میدهند اجتناب کنید. اینها نشانه هایی از پیر شدن پیاز است. به غیر از پیازهای شیرین ، تمامی پیازها را می توان برای چندین هفته در جای خنک و تاریک نگهداری کرد.

پیاز زرد

ما این را پیاز چند منظوره می دانیم ، و این یکی از پیازهایی است که مصارف گوناگون دارد. پیازهای زرد رنگ عطر و طعم متوازنی دارند و آنها طعم شیرینی دارند و هرچقدر زمان پخت آنها بیشتر باشد شیرین تر می شود. معمولا لایه های بیرونی محکم تر و لایه های زیری گوشتی تر هستند . پیازهای اسپانیایی معمولا از این نوع هستند و طعم شیرین تر و لطیف تری دارند.

پیاز سفید

این پیازها نسبت به پیازهای زرد دارای طعمی تند و تیزتر هستند. آنها پوسن نازک تر و تردتری دارند و می تواندد همانند پیازهای زرد در پخت و پز استفاده شود . اما به دلیل طعم خوبی که دارند به صورت خام و در سس سالسا نیز استفاده می شود.

 پیاز شیرین

این پیازها فاقد طعم تند و قابض دیگر پیازها هستند و در واقع طعم شیرین دارند. آنها فوق العاده زیبا و برش خورده هستند و در سالادها یا برای ساندویچ ها سرو می شوند. آنها می توانند رنگ سفید یا زرد داشته باشند و غالباً ظاهری مسطح یا له شده دارند. پیازهای شیرین لطیف تر هستند و باید در یخچال نگهداری شوند.

پیاز قرمز

با پوست بیرونی بنفش تیره و لایه های داخلی بنفش کمرنگ، آنها نسبتاً شبیه به پیاز زرد از نظر عطر و طعم هستند ، هرچند که لایه های آن کمی ترد و گوشتی هستند. پیاز قرمز اغلب در سالادها ، سالساها و سایر فرآورده های خام برای رنگ و طعم نسبتاً ملایم مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ قرمز دوست داشتنی هنگام پخت و پز از بین می رود. اگر  برایتان طعم گسی دارید می توانید قبل از سرو آن را در آب سرد خیس کنید.

شما چه طعمی از پیاز را دوست دارید؟

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط