۱۵ غذایی که باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شوند.

ما نمی توانیم مواد غذایی زیادی را استفاده نکنیم یا کم بخوریم تا وزن کم کنیم . بدن ما برای حیات نیاز به انرژی لازم و مواد غذایی مورد نیاز بدن است. خوردن غذای سالم به معنی نخوردن هله هوله نیست. خوردن غذای سالم به معنی خوردن غذایی است که برای بدن ما مفید است و ارزش غذایی بالایی دارد و هم چنین متابولیسم بدن را افزایش می دهد. در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

همیشه به غذاهای سالم جواب مثبت دهید ما در اینجا ۱۵ ماده غذایی سالم را به شما معرفی می کنیم:

خردل:

بسیاری از افراد آگاه نیستند اما خردل یک ماده غذایی بسیار سالم است. شکر ندارد و آنتی اکسیدان مغذی است. زردچوبه ای که درون خردل است برای جلوگیری از سرطان و مبارزه با آلزایمر مفید است. بیایید در مورد نقش خردل برای کاهش وزن صحبت کنیم. طبق تحقیقات صورت گرفته ادویه جات پس از نیم ساعت مصرف باعث افزایش متابولیسم بدن می شود. علی الخصوص خردل تند که می توانید همه جا آن را پیدا کنید.

تخم مرغ:

خوردن تخم مرغ در هنگام صبح بسیار مفید است. آنتی اکسیدان، ویتامین دی و چولین که باعث افزایش متابولیسم بدن می شود را داراست. پروتئین بالایی دارد و  مطالعات نشان داده است که مصرف پروتئین به عنوان صبحانه باعث احساس سیری می کند. مطالعات نشان داده است مصرف پروتئین باعث افزایش متابولیسم بدن از ۱۳ تا ۳۰ درصد است.

آووکادو:

آووکادو یک سوپر میوه است که همه عاشق آن هستند.  فیبرزیاد دارد و چربی اشباع نشده دارد که باعث سیری شما می شود که بعث کاهش مصرف اسنک می شود. مطالعات نشادن داده اسن افرادی که آووکادو به صورت روزانه طی ۴ هفته مصرف کرده اند چربی دور شکم آنها ۱.۶% کاهش پیدا کرده است. نه تنها این، خوردن آووکادو باعث افزایش متابولیسم بدن می شوند و به شما انرژی طبیعی می دهد.

 پروتئین تهیه شده آب پنیر:

مطالعات نشان داده است که پروتئین تهیه شده آب پنیر باعث ساختن و ترمیم عضلات می شود. دقیقا این همان چیزی است که ما می خواهیم. زیرا عضلات کالری می سوزاند و در نتیجه باعث افزایش متابولیسم می شود. ما برای کاهش چربی به آن نیاز داریم. یک یک قاشق آب پنیر بعد از ورزش یا زمانی که دسترسی به غذا ندارید مصرف کنید.

دارچین:

طبق مطالعات انجام شده دارچین بعث افزایش منابولیسم بدن و کمک به کالری سوزی می شود . هم چنین باعث کاهش چربی های دور شکم می شود. علت دیگه ای که دارچین بسیار مفید است اینست که شیرین است و دیگر شما نیاز به مصرف شکر ندارید.

گردو:

مطالعات نشان داده است که مصرف گردو باعث سیری می شود و گرسنگی شما را برطرف می کند. علت آن اینست که مصرف این قبیل آجیل ها با نقطه ای از مغز که ارتباط با گرسنگی دارد تاثیر دارد. هم چنین امگا سه و اسید های چربی لازم را به بدن می رساند و هم چنین باعث چربی سوزی می شود.

غلات کامل:

مطالعات نشان داده که مصرف غلات کامل باعث کاهش وزن می شود. غلات کامل دارای فیبر فراوان ، منیزیم و ویتامین ب ۶ است. فیبر حس سیری ایجاد می کند و باعث کاهش مصرف  غذا می شود.

 

گریپ فروت:

گریپ فروت یکی از کلیدی ترین مواد غذایی چربی سوز است. مطالعات نشان داده است که افرادی که مرکبات به مدت ۶ هفته مصرف می کنند دور کمر آنها لاغرتر می شود. هم چنین استشمام بوی گریپ فروت نیز باعث فعال شدن سلول های قهوه ای چاقی می شود و کالری می سوزاند و باعث کاهش اشتها می شود.

گلابی:

گلابی میوه ای است که برای کاهش وزن بی نظیر است. فیبر فراوان دارد کمک می کند که برای مدن زمان بیشتری احساس سیری کنید. آنها هم چنین فروکتوز و لاکتوز دارند که به صورت طبیعی تولید انرژی می کند. چه چیزی بهتر از گلابی می توانید پیدا کنید. گلابی جذب کربوهیدارت را در بدن و خون کاهش می دهد. قند خون را کاهش نمی دهد درنتیجه احساس گرسنگی را کم می کند.

خانواده توت ها:

توت ها کالری کنی دارد و بهترین آغاز است برای اینکه یک پیمانه بلوبری کالری کمتر و فیبر بیشتر از موز دارد. دارای فیبر زیاد، آنتی اکسیدانت است و یکی از میوه های مفید برای بدن است. مطالعات نشان داده است مصرف فلاونوئید که در توت فرنگی، رزبری، بلوبری و سایر توت ها یافت می شود باعث کاهش وزن می شود.

فلفل تند:

فلفل هندی برای کاهش وزن بسیار مفید است به دلیل دارا بودن کاپاسین موجود در فلفل که باعث تندی فلفل است. مطالعات نشاده داده است که متابولیسم را افزایش می دهد و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. افرادی که این فلفل را در برنامه غذایی خود قرار داده اند احساس گرسنگی کمتری می کنند.

اسفناج:

اسفناج خاصیت فراوانی دارد و افرادی زیادی به آن علاقمند هستند. شاید به خاطر تماشای کارتن پاپای، در حقیقت اسفناج برای سلامت بسیار مفید است. کالری کمی دارد، ارزش غذایی بالایی دارد و باعث کاهش وزن نیز می شود. هم چنین دارای فولات، ریبوفلاوین ، ویتامین ب ۶ ، منیزیم ،آهن و کلسیم است.

سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی شیرین زمانی که شما بسیار گرسنه هستید مناسب و گرسنگی شما را برطرف کرده و باعث لاغری نیز می شود چون فیبر فراوان دارد. و جالب است که بدانید علاوه بر فیبر، نشاسته آن باعث کاهش خطر چاقی می شود.

سالمون:

سالمون حاوی امگا سه و اسید چرب است و برای سلامت بسیار مفید است. مطالعات نشان داده است مصرف امگا سه باعث چربی سوزی می شود و ه مچنین سالمون همانند سایر ماهی های چرب مثل ماهی تن دارای پروتئین غنی است که باعث عضله سازی می شود. عضله بیشتر چربی کمتر

مرغ:

مرغ یکی از بهترین غذاها برای کاهش وزن است که کالری کمی دارد، پروتئین بالایی دارد و هم چنین باعث می شود که چربی های مازاد را از دست دهید و به جای آن عضله سازی کنید.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط