۴ دلیلی که باید سالاد بخورید

سالاد یک عادت تغذیه ای سالم است و می تواند هر روز در رژیم غذایی شما باشد. آیا امروز سالاد خورده اید ؟

یکی از محققان می گوید :

سالاد خوردن یک راه فوق العادست که همزمان میوه جات و سبزیجات را با هم مصرف می کنید. سالاد در منوی هر رستورانی وجود دارد. شما می توانید یک سالاد کاهو به همراه گوجه فرنگی، هویج، سس مایونز کم چرب از همه فست فودی ها خریداری کنید. شما حتی می توانید در عرض ۵ دقیقه در منزل با سبزی سالاد، هویج و سس سالاد یک سالاد عالی درست کنید. نه تنها این سالاد ها بلکه سالاد های سرد هم می تواند برای همه جذابیت داشته باشد حتی برای کودکان . شما می توانید هر جوری که دلتان می خواهد در آن تغییر ایجاد کنید، از میوه و سبزیجات گرفته تا هر مدل سس که می خواهید روی آن بریزید.

۱- تامین فیبر

خیلی دشوار است باور کنیم چیزی که ما حتی نمی توانیم آن را هضم کنیم برای بدن می تواند مفید باشد. خوردن غذاهایی با فیبر بالا می تواند کلسترول خون را پایین آورده و برطرف کننده یبوست باشد. مصرف فیبر به شما کمک می کند احساس سبکی و راحتی بیشتری داشته باشید و در نهایت وزن کم کنید .

۲- فواید میوه جات و سبزیجات

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند آمریکایی ها باید بیشتر از حبوبات، میوه ها و سیبزیجاتی که رنگ تیره و نارنجی و سبز دارند که همه آنها در سالاد یافت می شود مصرف کنند. دیوید جیکوبز استاد بهداشت دانشگاه مینه سوتا در مصاحبه ای می گوید که شواهد و تحقیقات زیادی نشان داده که مواد غذایی گیاهی غنی بر سلامت عمومی کمک می کند. اگر شما به طور مداوم سالاد سبزیجات مصرف کنید به احتمال زیاد خون شما آنتی اکسیدان بیشتری دارد به خصوص که سالاد شما حاوی سبزیجات خام باشد . آنتی اکسیدان ها موادی هستند که شامل ( لیکوپن، آلفا و بتا کاروتن، اسید فولیک و ویتامین E و C ) می باشد که از بدن در برابر آسیب مولکول های محافظت می کند. سالهاست که محققان رابطه بین مصرف زیاد میوه ها، سبزیجات و خطر مبتلا شدن به بیماری های گوناگون و سرطان رابررسی می کنند. در مطالعه اخیر از موسسه ملی سرطان نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات ممکن است خطر ابتلا به سرطان های سر و گردن را کاهش دهد. برخی از مواد از بدن محافظت می کنند که از جمله آنها می توان به لوبیا، نخود فرنگی، لوبیای قرمز، فلفل،‌ گوجه فرنگی،‌ هویج،‌ سیب، هلو، آلو، گلابی، توت فرنگی می باشد.

۳- احساس نشاط با کالری کم

اگر هدف شما کاهش وزن است، برای این منظور اول سراغ سالاد به عنوان وعده غذایی خود می روید. تحقیقات نشان داده که مصرف یک وعده سالاد کمتر از ۱۵۰ کالری می دهد و احساس سیری به وجود می آورد که این عامل باعث کمتر خوردن غذا در طول شبانه روز می گردد.

۴ – دریافت چربی های مفید

خوردن کمی چربی مفید ( مثل چربی های موجود در روغن زیتون،‌ آووکادو و آجیل ) که با سبزیجات مصرف می گردد، بدن در برابر جذب مواد شیمیایی محافظت می کند مانند لیکوپن در گوجه فرنگی و لوتئین در سبزیجات سبز. اگر شما روی سالادتان روغن زیتون بریزید، حتما برای شما فوایدی به همراه خواهد آورد. در تحقیقاتی که روی افراد بالای ۶۰ سال توسط محققان ایتالیایی انجام گرفته است نشان داده که مصرف روغن زیتون به همراه سالاد ارتباط مستقیمی با کاهش مرگ و میر دارد.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط