آنچه در مورد دیپ باید بدانید

 دیپ‌ ها چاشنی‌های خوشمزه و پرطرفدار مهمونی‌ها و دورهمی‌ها هستند که به تازگی مصرف آنها به ویژه در قاره‌ی آمریکا رشد زیادی داشته است.

معمولاً سس را روی خوراکی‌ها می‌ریزند؛ اما، بر خلاف خیلی از سس‌ها، دیپ به غذا اضافه نمی‌شود، بلکه غذا به دیپ اضافه می‌شود!

به این معنی که غذا رو داخل ظرف سس فرو کرده و نوش جان می‌کنند.این سس‌ها تنوع زیاد و غلظت‌های متنوعی دارند و بر پایه‌ی مواد مختلفی مثل گوجه‌فرنگی، فلفل، پنیر، خامه، مایونز و حبوبات ساخته می‌شوند.

سس‌های دیپ را می‌شود به همراه خوراکی‌هایی مثل چیپس ذرت، سیب‌زمینی سرخ‌شده، نان‌ پیتا، ترتیلا، کراکرها، غذاهای دریایی، تکه‌های گوشت و پنیر، میوه‌ها، سبزیجات خام و فینگرفود مصرف کرد.

سس دیپ سالسا

سالسا یک سس دیپ لذیذ و رایج در آشپزی مکزیکی است که به همراه خوراکی‌هایی مثل ترتیلا یا چیپس استفاده می‌شود.

این سس بافت یکنواختی ندارد و از گوجه‌فرنگی به همراه ترکیبات فلفل، پیاز و انواع ادویه تشکیل می‌شود.

سالسا معمولا تند است و تندی‌اش از ملایم تا خیلی تند طبقه‌بندی می‌شود.

سس سالسای مهرام ترکیبی از گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای و ادویه‌جات است؛ این سس تندی مطبوع و ملایمی دارد و از اون‌جایی که در فرآیند تهیه‌‌اش گوجه‌فرنگی‌ها پخته نمی‌شوند، مزه‌ی تازه‌ی منحصر‌به‌فردی دارد که در کم‌تر سسی احساس می شود.

سس دیپ پنیر ناچو

سس پنیر ناچو یک نوع سس دیپ است که از ترکیب پنیر و انواع ادویه‌ها تهیه می‌شود؛ اما خود ناچو اسنکی است که برای اولین بار در مکزیک و در اواسط قرن بیستم از مخلوط کردن چیپس ترتیلا با تکه‌های فلفل هالوپینو و لایه‌ای از پنیر ساخته شده است.

سس پنیر ناچوی مهرام محصول فرآوری پنیر، فلفل دلمه‌ای و ادویه‌ است.

طعم اصیل و منحصر به فرد این سس اون را به یک چاشنی ایده‌آل برای انواع خوراکی‌ها تبدیل می‌کند؛ چیپس، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، کراکرها، فینگرفود، غذاهای دریایی و حتی سبزیجات خام با سس ناچو مزه‌ی محشری پیدا می‌کنند.

برای یک میان‌وعده‌ی لذیذ می‌توانید سس پنیر ناچو را در یک ظرف برای ۳۰ ثانیه گرم کنید و خوراکی‌هایی مثل چیپس رو در اون فرو ببرید.

 

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط