۷ فایده آبلیموترش برای زیبایی

فایده آبلیمو بسیار است. آب لیموترش نه تنها طعم خوشمزه ای به غذا های شما اضافه می کند،بلکه مزایای بسیاری برای زیبایی و سلامت شما دارا می باشد.

اگرشما در مورد اسرار آب لیمو ترش برای زیبایی نمی دانید،در اینجا به برخی از راه هایی که می توانید از مزایای طبیعی آن برخوردار شوید اشاره می کنیم:

قبل از رفتن به رختخواب، از این ترمیم کننده استفاده کنید تا ازلکه های در حال رشد پوست شما جلوگیری کند.

اگر می خواهید موهای خود را اضافه یا روشن کنید.
آب لیموترش حاوی مرطوب کننده و ضد عفونی کننده است و به عنوان یک عامل پاک کننده طبیعی پوست عمل می کند.

آنها همچنین دارای ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات هستند که به تنظیم اسیدیته پوست کمک می کنند و باعث کاهش حذف چربی ها می شوند.

فایده آبلیمو آب لیموترش برای پوست:

آب لیموترش برای پوست بسیار ایده آل است مخصوصاً برای افرادی که پوست چرب دارند. آب لیمو ترش و خواص رطوبتی آن به از بین بردن چربی بیش از حد کمک می کند و ظاهرپوست را بهبود می بخشد.با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که این درمان باید در شب استفاده شود به این دلیل که در طول روز به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث ایجاد لکه بر روی پوست می شود.

توصیه می شود که از کرم ضد آفتاب در روز بعد استفاده شود. تمام کارهایی که باید انجام دهید به این صورت است که آب لیمو ترش و کمی آب را بر روی پنبه ریخته و آن را بر روی پوست خود بمالید. لب ها را لایه برداری کنید. بسیاری از عوامل می توانند سلامت و ظاهر لب شما را تغییر دهند، و آنها را خشک و ترک خورده کنند. برای از بین بردن این مشکل یکی از روش ها این می باشد که شب قبل از خواب آب لیمو را کمی بر روی لب های خود بگذارید.

به زودی تغییرات را متوجه خواهید شد، زیرا لیمو هیدراتاسیون طبیعی لب ها و حذف سلول های مرده را ترویج می دهد.

اضافه کردن نکات برجسته در مورد مو

این یکی از مزایای برجسته لیمو برای زیبایی است که نتایج بسیار عالی را دارا است.برای روشن شدن یا اضافه کردن موهای خود آب لیمو را در مناطق موردنظر قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده کنید.

هنگامی که در معرض اشعه خورشید قرار می گیرد، آب لیمو موهای شما را روشن و طلایی می کند.برای به دست آوردن نتایج موردنظر،یک ایده خوب این است که در هفته یک مرتبه این کار را انجام دهید.

مبارزه با جوش های سر سیاه

خواص مرطوب کنندگی و ضد باکتری بودن آب لیمو به حذف چربی های اضافه پوست کمک می کند. این امر به مبارزه با دانه های سر سیاه مزاحم و حذف سموم کمک فوق العاده ای می کند.در شب، آب لیمو را به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید بر روی پوست شما بنشیند سپس آن را با آب سرد بشویید.

به یاد داشته باشید هرگز قبل از قرار گرفتن در معرض نورخورشید این کار را انجام ندهید.

بهبود رنگ پوست

آکنه، قرار گرفتن در معرض آفتاب، بیماری های خاص، رژیم غذایی و سایر عوامل می تواند باعث ایجاد ناخوشایندی در پوست شود. یک راه عالی برای از بین بردن این لکه ها استفاده از آب لیمو ترش در این مناطق می باشد به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید بر روی لکه ها باشند سپس با آب سرد آن را بشویید.

مجددا حتما این کار را در شب انجام دهید و از قرار گرفتن در معرض آفتاب جلوگیری کنید.

تقویت و روشن کردن ناخن

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، کارهای خانگی و عادات بی شماری می تواند ناخن های شما را تضعیف یا نابود کند. آب لیمو یکی از بهترین روش ها برای مبارزه با این مشکلات می باشد زیرا رنگ ناخن راروشن می کند و آنها را قوی تر می کند.

برای انجام این کار،فقط کمی آب لیمو ترش و دو قاشق غذا خوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و روی ناخن ها به صورت پولیش بمالید.

برای مراقبت از زیر بغل

آب لیمو ترش می تواند برای زیر بغل عالی باشد،زیرا به عنوان دئودورانت (برطرف کننده بوی بد) طبیعی عمل می کند و هر تغییر رنگی که ممکن است در این قسمت اتفاق بیفتدرا پاک می کند. اسید سیتریک باکتری هایی را که باعث بوی بد می شود را می کشد،به همین دلیل است که یک دئودورانت قوی شناخته شده است.

مقداری آب لیمو را با جو دوسر و عسل مخلوط کنید و خمیر به وجود آمده را زیر بغل بمالید و بعد از یک ساعت آن را بشورید.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط