وقتی سفر می‌کنید!

توصیه‌هایی برای سفرهای جاده‌ای

سالم بخورید

خوردن خوراکی‌هایی مثل چبپس و سودا و نوشابه‌های گازدار که کالری فراوان دارند، هم شما را سنگین و خسته می‌کنند و هم با به هم ریختن عادت غذایی‌تان، سلامت شما را در سفر که هم نیاز به هوشیاری دارید هم دسترسی‌تان به پزشک کمتر است، به دردسر می‌اندازد. حواستان باشد در سفرهای تابستانی دردسرهای گرمازدگی هم به مشکلات گوارش اضافه خواهند شد.

صبحانه

صبحانه‌ای که برای شروع یک سفر خوب صرف می‌کنید، هم می‌تواند شما را سرحال کند و هم خواب آلوده، پس حواستان باشد از خوردن شکر زیاد و چای شیرین بپرهیزید، چون بی‌حالتان می‌کند. به شما یک املت خوب با سبزیجات و نان تازه توصیه می‌کنیم یا مقداری نان و عسل که هم شیرینی‌اش به مذاقتان سازگار است و هم خواب آلوده‌تان نمی‌کند!

اگر همراه خودتان صبحانه برمی‌دارید

حبوبات، شیر کم‌چرب، میوه‌های تازه (که هم ویتامین دارد و هم تشنگی شما را برای مدت طولانی برطرف می‌کند)، مقدار زیادی آب و چای، تخم‌مرغ آب‌پز، لیمو و سالادی از کاهو و سبزیجات و سرکه و سبزیجات معطر (که در سس‌های مهرام هم به وفور یافت می‌شوند)، همراهان خوبی در ماشین شما هستند.

آب‌میوه‌ها و مایعات خوب در سفر

در سفرهای تابستانی خوردن مقدار زیادی میوه هم به رفع عطش شما کمک می‌کند و هم شما را شاداب نگه می‌دارد. اما از آب‌میوه‌های بسته‌بندی نشده و شیرموز شدیداً بپرهیزید. شربت‌های شیرین نخورید که عطشان را زیاد می‌کند و در عوض دوغ بنوشید که هم کلسیم و فسفر دارد و هم مغذی است و هم بهتر از نوشابه‌های پر از گاز تند، بدنتان را آرام نگه می‌دارد. فقط حواستان باشد دوغ خنک باشد و بعد از نوشیدن آن هم حتماً یک شیشه آب همراه خودتان داشته باشید.

خوراک سالم موقع رانندگی

اگر شما راننده هستید، قاعدتاً نباید موقع رانندگی چیزی بخورید، اما استراحت‌های گاه به گاه هم برای راننده لازم است و هم برای ماشین. پس با خودتان میوه‌های شسته و قاچ کرده و سبزیجات ببرید. خوراکی‌ها را داخل ظرف مخصوص و یا همراه مقدار زیادی یخ نگه‌داری کنید و پنیر و پروتئین را دور از نور آفتاب بگذارید. یادتان باشد کنسرو حبوبات پخته شده در سفر به درد بخور است، چون هم فیبر دارد و هم مواد مغذی و هم نگه‌داری‌اش آسان است.

رستوران‌های بین راه

برای یک استراحت خوب، یک رستوران راحت و سالم انتخاب کنید. حتماً با غذایتان سوپ و سالاد سفارش بدهید که هم سیرتان می‌کند هم مانع سنگین شدن معده‌تان می‌شود. توصیه دیگر کارشناس ما به شما این است که غذا را با همسفرتان شریک شوید تا کالری کمتری مصرف کنید. سبزیجات و غذای کم‌چرب سفارش بدهید و از خوردن دسر پرهیز کنید. در ضمن یک ساندویچ سالم و خانگی توی سفر می‌ارزد به تمام رستوران‌های شیک و پر از غذای بین راه، از ما گفتن!

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط