فواید شگفت انگیز ترشی

در نگاه اول ممکن است شما تصور نکنید که هر نوع مواد غذایی که در سرکه مخلوط شده حاوی مقدار زیادی مواد مغذی باشد، اما کاملا خلاف این است.فواید ترشی بسیار است.

هر موادی که برای تهیه ترشی استفاده شده است، حاوی تقریبا همان محتوای تغذیه ای است که قبل از تهیه ترشی بوده است.

آنها غنی از ترکیبات آنتی اکسیدان ها، پروبیوتیک ها، ویتامین هاو مواد معدنی می باشند و قرن هاست که  به عنوان بخشی از رژیم غذایی که “سالم”  است ثبت شده اند.

هنگامی که سبزیجات تبدیل به ترشی می شود، هنوز حاوی تمام مواد مغذی است که پیش از آن بوده است، زیرا هیچ چیز جوشیده شده یا پخته نشده است.

اما با توجه به نوع ترشی که می خورید، از مزایای سبزیجات آن  هنوز بهره می برید، زیرا مواد آن خام می باشد.

امروزه به طور طبیعی به غذاهای تخمیر شده طبیعی با سرکه ( ترشی ها) از سوی کارشناسان تغذیه توجه زیادی می شود،  زیرا ممکن است باعث تقویت میکروبیوم روده شما شوند – باکتری ها و میکروارگانیسم هایی که در دستگاه گوارش شما زندگی می کنند. _ مواد غذایی در سرکه  با استفاده از یک فرآیند سالم حفظ می شوند که نه تنها باعث افزایش طول عمر مواد غذایی می شود بلکه باعث حفظ ارزش غذایی آن نیز می شود.

ارزش ها ی غذایی و حفظ سلامتی

فواید ترشی: هویج

هویج سرشار از کاروتنوئید ها است، طی نتایج چندین بررسی، رژیم های سرشار از کارتنوئیدها، با کاهش خطر بیماری های قلبی ارتباط مستقیم دارند. هویج همچنین برای درمان فشار خون بالا، کلسترول بالا ، کبد و مشکلات پوستی و چین و چروک نیز مفید می باشد.

فواید ترشی:کلم

کلم غنی از مواد معدنی، به خصوص پتاسیم و ویتامین A، B6 و C  است. آن به عنوان یک ماده مقوی  و برای کمک به هضم مورد استفاده قرار می گیرد .

فواید ترشی:خیار

میوه خیار مقوی برای تحریک معده جهت هضم می باشد حاوی اوره، پپتیداز، پروتئاز و ویتامین A، B و C می باشد خیار می تواند برای درمان مشکلات پوستی، تورم و چین و چروک استفاده شود.  خیار  به عنوان خنک کننده و آبرسان نام برده می شود.

فواید ترشی

فواید ترشی:بادمجان

بخش زیادی از آن حاوی پتاسیم و فسفات می باشد . جهت درمان برای روماتیسم، بیماری های قلبی عروقی، چاقی، کلسترول بالا و یبوست استفاده می شود.

همچنین کمک کننده به هضم، آبرسان، تسکین دهنده و آرام بخش است، کاهش زخم معده و به عنوان یک محرک خوب برای کبد و روده می باشد.

فواید ترشی

فواید ترشی:سیر

سیر ممکن است به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کرده باشد، زیرا آنتی بیوتیک قوی است، علاوه  بر این تحقیقات اخیر نشان داده است که سیر حاوی ویتامین A، B1، B2 و C است.

فواید ترشی:فلفل سبز

فلفل سبز کم کالری است، تقریبا بدون چربی و غنی از مواد مغذی است که می تواند سلامت شما را افزایش دهد، از جمله ویتامین های موجود در آن   A، C و K می باشد که برای درمان آسم، لثه های ملتحب ، روماتیسم و  زخم استفاده می شود.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط