به اندازه ای که شما تصور می کنید سس مایونز برای سلامتی شما بد نیست

سس مایونز در آشپزی مفید است یا خیر ؟

ممکن است شما مایونز را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، با این حال مایونز واقعا می تواند مفید باشد. علاوه بر این که غذای شما خوشمزه می گردد می تواند در مواد اولیه غذاهای شما هم جای داشته باشد و به صورت غیر منتظره طعم و کیفیت غذایتان را چند درجه بالا ببرد.

بنابراین در اینجا ۱۲ راه غیر منتظره برای استفاده از مایونز در پخت و پز وجود دارد که شما احتمالا تاکنون استفاده نکرده اید.

 

۱- سس مایونز در آشپزی: پختن کیک

به کیک خود مایونز اضافه کنید تا بافتی نرم و اسفنجی‌تر از همیشه به خود بگیرد. شاید عجیب به نظر برسد ولی راز خیلی از آشپزها در آماده‌ی کردن کیکِ تر همین سس است. پس از استفاده از مایونز متوجه می‌شوید این ایده آن‌قدرها هم عجیب نیست.

۲- سس مایونز در آشپزی:پختن گوشت.

 

قبل از پخت گوشت بر روی آن سس مایونز بمالید. سس مایونز راز نچسبیدنِ گوشت به گریل است. یک‌ لایه‌ی نازک از آن عملاً مانع از چسبیدن گوشت به گریل، و موجب قهوه‌ای شدن آن می‌شود

۳- سس مایونز در آشپزی: برای طلایی شدن پنیر کبابی.

 

برای تُرد و طلایی کردن پنیر کبابی به جای کره از مایونز استفاده کنید. یک لایه‌ی نازک سس مایونز بر روی آن بمالید و بعد پنیر را سرخ کنید. بعید است مزه‌ی پنیر را نپسندید، ولی مایونز حتماً نان‌تان را ترد می‌کند و به آن رنگ طلایی زیبایی می‌دهد.

۴- سس مایونز در آشپزی: تهیه بیسکوئیت.

 

برای تهیه بیسکوئیت ترد از سس مایونز استفاده کنید.فقط با مخلوط ۳ ماده، تردی لازم را به شما می دهد.آرد و شیر به همراه سس مایونز همه آن چیزی است که شما برای تهیه یک بیسکوئیت ترد نیاز دارید بدون اینکه از مخمر یا حجم دهنده استفاده کنید.

برای دریافت دستور آشپزی کلیک کنید.

۵- سس مایونز در آشپزی: پختن سیب زمینی.

 

اضافه کردن سس مایونز به سیب‌زمینی پخته‌شده به آن پرمایگی و حالت خامه‌ای می‌دهد. شاید شنیده باشید که نباید به سیب‌زمینی پخته‌شده مایونز اضافه کرد، ولی افزودن مقداری از آن به شرطی‌که غذا را کاملاً نپوشاند (مثلاً نصف فنجان)، سیب‌زمینی را بسیار لذیذ می‌کند.

برای دریافت دستور آشپزی کلیک کنید.

۶- سس مایونز در آشپزی: بریان کردن مرغ.

 

مرغ خود را در قبل از اینکه بریان کنید در سس مایونز بغلتانید. این کار باعث می شود که مرغ پخته شده، رنگ طلایی زیبایی به خود بگیرد . مایونز بهترین ماده ای است باعث می گردد پوست مرغ ترد و طلایی شود. شما مجبور نیستید در هنگام پخت چند بار آن را تمدید کنید. در این دستور غذایی شما می توانید سس چیلی و سبزیجات را به سس مایونز اضافه کنید. اما شما می توانید هر گونه ادویه ای که دوست داشتید به آن اضافه کنید.

برای دریافت دستور آشپزی کلیک کنید.

۷- سس مایونز در آشپزی: پختن سینه مرغ.

 

برای پخت سینه‌ی می‌توانید از تخم‌مرغ و آرد استفاده نکنید که اغلب آن‌ها را به‌همراه پودر سوخاری طعم‌دار برای پوشاندن سینه‌ی مرغ به کار می‌بریم. این ترفند شما را از این مواد بی‌نیاز می‌کند و باعث می‌شود پودر سوخاری، رنگ طلایی‌تری به سینه‌ی مرغ بدهد.

برای دریافت دستور آشپزی کلیک کنید.

۸- سس مایونز در آشپزی: تهیه نان سیر

 

استفاده از مایونز برای پنیر خامه ای که بر روی نان سیر استفاده می گردد. یکی از راز های درست کردن نان سیر این است که به جای استفاده از کره از سس مایونز استفاده می گردد.

برای دریافت دستور آشپزی کلیک کنید.

۹- سس مایونز در آشپزی: تهیه گوشت آبدار.

 

برای آبدار و کمی چرب کردن گوشت به لایه‌های نازک آن سس مایونز اضافه کنید. این روش خاص برای گوشت گاو و بوقلمون مناسب است و باعث می‌شود گوشت بدون چربی اضافی آبدار و لذیذ شود

۱۰-  چاشنی سس مایونز.

 

به راحتی می‌توان با سس مایونز چاشنی درست کرد؛ مایونز چربی و اسید دارد که هر دو برای تهیه‌ی چاشنی عالی ضروری‌اند. می‌توانید به این ترکیبْ سیر، سبزیجات، و هر نوع ادویه‌ای که دوست دارید اضافه کنید.

۱۱-  تهیه سس آلفردو عالی

 

به جای اینکه سعی کنید سس آلفردو سنتی درست کنید. به راحتی می توان از سس مایونز برای ساخت سس خامه ای بدون اضافه کردن آرد و کره استفاده کرد .

۱۲-  تهیه نیمرو

 

به جای شیر یا آب به مخلوط تخم مرغ سس مایونز اضافه کنید. فقط یک قاشق غذاخوری سس مایونز لازم است به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید تا آن آبدار گردد.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط