آیا شما باید غذای تند در زمستان بخورید ؟

هوای بیرون سرد شده است و زمان این است که به گرم نگه داشتن خودتان فکر کنید.

آیا غذاهای تند باعث گرم شدن شما می شود؟

در طب سنتی چین، هر یک از اعضاء بدن به طعم خاصی پاسخ می دهد. گفته می شود که طعم تند به انرژی ریه ارتباط دارد و می تواند با گرمای به دست آمده از غذای تند سرما را از بدن خارج کند. دراین فصل که سیستم تنفسی ما نسبت به تغییرات آب و هوایی تهدید می شود، ریه ها نیاز به مراقبت بیشتر دارند. طب سنتی چین  ریه ها را اولین  واحد دفاعی بدن می داند.مثل  پوست که اولین خط دفاعی پاتوژنی بدن در طب غرب می باشد. اولین سیستم دفاعی خارجی بدن در مقابل دنیای خارجی پوست می باشد و به عبارت دیگر عملکرد پوست مانند ریه است که در خارج بدن قرار دارد و منافذ پوست باعث وارد شدن و خارج شدن پاتوژن ها می شود. ریه هم چنین به پوست مربوط است عملکرد سالم ریه باعث پوست سلامت تر می شود. در طب سنتی چین ، ریه ها نقش اول برای مبارزه با پاتوژن های خارجی در برابر حمله را بازی می کنند. هنگامی که انرژی ریه ها کافی نباشد اختلال عملکرد آنها در زمستان باعث سرماخوردگی، مشکلات سینوسی، سرفه، سردرد و دردهای بدن می گردد. اینجاست که غذاهای تند به کمک ما می آید. اسانس غذاهای تند به طور مستقیم بر روی ریه ها تاثیر می گذارد و باعث می گردد ریه ها باد و عوامل پاتوژن های سرد از بدن خارج کند. گفته می شود ادویه ها یک عامل گرم کننده ای دارند که باعث حرکت انرژی به سمت بالا و به سمت سطح پوست می شود و گردش خون را افزایش می دهد و باعث دفع بلغم ریه می گردد به ویژه اگر در آب و هوای سرد و مرطوب زندگی می کنید با خوردن غذاهای تند باعث می گردد تعرق بیشتری داشته باشید و رطوبت از بدنتان خارج شود.

علاوه براین کسانی که مستعد ابتلا به افزایش وزن در زمستان های سرد هستند ممکن است از غذاهای تند برای افزایش متابولیسم بدن استفاده می کنند. طب سنتی چین  فقط درباره فلفل قرمز نیست بلکه مواد غذایی مانند گل سرخ، زنجبیل، سیر یا فلفل ملایم می تواند همان اثرات گرم و محافظت را داشته باشد. بدن شما منحصر به فرد است و نیازهای سلامتی شما بسیار خاص می باشد. بعضی اوقات غذاهای تند برای هر فرد مفید نمی باشد اگر شما دارای پوستی خشک و یا معده ای اسیدی هستید. اگر غذاهای تند باعث حساسیت در شما می شود شما نیاز به مصرف غذاهای طبع سرد دارید.

به همین ترتیب اگر شما در آب و هوای گرم زندگی می کنید مصرف غذای تند گرمای بدن شما را زیاد می کند. در طب سنتی چین اعتدال یک کلید و یک اصل است در حالی که غذای تند دارای مزایای تقویت، محافظ و باعث گردش خون هستند مصرف بیش از حد آن باعث آسیب به انرژی حیاتی می گردد. ممکن است مصرف دانه های چیلی در نان تست آووکادو هر روز صبح در فصل زمستان تنهای چیزی است که شما نیاز دارید که بدن شما را در فصل زمستان گرم نگه دارد. هر طعم طبیعی نقش مهمی در تعادل فیزیولوژی بدن ایفا می کند و مهم است که همه آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهیم.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط