غذاهایی که باعث شادابی شما می شوند.

اگر می بینید که تندخو و زودرنج شده اید و سریع با دوستان و همکارانتان درگیر می شوید، شاید فقط به یک برنامه غذایی بهتر نیاز داشته باشید! تدابیر زیر قند خونتان را تثبیت خواهد نمود و بعد باعث بالا رفتن میزان شادابی شما می شود.

  • هر ۴ تا ۵ ساعت یکبار غذا بخورید:

 

خوردن متناوب در طول روز برای مغز و بدنتان سوخت ثابت و مشخصی را فراهم می کند. این ۴-۵ ساعت یکبار خوردن سبب می شود که سطح قند خونتان افت نکند. کسانی که تشخیص پزشک در موردشان افت فشار خون بوده است، حتی باید دفعات غذا خوردن خود را بیشتر کنند. (هر ۲-۳ ساعت).

  • خوردن کربوهیدراتهای خالص را محدود و کمتر کنید تا به کاهش نوسان قند خونتان کمک کنید:

 

منابع غنی قندی مثل لیموناد، شکلات، آبمیوه، مربا و شربت می توانند پالسهای شدیدی ( وافت!) در قند خونتان ایجاد کنند که سبب تندخو و خسته شدن شما می شود و با وجود اینکه نشاسته سفید غنی شده مثل نان سفید، کلوچه، نان شیرینی و برنج بطور طبیعی حاوی قند نیست ولی بسرعت از طریق متابولیسم در بدن به قند تبدیل شده و اغلب همان اثر قند را در بدن دارند.

  • فیبر حل شدنی مصرف کنید:

غذاهایی که سرشار از فیبر حل شدنی هستند قادرند میزان جذب قند را در خونتان کاهش دهند و بدین ترتیب قند خون و نوسان مزاجتان را کاهش می دهند. جو دوسر، برنج قهوه ای، جو، سیب، گلابی، توت فرنگی، پرتقال، سیب زمینی شیرین، هویج، نخودفرنگی و لوبیا را در رژیمتان قرار بدهید.

  • (درصورت امکان) پروتئین را با شام یا نهار و غذاهای حاضری مصرف کنید:

 

اضافه کردن پروتئین به یک وعده غذایی سبب کاهش جذب کربوهیدراتها در خونتان خواهد شد. این به شما کمک می کند چند ساعت پس از خوردن غذا در خود احساس شادمانی و موفقیت کنید.

توصیه های ارزشمند متخصصین تغذیه عبارتند از:

  • چربی امگا ۳:

کارهای زیادی در زمینه تاثیر اسیدهای چرب امگا ۳ بر عملکرد ذهن انجام شده است. اسیدهای چرب امگا ۳ در مغز بیشتر از سایر قسمتهای بدن وجود دارند و با وجود اینکه تحقیقات علمی کاملی درباره این منطقه وجود ندارد. اما کلیه مقالات ارائه شده بطور کامل بر کاربرد امگا ۳ در روانپزشکی تاکید دارند. یکی از منافع ویژه چربی امگا ۳ توانایی آن در بالا بردن روحیه و شاید از بین بردن افسردگی است. قطعا این یک توصیه ارزشمند از یک متخصص تغذیه است ولی همیشه قبل از شروع عمل کردن به توصیه های انجام شده با روانپزشک خود مشورت کنید.

بمنظور بهره گیری از غذاهای سرشار از امگا ۳ روزانه، از روغن ماهی، بذر کتان، روغن کانولا، روغن زیتون، گردو، تخم مرغهای حاوی امگا ۳ و سایر محصولات غذایی حاوی امگا ۳ استفاده کنید.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط