تهیه ۴۹ پیش غذای آسان

تهیه این پیش غذاها تنها ۱۵ دقیقه زمان لازم دارد.

سه طعم پنیر بز

۳۴۰ گرم پنیر بز را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده و به صورت رول در آورید. یک رول را در جعفری بغلتانید، رول دوم را در فلفل قرمز غلتانده و رول سوم را در کرنبری خشک و بادام هندی بغلتانید.

بروشتا لوبیا سفید

یک پیمانه لوبیا سفید پخته شده را با یک پیمانه ترشی مخلوط و ¼ پیمانه پنیر موزارلا و دو قاشق غذاخوری جعفری خرد شده و روغن زیتون را روی نان تست ریخته و سرو نمایید.


زیتون ادویه دار

۱/۳ پیمانه روغن زیتون را گرم کنید به آن آبلیمو و آب نارنج اضافه کنید و ¼ قاشق چایخوری فلفل قرمز و یک حبه سیر له شده به آن اضافه کنید. این مخلوط را به زیتون ها اضافه کنید.


کاناپه ماهی کولی و تربچه

ماهی کولی را خرد کرده با دو قاشق غذاخوری جعفری و یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید و به آن کره اضافه کنید. آن را روی نان گذاشته و با تربچه تزئین نمایید و می توانید چند قطره آبلیمو روی آن بریزید.

پنیر بلوچیز و گردو

½ پیمانه پنیر بلوچیز را با دو قاشق غذاخوری گردو خرد شده مخلوط کنید و آن را روی ساقه های کرفس یا بیسکوییت کراکر بمالید و می توانید با عسل نیز سرو نمایید.

دیپ کاهو فرانسوی و آرتیشو (کنگرفرنگی)

۱ ½ پیمانه کاهو فرانسوی و ½ پیمانه آرتیشو یخ زده را گرم کنید و سپس خرد کنید. ۱۲۰ گرم پنیر خامه ای را به آن اضافه کرده و ½ پیمانه پنیر رنده شده و شیر را به آن اضافه کنید. ۴/۱ پیمانه پنیر پارمزان و یک حبه سیر له شده و ½ قاشق چایخوری نمک و فلفل قرمز و سس سویا را اضافه کرده درون مایکرویو به مدت ۵ دقیقه قرار دهید سپس با چیپس یا کراکر سرو نمایید.

دیپ ماست هندی

یک پیمانه ماست یونانی را با دو قاشق غذاخوری گشنیز و گوجه فرنگی مخلوط کنید به آن یک قاشق غذاخوری موسیر خرد شده به آن اضافه کنید. ½ قاشق چایخوری زنجبیل و سیر و نمک اضافه کرده و با چیپس یا کراکر سرو نمایید.

خیار و خاویار

یک قاشق پنیر خامه ای را روی خیار حلقه شده ریخته و روی آن را با سالمون با خاویار تزئین نمایید.

گواکومولی با انار

سه قاشق غذاخوری تخم کدو را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون تفت دهید و به آن نمک اضافه کنید. دو عدد آووکادو را له کرده و با ½ پیمانه جعفری مخلوط کنید. ¼ پیمانه پیاز خرد شده و آبلیمو را به آن اضافه کنید و به آن هالوپینو و نمک اضافه کنید. دانه های انار را به آن اضافه کرده و با نان پیتا یا چیپس ترتیلا سرو نمایید.

راویولی سرخ شده

راویولی گوشت یا پنیر را در روغن سبزیجات به مدت دو دقیقه سرخ نمایید تا طلایی شود. آن را از روغن خارج کرده و روی آن نمک و پنیر پارمیزان بریزید و با سس کچاپ هالوپینو سرو نمایید.

دیپ رومنسو

یک پیمانه فلفل قرمز و یک حبه سیر و یک قاشق چایخوری سرکه قرمز و ۱/۳ پیمانه بادام و روغن زیتون را در غذاساز مخلوط کرده با کراکر سرو نمایید.

تارت پنیرکوچک

خمیر تارت آماده را با دیپ رومنسو پر کنید و روی آن را پنیر پیتزا ریخته و در فر با دمای ۲۰۰ درجه به مدت ۸ دقیقه قرار دهید و روی آن جعفری بریزید.

پاته کرنبری

¼ پیمانه مایونز را با دو قاشق غذاخوری سس کرنبری و نمک و فلفل مخلوط کنید و آن را روی نان تست مالیده و روی آن گوشت و خیارشور قرار دهید.

فلفل گوجه ای پر شده

فلفل گوجه ای را دانه و ساقه آن را جدا کرده و داخل آن را پنیر گودا گذاشته و دور آن را با سالامی بپیچانید. سپس روی آن روغن زیتون و جعفری ریخته و سرو نمایید.

دیپ خرچنگ

½ پیمانه گوشت خرچنگ را با سه قاشق غذاخوری مایونز، یک قاشق غذاخوری خردل و آبلیمو و جعفری مخلوط کرده و ¼ قاشق چایخوری سس سویا رو نمک و سس تند به آن اضافه کرده با کراکر سرو نمایید.

دیپ پنیر پیمنتو

۲۲۰ گرم پنیر چدار را با ¾ پیمانه مایونز، ½ پیمانه فلفل خشک پیمنتو (یا فلفل دلمه ای قرمز)، یک عدد موسیر خرد شده و فلفل قرمز مخلوط کده و روی نان تست بمالید و با تره فرنگی تزئین کنید.

دیپ میگو خامه ای

۲۲۰ گرم پنیر خامه ای را با ¾ پیمانه مایونز و ½ پیمانه آبلیمو مخلوط کرده و به آن ۳۴۰ گرم میگو و ¼ پیمانه کرفس خرد شده و پیازچه اضافه کنید نمک و فلفل به میزان لازم زده و با چیپس یا کراکر سرو نمایید.

دیپ تن ماهی

یک عدد کنسرو تن ماهی، ½ پیمانه مایونز، ¼ پیمانه روغن زیتون، ½ پیمانه آبلیمو، دو قاشق غذاخوری ترشی کیپر را داخل غذاساز ریخته و مخلوط کنید آن را داخل کاسه ای بریزید و با جعفری تزئین نمایید.

چیپس پیتا تند

سه عدد نان پیتا را برش داده روی آن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید، ½ قاشق چایخوری زیره و تخم گشنیز بریزید و با نمک و فلفل طعم دار کنید. در دمای ۲۰۰ درجه در فر به مدت ۸ دقیقه قرار دهید تا برشته شود.

حموص کدو حلوایی

½ ۱پیمانه نخود، ۳/۱ پیمانه پوره کدو حلوایی، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و ارده ، یک حبه سیر، ½ قاشق چایخوری پاپریکا، ¼ پیمانه آب را با هم مخلوط کنید. به آن نمک و آبلیمو اضافه کنید و آن را داخل کاسه ای منتقل کنید و روی آن روغن زیتون، فلفل قرمز و تخم کدو بریزید و با چیپس سرو نمایید.

پنیر حرارت دیده با کرنبری

پنیربز را به تکه های کوچک تقسیم کرده روی آن ¼ پیمانه کرنبری بریزید و روی آن را دستگاه حرارت دهید به مدت سه دقیقه تا آب شود و سپس روی آن گردو ریخته و با نان باگت سرو نمایید.

بیسکوییت با پنیر و مربا

روی بیسکوییت پنیر خامه ای بمالید و روی آن مربای به یا کرنبری بریزید و با برگه شوید تزئین نمایید.

فلفل قرمز کوچک

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در ماهی تابه گرم کنید و داخل آن فلفل دلمه ای قرمز ریخته و بپزید و گاهی هم بزنید تا نرد شود و سپس روی آن آبلیمو و نمک بریزید.

نخود برشته تند

یک پیمانه نخود را در دمای بالا با روغن سبزیجات به مدت ۴ دقیقه سرخ نمایید. آن را روی دستمال آشپزخانه گذاشته تا روغن آن گرفته شود و سپس روی آن ½ قاشق غذاخوری تخم گشنیز و زیره بریزید و با نمک و فلفل طعم دار کنید.

گوشت و کاهو

۸۰ گرم کالباس، ¼ پیمانه خیار شور خرد شده، دو عدد پیازچه، دو قاشق غذاخوری مایونز را داخل غذا ساز ریخته تا مخلوط گردد آن را داخل کاهو ریخته و با پیازچه سرو نمایید.

کاناپه کدو حلوایی

۱۰۰ گرم کره، ¼ پیمانه پوره کدو حلوایی، یک قاشق غذاخوری مریم گلی، ¼ قاشق چایخوری نمک را داخg غذاساز ریخته تا نرم شود و سپس آن را روی نان بمالید و با ژامبون سرو نمایید.

کدو حلوایی و میگو

کاناپه کدو حلوایی مطابق دستور قبلی آماده کرده، ½ قاشق غذاخوری کره را درون ماهی تابه آب کرده به آن ۱۲ عدد میگو اضاقه کرده و هم بزنید به مدت دو تا ۴ دقیقه تفت دهید. دو قاشق غذاخوری کاناپه کدو حلوایی را به همراه آبلیمو به آن اضافه کرده و سرو نمایید.

کوکتل میگو

یک پیمانه سس کوکتل مهرام را به همراه میگو پخته شده سرو نمایید.

میگو با سس ورته

۴ عدد حبه سیر را با دو عدد پیازچه داخل آب نمک به مدت ۴ دقیقه قرار دهید تا نرم شود سپس به آن ساقه پیازچه ، یک پیمانه ریحان و جعفری اضافه کرده و به مدت ده ثانیه بپزید سپس آن را با آب سرد آبکش نمایید و داخل غذاساز با ¼ پیمانه انبه مخلوط کنید. یک قاشق چایخوری پودر خردل و ½ پیمانه آبلیمو به آن اضافه کرده با میگو پخته سرو نمایید.

صدف پخته شده تند

¼ پیمانه مایونز، ۱ قاشق غذاخوری سس تند و یک حبه سیر را با هم مخلوط کرده ۱۲ عدد صدف را آماده کرده سپس داخل آن را با این مخلوط آماده شده پر کنید بگذارید حرارت ببیند تا قهوه ای شود به مدت دو دقیقه و سپس با تره فرنگی سرو نمایید.

صدف پخته شده سیر دار

یک حبه سیر را خرد کرده با دو قاشق غذاخوری کره مخلوط کنید. ۱/۳ پیمانه پودر سوخاری و دو قاشق غذاخوری جعفری مخلوط کنید ۱۲ عدد صدف را آماده کنید سپس روی آن را با این مواد پر کره و به مدت ۱ تا دو دقیقه سرخ نمایید.

اسلایدر بیکن و میگو

مایونز را روی نان همبرگری کوچک بمالید آن را به یک عدد میگو پخته شده و ½ بیکن سرخ شده و تره فرنگی پر نمایید.

نخودفرنگی پرشده

نخود فرنگی را با پوست به مدت سی ثانیه داخل آب نمک در حال جوش بریزید و سپس با آب سرد آبکش نمایید داخل آن را با پنیر با سبزیجات مخلوط شده پر نمایید و کمی آبلیمو به آن بزنید.

قارچ پرشده

روی قارچ را نمک و فلفل بریزید سپس روی آن یک قاشق چایخوری پنیر خامه ای قرار دهید و آن را داخل فر به مدت ۸ دقیقه قرار دهید تا قهوه ای شود سپس با تره فرنگی تزیین نمایید.

پنیر کبابی گرم

پنیر کبابی را به تکه های مساوی تقسیم کرده و با دو تا سه قاشق روغن زیتون سرخ نمایید تا طلایی شود. به آن یک پیمانه گوجه گیلاسی و آبلیمو و نعناع اضافه کرده به مدت چند دقیقه بپزید.

بادام هندی لیمویی چیلی

دو پیمانه بادام زمینی را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون با ½ قاشق چایخوری پودر چیلی و پاپریکا به مدت ۵ دقیقه تفت دهید. دو قاشق غذاخوری گشنیز و آبلیمو به آن اضافه کنید و با نمک طعم دار کنید.

بادام زمینی با شیره افرا

۱/۳ پیمانه شیره افرا را با ½ قاشق چایخوری پودر چیلی درون ماهی تابه ریخته به مدت ۵ دقیقه بجوشد سپس دو پیمانه بادام زمینی به آن اضافه کرده و هم بزنید سپس سرو نمایید.

سالمون با مارچوبه

مارچوبه را درون آب نمک درحال جوش آماده کنید تا ترد شود سپس زیر آبیرد آبکش نمایید. هر قطعه از آن را با سالمون دودی بپیچانید. ¼ پیمانه خامه ترش را با مایونز و دو قاشق غذاخوری خیار شور مخلوط کرده و با مارچوبه ها سرو نمایید.

کاناپه سالمون دودی

مخلوط خامه ترش، و مایونز و خیارشور را روی نان بمالید روی آن سالمون دودی گذاشته و با چند تا کیپر تزئین نمایید.

پنیر گورگونزولا با گلابی و پوره ذرت

پوره ذرت درست کرده آن را به شکل دایره درآورده روی آن کره آب شده ریخته حرارت دهید تا طلایی شود سپس روی آن گلابی و پنیر گورگونزولا قرار دهید و با فلفل سرو نمایید.

پیتزا پنیر چدار و بیکن و گردو

خمیر پیتزا را به صورت نازک در آورده روی آن روغن زیتون بمالید سپس ¾ پیمانه پنیر چدار رنده شده و ۱/۳ پیمانه بیکن خرد شده ریخته درون فر با حرارت ۲۰۰ درجه به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه قراردهید و سپس روی آن گردو و تره فرنگی ریخته و سرو نمایید.

آرتیشو سرخ شده

دو پیمانه آرتیشو را به سایزهای کوچک قسمت کرده و با روغن زیتون درون ماهی تابه تفت دهید تا طلایی و ترد شود سپس با جعفری سرو نمایید.

پنیر بز و سس سالسا

سس سالسا را روی پنیر گرد بز ریخته و با نان باگت سرو نمایید.

سوسیس و سیب سیخ شده

¼ پیمانه خامه ترش را با دوقاشق غذاخوری جعفری و دانه خردل و دو قاشق چایخوری ترب کوهی مخلوط کرده به آن نمک زده و سوسیس کبابی و تکه های سیب را سیخ کرده و با این مخلوط سرو نمایید.

تخم مرغ با سبزیجات

۶ عدد تخم مرغ را پخته و پوست آن را بکنید. زرده های تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری مایونز و خامه ترش و دو قاشق غذاخوری تره فرنگی خرد شده و جعفری و زیتون سبز و نمک مخلوط کرده و این مواد را داخل سفیده تخم مرغ گذاشته و با پاپریکا تزئین نمایید.

خاگینه کالباس و کدو حلوایی

یک پیمانه پودر پن کیک را با ½ قاشق چایخوری پودر چیلی و یک تخم مرغ و دو قاشق غذاخوری پوره کدو حلوایی و ماالشعیر و پنیر چدار و کالباس و پیازچه مخلوط کنید و در روغن سبزیجات سرخ کنید تا طلایی شود. سپس روغن آن را گرفته و سرو نمایید.

سوپ هویج و زنجبیل

یک حبه سیر و یک قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده درون ماهی تابه سرخ کرده به آن ½ ۱ پیمانه آب هویج، ¼ پیمانه خامه و آبلمیو اضافه کرده به مدت ۵ دقیقه بجوشد و درون کاسه ریخته با گشنیز تزئین کنید.

قارچ

دو قاشق غذاخوری کره را حرارت دهید به آن ۱۰۰ گرم قارچ اضافه کرده به مدت ۷ دقیقه تفت دهید تا ترد شود به آن یک قاشق غذاخوری جعفری و تره فرنگی اضافه کرده و سیخ کنید.

رول میگو

روغن سبزیجات را درون ماهی تابه داغ کرده ترتیلا را به آن اضافه کرده کمی تفت دهید. به ترتیلا مایونز چیلی بمالید. میگو را پخته آن را داخل ترتیلا گذاشته با پنیر در وسط آن سپس رول کرده درون روغن سرخ نمایید. با نمک و آبلیمو سرو نمایید.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط