آنچه در مورد ترشی باید بدانید

ترشیجات غذاهای سالم عالی هستند که حاوی مواد مغذی و کم کالری می باشند.

با این وجود، اکثر مردم نمی دانند که ترشی معمولا به روش نگهداری مواد غذایی مانند استفاده از انواع میوه ها، ادویه ها و سبزیجات اشاره می کند.

هنگامی که می گوییم ترشی، اغلب مواد تشکیل دهنده مورد نظر خیار است، اگرچه به طور معمول هویج، بادمجان،کلم، سیر ……و بسیاری از محصولات دیگر نیز ترشی می شوند.

منابع عالی آنتی اکسیدان ها

علاوه بر ویتامین ها، ترکیبات بایواکتیو بسیاری در میوه ها و سبزیجات وجود دارد که از مزایای آنتی اکسیدان برخوردارند اما متاسفانه در تهیه غذاها به روش سنتی از دست می روند.

به این دلیل است که بسیاری از ترکیبات حساس به دما هستند، تحت تأثیر گرمای زیاد شکسته می شوند یا غیر فعال می شوند.

به هرحال فرایند ترشی کردن محصول از این اتفاق اجتناب می کند، زیرا میوه ها یا سبزی ها در مخلوط سرکه و بدون طبخ قرار داده می شوند و از این رو مشخصات آنتی اکسیدان خود را به طور کامل حفظ می کنند.

مصرف مقادیر کافی از آنتی اکسیدان باعث کاهش آسیب های دریافتی از رادیکال های آزاد می شود و به حفظ سلامتی شما کمک می کند.

حفاظت از قلب

خیارشور ۲۲٪  از ویتامین K مورد نیاز بدن را تامین می کند که نقش مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق دارد. در مورد ویتامین K خیلی صحبت نشده است، اما برای بدن شگفت انگیز است.

 یکی از علل عمده حملات قلبی به علت رسوب کلسیم در شریان است و مقدار قابل توجهی از ویتامین K برای جلوگیری از رسوب کلسیم در شریان ها لازم است.

ویتامین K موجود در خیارشور نیز برای کاهش التهاب در شریان ها و نیز کاهش فشار خون مفید است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

سبزیجات ترشی دارای مقدار بسیار بالایی از ویتامین A هستند که برای سلامتی ایمنی ضروری است.

در واقع، بسیاری از عملکردهای سیستم ایمنی وابسته به مصرف مناسب ویتامین A هستند، از جمله تنظیم ژن هایی که در واکنش های ایمنی دخیل هستند.

این امر منجر به پیشگیری از بیماری های خودایمنی، سرطان و سرماخوردگی/ آنفلوآنزا می شود.

مبارزه با گرفتگی عضلات

ترشیجات  غذاهایی هستند برای برای ورزشکاران و افرادی که  دائما از گرفتگی عضلات رنج می برند. چرا؟

ترشیجات به بدن شما کمک می کنند تا آب بیشتری در بدن ذخیره کنید، ماهیچه های بدن به دلیل بی آب شدن دچار گرفتگی می شوند که این آب ذخیره شده در بدن از انقباض عضلانی جلوگیری می کند.

کمک به کنترل دیابت

 ترشیجات به طور طبیعی  معمولا کم کالری و کم کربوهیدرات است و آنها غذاهای مناسبی  برای افراد دیابتی هستند . هموگلوبین گلیکاته اصطلاحاً  ” قند درازمدت”نامیده می شود ، هموگلوبینی که به گلوکز متصل است، یک شاخص کنترل قند خون طولانی مدت است، که تعداد بیشتری از آنها نشان دهنده کنترل ضعیف گلوکز در طول مدت زمان طولانی است.

اعتقاد بر این است که اسید استیک همراه با میوه ها یا سبزیجات مسئول این پدیده بهبود سطح هموگلوبین گلیکاته است، که به معنی کنترل قند خون در درازمدت می باشد.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط