فوت و فن های تهیه یک سالاد الویه خوشمزه

بهترین سیب زمینی برای استفاده و نحوه پختن آنها

ما به سیب زمینی ای علاقه داریم که شکل منظمی داشته باشه و از هم پاشیده نشود. سیب زمینی با پوست نازک و چرمی تهیه نمایید، بهترین گزینه سیب زمینی های کوچک است که بین ۱۲ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد تا بپزد. در طی مدت پخت با یک چنگال تست کنید که کاملا پخته است یا خیر.اگر سیب زمینی سایز بزرگ استفاده می کنید آن را قبل از پخت نصف کنید چون زمان بیشتری جهت پخت نیاز خواهد داشت. آن را سایز کوچک تر برش دهید و بپزید تا زمانی که چنگال به راحتی داخل آن رود. برای سیب زمینی های سایز کوچک به صورت کامل بپزید. نصف کردن سیب زمینی پخت را سریعتر می کند اما پختن سیب زمینی کامل باعث حفظ طعم و بافت آن می شود. حالا که صحبت از پختن سیب زمینی شد، نیازی نیست که سیب زمینی را درون آب جوش قراردهید بگذارید آب و سیب زمینی باهم گرم شوند و زمانی که آب به جوش آمد شعله اجاق را کم کنید. مهم نیست که چه سیب زمینی را برای پخت انتخاب می کنید، مهم اینست که نمک را فراموش نکنید. سیب زمینی را درون قابلمه گذاشته رو روی آن را آب بریزید به اندازه ۴ سانتی متر بپوشاند، سپس به صورت سخاوتمندانه نمک به آن اضافه کنید دو قاشق غذاخوری برای یک لیتر آب. با نمک دار کردن آب طعم سیب زمینی بهتر می شود. سیب زمینی شور نمی شود فقط طعم بهتری پیدا می کند.زمانی که سیب زمینی شما پخته شد آن را آبکش نمایید و آن را درون ظرفی پر از آب و یخ قرار دهید. بعد دو تا سه دقیقه سیب زمینی آماده پوست گیری است. پوست گیری زمانی که سیب زمینی درسته و پخته است راحت تر صورت می گیرد تا سیب زمینی خام.  بعد از آن آماده خورد کردن است.

در اینجا نکات دیگری برای پخت اولیه آورده شده است:

  • -هویج را با کمی شکر یا عسل بخارپز کنید و به سایر محتویات بیفزایید.
  • -فلفل دلمه ای به این سالاد اضافه نکنید طعم اصلی آن از بین می رود.
  • -برای چاشنی این سالاد از فلفل سیاه، آب لیمو تازه (مهرام) به اندازه ای که بوی مرغ گرفته شود و ترش نشود و اگر تمایل دارید شوید استفاده کنید.
  • -خیارشور را شسته و خرد نمایید و سپس در سبدی ریخته آب آن گرفته شود.
  • -از رنده کردن هویج و خیار شور خودداری نمایید.
  • -برای ماندگاری بیشتر به میزان استفاده هر وعده به آن سس مایونز یا سس الویه اضافه کنید.

سس الویه مهرام

-تفاوت سس الویه مهرام با سس مایونز در این است که سس الویه دارای درصد تخم مرغ بالاتر، خیارشور، هویج است که در نتیجه طعم بهتری به سالاد الویه شما می دهد.

 

  • -سس سالاد را یک ساعت قبل یا شب قبل به آن اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد.
  • -در سالاد الویه روسی مواد رو به صورت مکعبی خرد می کنند اما در سالاد الویه ایرانی رنده می کنند. بنابر ذائقه خودتان انتخاب کنید.

  • -برای نگهداری این سالاد در یخچال بهتر است از ظروف در بسته استفاده کنید.
  • -می توانید کمی آب مرغ نیز در سالاد اضافه کنید.
  • -سیب زمینی را اگر چند ساعت زودتر بپزید و بگذارید سرد شود بهتر رنده می شود و حالت چسبندگی ندارد.

#الویه_من

برای دیدن فیلم های بیشتر کلیک کنید.

اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter

منبع مقاله

مقالات مرتبط